8.05.2009 г., 6:23 ч.

Прочетох специално за вас пак 

  Проза » Разкази
1130 0 22
8 мин за четене

Посланията на Далай Лама

 

Имайте предвид, че голямата любов и големите постижения включват и голям риск.

 

Ама как да стане като ние винаги си казваме: Това не се отнася за мен! На мен такова няма да ми се случи, а после леем крокодилски сълзи. Една приятелка ме пита как така след толкова години брак, ми е все още интересно с този мъж? Ами как? Гледам филми, чета книги. Двайдетгодишен брак, мислиш, че вече няма мърдане и хоп... оказва се, че мъжът ти има десетгодишна връзка с друга жена пък може и дете от нея, а ти нищо не си разбрала, защото щом имате подпис... дай да я караме някакси. Винаги има риск, имайте го предвид!

 

Когато губите, не губете и урока.

 

Защото, който повтаря едни и същи грешки не трябва да се сърди на никого, а само на себе си!

Никой не ти е крив, че не си си взел поука.

 

Спазвайте правилата: уважение към себе си, уважение към другите и отговорност за всички действия.

 

Трябва най-напред да уважаваш себе си, да се цениш, за да те уважават и ценят и другите. И трябва да си отговорен за всички свои действия, защото не живееш сам на тази земя. Не я замърсявай, защото след теб ще дойдат други. Не лъжи, не кради, защото освен петно на себе си, слагаш петно и на най-близките си хора. Ако всеки се замисли преди да извърши някоя глупост, че ще нарани хората, които най-много го обичат може би... няма да я прави.

 

Помнете, че когато не получавате това, което искате, понякога е голям късмет.

 

Замислете се, има много истина в това послание. Аз лично съм си разигравала такива сценарии, че... И това ме е спасявало да не се ядосвам, че не съм получила това, за което много съм мечтала, защото... Какво ми е? Добре съм си и така! А ако беше ми се случило, ле-ле какво ме чакаше?! И винаги е било нещо страшно. Така че, късметлийка съм си и никакво съжаление, иначе да съм умряла от яд. Давам пример: Дано спечеля от тотото, за да си купя кола, апартамент, да обиколя света! Печеля парите и... отвличат мъжа ми за откуп. При това любовницата му, ако я има. Гадно, трябва да платя, за да не кажат съседите, че съм алчна, а не за друго. Веднага давам друг: Парите не са за всеки. Те развалят човека. Все искаме да имаме повече пари. И хоп, мъжът ви получава наследство, кеф. Обаче, започва да закъснява, странно. Вече не ви иска пет лева, за да иде да пие бира с приятели. Вече парите са си негови и на ваш пук се е обзавел с любовница. Голям късмет, че поне не ви бие. Помислете добре, какво си пожелавате!

 

Научете правилата, за да знаете как порядъчно да ги нарушавате.

 

Това си е голяма хитринка! И който е умен го прави, който не е – жалко. По-добре да не се захваща.

 

Не позволявайте малък спор да руши голямо приятелство.

 

Голямото приятелство е безценно богатство! И заради някакъв спор... Замислете се, не си струва.

 

Когато осъзнаете, че сте направили грешка, предприемете действия да я поправите.

 

Трудното е да осъзнаем, че сме направили грешка, другото е лесно. Нали обикновено все ние сме прави, а другите грешат.

 

Всеки ден прекарвайте известно време сам със себе си.

 

Това е време за зареждане на батериите. Когато имаш много приятели, когато се срещаш с доста хора е хубаво да останеш за малко поне сам, за да прецениш, отсееш, да се събереш, за да можеш пак да се раздадеш на хората, които имат нужда от теб.

 

Бъдете отворен за промени, но не се отказвайте от ценностите, в които вярвате.

 

Бъди креативен, но си остани ти, ако смяташ, че вървиш в правилната посока и ако и другите те харесват такъв. Иначе... пълна промяна!

 

Помнете, че тишината понякога е най-добрият отговор.

 

Когато остана насаме със себе си и наоколо е тихо си давам отговор на повечето въпроси, които ме вълнуват. В шума на забързания ден, когато всичко и всички те изнервят е някак по-трудно.

 

Живейте добър, почтен живот. Когато остареете и се върнете назад във времето, ще се насладите отново на преживяното.

 

По този повод обичам да казвам: Правете си спомените красиви! Изживявайте мига сега, това е животът, а не това, което си мислим, че ще ни се случи утре. Правете така, че на вас да ви е приятно, а и на тези около вас. Вместо да си вгорчаваме живота, можем понякога поне да се усмихнем.  

 

Нека атмосферата на любов в дома ви е в основата на вашия живот.

 

Благодарна съм на тримата ми мъже – съпругът ми и двамата ми сина, за това, че не разрешават да се говори за някой, когото го няма, лоши неща. Клюките не виреят у нас. Когато съм нервна съм ги помолила да ме спрат с някоя мила дума или закачка и... действа. Защото, когато викна и някой от тях ми отвърне грубо се започва една... не ви е работа. А щом не отвърнат на лошото ми настроение, аз се засрамвам, че съм станала мърморана и им се извинявам и им благодаря. И ми стига само едно: Мамо, защо си нервна, я се усмихни! И край, аз ставам друга, по-добра. Когато пък някой от тях е изнервен, аз ще намеря добра дума и вместо караница сядаме спокойно и си разказваме какво ни е изнервило и се оказва в повечето случаи, че е дреболийка, но ни се е натрупвало напрежение, а щом споделим се оказва, че има решение и на този проблем и в повечето случаи е лесно. Аз май ги обичам, така излиза.

 

В споровете с хората, които обичате, говорете само за конкретната ситуация. Не намесвайте миналото.

 

Не знам при вас как е, но този съвет е за мен. Как ли не, та аз се връщам даже три века преди Христа. От дребен спор съм в състояние да го превърна във световна война. А помниш ли, когато се оженихме ти веднъж ми каза... А когато баща ти, помниш ли и ти тогава? А баща му въобще няма нищо общо със спора в момента, но аз съм го пазела тоя коз и повече не мога да търпя и си го казвам. А спорът е започнал: Ти защо си купил свинки пържоли, като знаеш, че обичам пилешки? Защото в магазина нямаше. А така ли?! Все за мене няма, а когато на сестра ти веднъж и се прияде, ти помниш ли как запали колата, ама аз нали не съм ти кръвна роднина... Значи за нея може, а за мен... И така цял час и се стига даже до развод. Тъпо. Може да се пръжнат две яйца и да се изкара една приятна вечер, но това напрежение аз къде ще си го изразходя, ако не направя безплатен театър на мъжа ми. И за да не става така, тогава, когато се е случило това със сестрата и колата, вместо да мълчиш и да си викаш «ти ще видиш, аз ще ти го върна тъпкано някой ден», просто кажи, че ти е направило хубаво впечатление, че заради нея е направил тоя жест и че ще ти е приятно и за теб някога да го направи. А не е правил ли? Правил е, но аз вместо да благодаря съм си решила, че той е длъжен. Да бе. Не може да ме зареже и да си намери друга, по-малко мърмореща, ама го мързи или моите скандали са по-интересни от тия на съседката. Що си усложняваме живота, просто се чудя? Толкова енергия за цял един скандал, вместо да палнеш две ароматни свещички, да пуснеш нежна музика... Ама къде сега ги забутах тия свещи, я аз да си вдигна скандала, та да ми олекне, че това напрежение в работата ще ме довърши. Мъжът ми няма нищо общо, но не ми пука, аз трябва да се разтоваря все пак.

 

Споделяйте знанията си с други. По този начин ще достигнете безсмъртие.

 

По принцип винаги съм казвала, че е хубаво да си споделяш проблемите и радостите с най-близките си хора. Когато споделиш радостта, тя става двойна, когато и някой друг се зарадва на твоите успехи, а споделената мъка е половин мъка. Понякога разбираш като споделиш, че твойто е нищо, колко по-страшни неща има на този свят. А ти затиснат между четирите си стени си мислиш, че твоят проблем е най-страшен. А за знанията... та аз споделям всичко. Мразя хора, които... О, не мога да ти дам рецептата за този кекс, той е уникален и само аз... Ха, ха, ха! При мен най-бързите и лесни рецепти са на ксерокс и на всички приятелки. Цветя?! Моля, вчера ги купих, късай! По-велика ли ще стана, ако само аз мога да правя нещо уникално? Не! Нека повече велики хора има покрай мен, това ще ме направи щастлива!!!

 

Бъдете внимателен към земята.

 

Е, бъдете де, ама като ме мързи да отида до кофата за боклук, я аз да метна пепелника през прозореца. Друг да почисти, много ми пука. Обаче мразя като ходя на пикник в планината да виждам разхвърляни боклуци в гората. Гадове, как може така? Тогава и аз няма да чистя.

 

Веднъж в годината посетете място, на което никога не сте били преди.

 

Опитвам се, но... не винаги успявам. Аз се правя на романтичка и обичам да се връщам на места, които ми връщат хубави спомени. Остарявам, но рядко.

 

Помнете, че най-добрата връзка е тази, при която любовта ви един към друг

е повече от нуждата да сте заедно.

 

Ако сме непрекъснато заедно, каква любов?!

 

Съдете за успеха си по това, от което трябва да се откажете при постигането му.

 

 

Свободно време, приятели... Заслужава ли си? Всеки решава сам.

 

 

Приемайте любовта и готвенето безразсъдно.

 

Аз приемам любовта, за мъжа ми оставям по-лесното – готвенето. Трябва

да има равновесие в природата, защо всичко аз?!

 

 

 

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Какви ги вършиш, момиче, вървя след теб и ти благодаря. Ах, Криси, Криси, ще те удуша! Или по-точно, прегръщам те, скъпа моя!!!
  • Умирам за твоя хумор!!! Но и много мъдрост има в него! С обич, светла душо!!!
  • Мария, благодаря! Да, подготвила съм още две-три нещица, дано съм полезна поне малко. Чета те с удоволствие, пиши!!!
  • Много хубави съвети! Хем истинско и реално, хем загадъчно! Ще има ли още? Поздрави!
  • Йотова, не се отчайвай! Тук някъде имам карта, ще намерим пътя, само се обади! Идеми па Дойде ми, "мъдрите съвети от малка си ги нося като кредо" тук мисля, че не лъжеш! Анета, аз не току-така го оставих този съвет за десерт, възползвай се! Петя, изпитани с времето, как да не се възползваме?! Феичке, винаги си ми добре дошла! Румене, на мен ми се искаше да не е в проза, а в музика, заради вибрациите, но не ми разрешиха. Петинка, дано не действам така на Васе. Гушкам те, слънчице! Благодаря, Идеми Дойдеми! Явор от живота е, да! Мариола, имам и снахи, още по-хубаво е, повярвай ми!
  • И аз съм с трима мъже, Светланчик, и ми е толкова хубаво - много
    специална се чувствувам! (Дали защото не са се оженили... хи)
    Блатодаря за спомените,които с щедро сърце ни оставяш мила!
  • Мъдро е,защото е изведено от живота...
  • Действаш ми като хапче за сън, Светланчик*!!!
    И без това аз почти не сънувам,
    но в редките моменти,след като те прочета(както сега)...
    Ами, ще има да си размишлявам, сънувайки, твоите думички умни!
    Обичам си те!
  • Интересно е, но написаното според мен е есе и мястото му не е в Проза.
  • Житейска мъдрост! Пак ще се връщам тук!
  • Замисли ме! Много истини си вложила в написаното!
  • Поучително и разтоварвашо четиво!
    Но, както винаги при теб, се и посмях
    Ей този, последния съвет (за любовта и готвенето), много ми идва присърце да го спазвам
    Само тай стига, за да се остарява рядко!

    Поздрави и от мен, Светле!
  • Продължавай, мила, удоволствие е да чета, като балсам за душата е, човек понякога се отчайва и му е трудно да намери пътя....
  • Анна, за мен е чест, че ме навести! Добре звучи, нали скъпа? Магдалена, моля те, не се претоварвай! Айде де, само ти, без тия!!! А, Баткото, не ме карай да правя разследване с колко и по колко не спиш! И нали съм дама примерно, щом съм казала, че съм по-голяма, моля те, бъди кавалер! Нека и аз веднъж поне да съм по-по! Нищо, че по-стара, въпросът е да съм отгоре, на черешата де! Аз верно ли така съм казала?! Винаги така става като си разместя чакрите. Когато аурата ми е цяла, даже се правя на доста по-млада...Абе какво да ти разправям - жени, не можеш да ни угодиш! Не се и опитвай, въпреки, че у нас опитите продължават.
  • Ама ти представа си нямаш кога спя, с кого, по колко пъти, от какви се стряскам /за гръмотевични бури става дума!/ Това със студената вода го владея перфектно! Дори не губя време да си я наливам в чаша. Смуча направо от извора - и прадедите ми така са правили. Селски хорица, нямали нито чаши, нито време за чаши. Още по-малко ги е интересувало кой по колко сервиза за алкохолни, безалкохолни, чаени и всякакви други церемонии има. А ти си ми кака, само че друг път! Когато събереш доказателства и трима свидетели! По-малка си, а за по-млада ... Зависи по колко цигари на ден си позволяваш. Аз си ги забраних още в девети клас - втората половина на миналия век. Днес съм в час по антиейджинг /извинявай, че съм много обосял по езиците от латинската група/.
  • толкова ми трябваха тези твои съвети...
    и се запитах...защо всичко аз...айде де!
    ей, ти Светло момиче...знаеш...с обич за теб.
  • Хах! Тъкмо си помислих, че си изневерила на стила си и липсва хумористичната част и на финала ти взе, че се разписаБлагодаря ти за възможността да бъда и днес с теб... тук!
  • Николай...Започвам от начало! Батко, защото така изглеждам по-малка или млада, няма значение. Мойто момче, ех, издадох се, че съм по-голяма, но не дръж на тия неща! Пишеш така, защото не си ме чувал аз как говоря. При мен вибрациите се усилват и от факта, че аз ръкомахам в такт с интонацията на гласа. При тези движения размествам чакрите, аурата я накъдрям максимално...Работя и по желание на клиента, мога да я докарам до плисе и...след разговор с мен и моите умопомрачения, умозаключения де, се чувстваш щастлив, че няма да ме видиш никога повече. Така че и моите послания са полезни понякога, така да се каже. Друг път ще те помоля да не четеш с такава скорост, защото на някой завой можеш да излетиш и да се удариш в някой стих. Сега се отпусни...На три вземи чаша студена вода, на две...ти вече си спокоен. Щом спреш да ме четеш веднага ще ти мине главоболието. Вече може да се събудиш, това беше само кошмар, спокойно!
  • Светлана, достатъчно мъдрост си натрупала на тази невръстна възраст. С необуздаема радост в зародиш чакам новото сайтово отроче, за да си точа полезна информация! Това за Далай Лама го разбирам яко. Но неговите послания са по-полезни, когато ги слушаме като звук. Там действат и вибрациите. Тук прочетох с такава скорост, на форсаж! , че посланията ги изпреварих с цели три завоя!
  • Павли, Маргарита, напълнихте ми душата! Момичета, чета ви, харесвам ви, даже ви обичам, но рядко. А татко ти, Марги е мъдър човек! Това със спестените пари ще го запомня, наистина е неизживяна радост. Сякаш във втория живот ще имаме време, така живеем понякога. Прегръщам ви!!!
  • Лажова напълни ми душата!!!И аз с едни източни учения съм се захванала в последно време...И УЧИТЕЛ си имам.
    Но ме връщаш в детството,когато татко казваше на майка ми:Връщам се късно ,защото ходих да си купя спомени.Или:Спестените пари Лили(майка ми)-неизживяна радост!
    А ние сме продукт на родителите си.И на времето...
  • Специално се замислих, макар че някои от правилата спазвам...

    "Остарявам рядко!" Супер!
Предложения
: ??:??