9.09.2009 г., 11:03 ч.

Продължение от книгата 

  Проза
505 0 0
1 мин за четене

На 29 септември стана разпределението. Даде се разписание на занятията и упътване на воденията им. Същия ден започнаха.
30 септември - конни учения.
4 октомври - занятия с носачките.
  Забележка: всеки ден преди пладне се провеждаха прикладни тактични учения с вземане на позиция, преимуществено закритие, а след пладне - действие при оръдията, прокарване посоки и специализирано по разните отрасли на служба. Занятие с мерачите, сигналистите, ординарите и разузнавачите. Подготовка с взводните командири и подофицерите в полето по служба. Със санитарите - разни превръзки, даване първа помощ на ранените и прочие. Всички занятия се водиха на полето. Полкът току-що беше придобил физиономията на строева част и започна трескаво да се подготвя за предстоящата му дейност. Ето, че не се разпокъса  и отново започна да се сглобява  от други части и докато се сглобяваше, наново се озова на позиция, без да може поне отчасти да подравни подготовката на батареите.
На 4 октомври се отдели Първо артилерийско отделение и предаде на  Първо артилерийско на СС полка.
10 октомври- пристигане в Т. Сейменъ.
14 октомври - полкът потегли за Одрин.
17 октомври - на позиция. Тъй като нашето отделение нямаше възможност да проведе някакви занятия до навлизането в позиция, а имаше по- голяма маневрена способност, защото от Разград до Т. Сейменъ то беше пропътувало по обиколен път. Конете бяха достатъчно впрегнати и ездитни, а у ездачите  бе изработен похват за управляването им.
   Когато полкът излезе на позиция, нашето Пловдивско отделение имаше по-добре подготвени прислужници. Запасните бяха от призивните  от 1897-1902 година.
17 октомври - полкът излезе на позиция под Одрин. Почнаха се усилени занятия по околното поле и бивачните постройки - прекарване посоките  и служба по връзките и прочие занятия.
   Кольо реши да започне последователно от първия ден. Досега нещо много се объркаха нещата. Беше пропуснал по същество.
   След като узна, че полкът може да пътува сам, чете се молитва и след напътствената реч на полковник Богданов, в девет часа сутринта се подаде команда: Полкът по батарейно и оръдейна колона: първа батарея - ходом... марш!

 

Следва продължение.
   
                           

© Мария Герасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??