6.03.2011 г., 21:43 ч.

Прошката 

  Проза » Други
1198 0 6
1 мин за четене

Прости!
Простено.
За прошката няма почивен ден.
Тя не се дава само на Сирни Заговезни. Тя се дава винаги, когато е нужно.
Най-важото условие да простиш е Любовта.
Най-важната причина да простиш е Любовта.
Най-великата сила да простиш е Любовта.
"Щом нямам любов, нищо не съм" - казва св ап. Павел в обръщението си към коринтяните. Ако ще дори и планини да може да премести човек, ако не обича, беден е, защото мъртво е сърцето му.
Не прощава онзи, който не умее да обича. Любовта смекчава и умъдрява ума, сърцето и сетивата.
Но прошката не се изчерпва само с това да простиш на другите. Понякога това се оказва по-лесно, отколкото да можеш да простиш на себе си. Прощавай. На всички и на себе си и за всичко. От началото до края, от алфата до омегата.
Напълни ли се с Любов човекът, никак не е трудно да прости.
Когато попитали Исус Христос по колко пъти трябва да прощава човек. Седем ли са? Той отговорил, че човек трябва да прощава не до седем пъти, а седемдесет и седем пъти по седем. И ще допълня, че и още по толкова, щом е нужно. Прошката освобождава от кармата. Когато прощаваш или не прощаваш, ти нищо не правиш, но простиш ли, свободен си.
Затова нека се молим:
Господи, дай ми толкова много любов, че да мога да прощавам с лекота на всички и на себе си за всичко.
Прошката показва колко можеш да обичаш.
Прошката отваря тясната врата към към Царството Божие, т. е. към нашето спасение.

© Албена Стефанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??