6.04.2022 г., 10:47 ч.

Пролетно прочистване 

  Проза » Разкази, Хумористична
395 5 9
2 мин за четене

Пролет. Време с женски характер – бързи черни облаци се сгъстяват, буря, светкавици, гръмотевици, после слънце като женска усмивка – свети, но не грее…

И настава време за женските настроения.

Както се чувстваше тя…

Живееш си, живееш, мислеше си – и постоянно имаш нужда да поосвежиш атмосферата наоколо си. И се заемаш с почистване и прочистване – всичко остаряло вън, нещо ново ще доукраси жизнената ти среда…

Мъжете от такива грижи понятие си нямат. Те, ако им се позволи, може цял живот един въздух да дишат, в една стая да живеят, с едни приятели да общуват.

А жените са друго нещо – нов тип хора, основа на потребителската пазарна демокрация. И затова са любимки на търговците, моделиерите, щамповчиците на книги, списания и филми.

Е, те това си мислеше тя, докато хамалите изнасяха старите мебели. Шарения някаква! Купуваха ги с мъжа й – тя избираше, той мърмореше. Е, сега ще е доволен. Разчиства…

Така… Банята е подновена – плочки, даващи вид на дървена барака, нова вана – лъскава, модерен шкаф…

И коридорът светна – нови врати. Плюс два шкафа… Вярно, оня мърморко отбеляза, че е станало някак си мрачно – не харесвал любимия й тъмнокафяв цвят. А защо му е светъл? Няма той да чисти, я…

И шкафовете били някак си като кантонерки в службите преди половин век…

Да, бе… Тя ги избра тоя месец, как ще е стар цветът…

Стъклената масичка… Беше модерна, когато се омъжваше, ама от тогава…

И тия стари столове…

А, книгите трябва да прореди. Разни стари са натрупани. Антикварни били… Колко струват? Другото не е важно…

Така… Изнесоха стария креват. Веднага след сватбата го купиха… Какви спомени… Наистина е за разчистване…

Трябва да освежи и спалнята, и живота си…

Огледа се. Май всичко е вече ново, модерно, подходящо…

Освен…

И погледът се спря върху мъжа й…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не винаги старото е евтино, има скъпи антики и мъже! 😁
  • Благодаря, Елке!
  • Пролет е! Права е жената - време за прочистване!
  • Благодаря, Скитнице, Надя, Петре!
  • Аз още се помайвам, с почистването, де. От двора започнах - рози, лозички, подправки. А за книгите съм решила - селска библиотека ще търся, дано ги вземат, но аз няма да ги занеса. Мъжът ми, додето сам не избяга няма да го сменям.
  • А такааа,... и неговият ред дойде,малко късничко, ама все пак е ред
    То на жените им дай само смЕни и промЕни да правят....Да не я загазим и ние,ей
  • Е, точно това е пролетно почистване, като е започнала да кара наред! Всичко да е ново!
    Трябва и аз да се поогледам, като почна да разчиствам Благодаря за усмивките
  • Благодаря, Пламене!
    Готова история!
  • WOW ... жените са пълни с безсмислена енергия и всяка се старае да прекрои света в съответствие с нейните прищявки (и моята вече няколко дни хвърчи между огромното количество пролетни цветенца като пчеличка с лопатка в ръце, а на мен ми е позволено да не правя нищо щото не ги разбирам тези работи) ... изрядко ме поглежда и веднага започва да нарежда, че трябва да съм избръснат и в костюм за пред съседите .......... търпяват се, вкарала си е автогол с манджите си и сега съм в много по тежка категория от нея, та и тя ме търпява, щото ще и е нужна чужда помощ да ме смени 🤪😊😁
Предложения
: ??:??