9.08.2011 г., 18:09 ч.

Продължение от книгата 

  Проза
492 0 0
1 мин за четене

Затова ли апостол Павел бил отлъчен от Христа, ако тази най- голяма саможертва би била да послужи за спасение на братята му, сънародници по плът?

- И Блажени Августин изживя страшни мъки- прекъсва ме тя - за спасение на братята си. Неговата съвест не му даваше покой при мисълта, че той може да се спаси, без да е постигнал спасение на братята си.

- Наистина, в една от своите проповеди, той заявява: "Братя мои, не искам да се спася без вас."

   За момент си спомням думите на Йоан Златоуст: "Такъв е законът на Любовта. Обичащите считат щастието за себе си, когато страдат за обичаните."

   Думите на Светлината ме извеждат от мисълта.

- Хората трябва да помнят правилото: " Обичай ближния си повече, отколкото собствената си душа!"

- Съгласна съм с това- прекъсвам я аз. - Но времената станаха други. Хората се овълчиха. Човек за човека стана враг. Изчезнаха добродетелите и какво остана от законите и проповедите? Хората се отчуждиха един от друг. Затвориха се в себе си. Любовта изчезна от земята.

- Тя, Любовта не е изчезнала, ама вие я забравихте.  Затворихте я с хиляди катинари в сърцата си и и забранихте да се покаже.  Стои, тя в тъмницата и гние ли гние.  Отключете я и тогава ще видите какво ще стане!

- Така е. Забравихме всичко мило и скъпо, приятелко. Забравихме майките и бащите си, братята и сестрите си. Изчезна малката палавница от сърцата ни. Забравихме да се усмихваме и да се чувстваме щастливи. Забравихме да погледнем болния си съсед и да му кажем една мила дума. Забравихме да помогнем на падналия на земята , който се е наранил и тече кръв от раната му. Да обършем сълзите на плачещата жена, която не може да нахрани детето си. Това ли остана от нашата християнска любов? Луташ се и все търсиш нещо, което никога няма да намериш. Къде е тя, Любовта? Дали наистина съществува? С какво може да се измери? Явно само с левове и валута- така смяташ ти. Тя е някаква мистична принцеса от приказките, която  може би някога няма да се измерва с пари. Това е  нашата истинска Любов. Това е Любовта на цялата Вселена. Любовта на всички хора по света.

Тя няма измерение и никога не я купувайте!

 

 

© Мария Герасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??