11.09.2009 г., 13:17 ч.

Продължение от книгата 

  Проза » Повести и романи
638 0 0
1 мин за четене

Пътят до Борисовград е шосеен, а от там до Чирпан е междуселски и минава през село Крушево. В 18 часа полкът стигна Чирпан и се разположи. Войниците - в училището, конете - на коловоз източно от разсадника - парка на говежди пазар, а офицерите - по хотелите. През нощта валя дъжд.
   На 26 септември още валеше дъжд. В осем часа сутринта полкът тръгна за село Радиево. За да не объркаме пътя, ни се даде един стражар за проводник. Понеже пътят беше  развален и междуселски, направи се с предния разузнавач команда от двама души от батарея, с шанцов инструмент за поправка на пътя.
   9,30 часа дъждът престана, но конете се движеха по склоновете трудно. При село Куза, пътят навлезе в новопостроено шосе. Чирпан-Меричлери, шосето беше готово, но платното неулегнало. В 11,30 часа стигнахме Меричлери, където има голяма почивка. Оттук пътят е селски и много пресечен. Минава покрай каменовъглена мина на север от село Карачъ Бръстъ. Завива край същото село и отива в село Радиево. Тук стигнахме малко преди 17 часа. Полкът остана на бивак при чешмата - северозападно от нея.
   Пътят Чирпан-Радиево  е 30 километра, междуселски, каменен, с неугледно шосе. Минава пред село Съново, Куза, Меричлери, Длъгнево и Брестъ.
   На 27 септември продължи маршът до село Т. Сейменъ. В 11,30 часа стигнахме Златица. Пътният мост на Марица в това време се настилаше с дъски за преминаване на обоза и артилерията. В 18 часа спря на бивак в ъгъла между река Марица и ж. п. линията на пясъка. Пътят Радиево-Т. Сейменъ е 21 километра - междуселски, минава през село Бродъ, Златица и Юраново.
   С приситигане на полка в Т. Сейменъ, той влезе в състава на войските на Т. Сейменския укрепителен пункт. Началник беше Рачо Петров. Бивакът беше на рохкав пясък.
28 септември - бивакът се примести североизточно от село Търново, между селото и ж.п. линията.
30 септември - зае лагера на 30-и шейновски полк. Бараките бяха без покрив и като ги реквизирахме с дъски, се заехме да ги оправяме.

 

 


Следва продължение.
   
                           

© Мария Герасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??