1.05.2024 г., 10:51 ч.

Пролетни разсейки 

  Проза » Други
123 1 3
4 мин за четене

На екрана – някакъв остарял младеж. Очите подпухнали, в тях пепел от някогашен огън.

Говори за туризма. И го определя като БИЗНЕС НА ГОСТОПРИЕМСТВОТО???

Аз – нали съм ретрограден, не разбирам модерното и не вярвам на думите, веднага контрирам. За себе си… Щото такива като мен не трябва да се допускат на публични места. Позволяват си сравнения, прекалено знаят, че и мислят.

В случая – виждам пореден тюрлю-гювеч, удобен за преглъщане от патетата, лапащи горещи модерни лайна.

Смесване на икономика и манталитет, морал, качество. Гостоприемството като бизнес…

Що пък не? И любовта е древен бизнес. Професия!

Но за гостоприемството…

Навремето човек замръква нейде по селата и все се намира някой да го приюти. Та ако ще в обора, ама не под небето.

Разбира се, имало си е „бизнесмени“ – кръчмари, гостилничари, ханджии. Само че не всеки е бил достатъчно заможен за подобно „гостоприемство“.

Както и за ласките на любвеобилните булки. Наричани справедливо по бизнесменски – продажни.

Най-добрите бизнесмени, впрочем. Имат стока, продават я и пак си имат стоката…

Думите, думите… Какви красиви завеси са…

А, който е бил на сцената, знае зад завесите какво е. Прах, стари декори, фалшиви „красоти“…

Както в съвременния живот. Икономика, политика, бизнес…

Бизнес с понятията, разбиранията, морала…

Бизнес… На практика – далавера.

Щото печалбата идва от измамата.

Гостоприемство н хотела…

Плати си и собственикът ще се появи на вратата по без гащи…

Бизнес…

хххх

И пак за думите.

Политическа реклама – честната дума на политиканите: „Въвеждането на еврото няма да доведе до повишаване на цените…“

„Верваме!

Ако не беше последната дума, предназначена за дебилите юрайчовци: „ ОСЕЗАТЕЛНО“…

Осезанието е сложно нещо. Един усеща дори микрограм сол в повече, друг ръси солта с шепа. Една поскача, ако седне върху прашинка, друга се настанява върху нещо си и вика: „Всички сме за Пловдив…“ /стар виц/…

Та и с очаквания скок – някои няма да го усетят ОСЕЗАТЕЛНО. Именно те ни убеждават, че и ние така…

Абе, човек всичко издържа. Дори набиваният на кол в един момент вече не усеща ОСЕЗАТЕЛНО кола…

хххх

Още за думите, наивните дебили и юрайчовците.

Не останаха глупаци, вярващи на политпропагандата за демокрацията, дето цъфти и връзва.

При това даващи за пример нацистите в Украйна, бранещи демокрацията на Запада срещу орките от Изтока…

Добре поне, че бандеровците понякога са честни. Както сега, когато ОФИЦИАЛНО обявиха, че денонсират Хартата за правата на човека. И отмениха всичките тия права – някъде на хартия само, но в Украйна премахнати…

Като се почне от свободата на жилището, мисленето, избора, та се стигне до правото на живот…

Официално отменени!

Плюс отмяната на президентските избори. Мандатът на шута изтича на 20 май. Но той обяви – тцък, остава си на власт.

Тоест – директно казано, за да схванат най-после юрайчовците: нелегитимна власт. Крепяща се на щиковете. За което някой беше казал, че с щикове власт се взема, но не може дълго да седиш на тях…

На практика преговори за мир няма да има. Просто руснаците ще откажат да преговарят с нелегитимна власт.

А може и да съберат двайсетина украинци и да ги признаят за правителство.

Какво толкова – и Зеленски, и тия ще са все нелегитимни.

Ами парите и оръжието, което даваме? На практика – даряваме ги на разбойници, нямащи никакви законни права да представляват украинците…

Впрочем, Юрайчо вече ще целува нелегитимен задник. Досега се успокояваше поне, че облизва официално признаван…

Но това за Юрайчо не е ново. Той е свикнал – още от правилното си кръщаване с подходящо за времето си име…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??