16.02.2024 г., 10:19 ч.

Просташко, но модерно 

  Проза » Хумористична, Епиграми, Миниатюри, Афоризми
169 4 4

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

2 мин за четене

Русия не се харесва на наглосаксите. Като цяло. Съперник за господство, че и често победител. Пет века британците се опитват да я разпарчетосат…

И не успяват…

Сега пробват пак. Като част от агресивните  методи е сancel културата. Тоест – отхвърлянето и ликвидацията на всичко руско.

Не съветско, а руско.

Действие не идейно, а просто нацистко…

Аз пък – с пусти неправилни възгледи и вреден навик да мисля, се вторачих в термина. Думата означава „изхвърляне“…

Хм…

Познато… Помня – в Бяла Слатина, а и другаде /питах братовчеда от Кнежа/ думата отдавна присъства в речника. Още като първолачета, възрастните – вече третокласници, ни учеха на какво ли не.

И често употребявана дума за отиване по голяма нужда беше „кензане“…

Какви езиковЪди и с какъв богат език сме били…

А за опитите да се кенсълира една култура, една цяла цивилизация…

Бе, кенсълирал съм им на опитите…

хххх

Излязъл на екрана някакв известен… хм, гей, обявен за дипломат от любовника си – тогавашен председател на НС, лека му пръст. И убеждава – НАТО е миролюбива организация, създадена за отпор на Варшавския договор…

Да, де – телевизорът го каза…

Значи е вярно…

Ако не знаеш, че Варшавският договор е подписан на 14 май 1955 година, а НАТО е организирано през 1949 година…

И още нещо. Що пък точно 14 май? Да не е свързано с приемането на ФРГ в НАТО на 9 май 1955 година?

Знаменателно подбрана дата, спор няма. Точно десет години след капитулацията на Третия райх…

Ама вярвайте на тъпана…

Какво значи? Ми – в едно село на сватба биели тъпана, ако булката случайно е устискала до благата ракия.

И таман правели една сватба, бившето гадже на булката си казал: „Е, как ще бие тъпанът? Аз нали…“

Само че тъпанът забумтял. И той си рекъл: „На тъпана ли да вярвам? Или на моя?“…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря!
  • Не се гаси туй що не гасне Оплюват си брадите общо взето. В затворено шише не се налива. Американецът вика- евала на Путин, а булгаринът се бил ориентирал, както винаги, ъфкорсе. А и на американеца му дреме, че умират там някъде, нали са други. А нашинкият вместо на своя, вярва на дедовия - е, кой как си го направи. Ама мъдър си е този народ и това е. Там е надеждата!
  • Всичко ново е добре забравено старо.
  • Да, за отпора на НАТО съм го чувал неведнъж, невероятна наглост и гавра с неоспорими факти.
    Както и Кубинската криза - всъщност СССР разполага там ракетите пак като отговор на американските, които преди това Великата демокрация разполага в най-близкото възможно разположение около... сещате се кого. .
    Поздравявам те.
    ПП
    И не съм изобщо русофил, но ме дразни яко как историята в случая е като нископлотена к.рва - да си го кажа.
Предложения
: ??:??