29.04.2008 г., 10:15 ч.

Проблясък 

  Проза » Разкази
808 0 6
2 мин за четене
                                                 Проблясък

   Пътят навлизаше в града и вече трябвяше да завия към нашите квартали.
   Бях виждал преди години как, изшарена като динена кора, забравена от някого надуваема плажна топка бе грабната от пяна и пръски и хвърлена върху бетона на вълнолома.
   Следващата вълна я грабна отново и я понесе лудо на обратно. Друга, по-бърза и я отне и забърза отново назад, като ситнеше пяната на гребена си.
   Всичко това ме караше до някаква степен да повярвам на това, дето ми разказваше Киро.
   - Може да не ми повярваш, но в онзи ден, честно казано, не отидох на кея с ясното съзнание да се давя, нито съм бил загрижен за живота си, нито пък имам някакъв спомен да съм мислил за нещо друго освен, че исках да бъда вътре в бурята, да усетя силата й, така, просто от любопитство го направих.
   - И си отишъл на железобетонните звезди, когато бурята е била най-силна?
   - Казах ти, че обичам бурите. Исках да усетя духа на стихията, да бъда част от нея.
   - И така... грабна те и те отнесе? Ха?! - почесах се по челото.
   - Да. Когато стихията беше в най-голямата си сила, една вълна ме грабна  и ме отнесе, без да мога да се съпротивлявам. Имаше толкова много вода и пяна около мен, че нищо не виждах. Нищо не можех да направя, за да се спася. Изпълнен бях с ужас. Дори не успявях да крещя. Бях сигурен, че просто умирам.
   Вероятно след минута, а може и да е било и повече, друга вълна ме понесе обратно и ме просна смазан върху вълнолома. Вкопчих се за бетонното тяло и между две вълни успях с нокти да се добера по-нагоре на безопасно разтояние.    С последни сили, които ми бяха останали.
   Бях малко поолюскан и мокър, иначе нищо ми нямаше.
   - Къде? - запитах. - В главата? - и посочих към слепоочието си.
   Кирето присви устни уж в усмивка и повдигна ръце във въздуха.
   - По-късно, разсъждавайки, стигнах до заключението, че подсъзнателно, може би, съм искал да се убия. Да, може би?...
   Продължих внимателно да шофирам и казах:
   - Не мога да те разбера. Защо въобще си го направил? Защо си стоял точно там? И какво си помисли в първия момент, когато вече усети, че си спасен?
   - В първия момент не помня да съм мислил за нещо. Едва когато стъпих на здраво, си помислих само, че съм имал просто късмет.
   - Късмет? Или Господ те е носил върху дланите си?
   - Хм, от детството си досега винаги съм бил атеист. Напоследък се замислям за това, да не би, защото толкова дълго време го пренебрегвах и отправях хулни думи към него, да бе решил да ми покаже вече силата си.
   - Или е решил да те кръсти с вода, както Йоан е кръщавал древните израилеви люде във водите на Йордан? Само че теб те е натопил в солените води, заради солените ти приказки.
   - Не зная, още размишлявам върху това. Ето тук ми спри!
   Кирето слезе, благодари, тропна вратата след себе си и помаха с ръка.
                                                                 
                                                                  Цветан Войнов

© Цветан Войнов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И това ми хареса, определено си много добър в прозата.
  • Ех...Господ ще е бил...той носи на ръце, когато си в беда...
    прекрасен разказ. Човече, пускай още...страхотни и самобитни
    са историите, които разказваш...очаквам...
  • От скоро се уча да ръчкам в този пусти интернет. Наборка, моляте, светни ме как да си кача снимка.
  • Разкрита съм, поздравления!!!
  • Човешкият живот удивително често се преплита с Божиите неведоми пътища. Едва когато постигнем частица от Неговото съвършенство, може би ще прозрем и част от истината за съществуването си. Ти да не си от нашата махала "Лъжовци"???
  • - Късмет? Или Господ те е носил върху дланите си?
    Ами сега!!! Кое от двете?!
Предложения
: ??:??