3.02.2023 г., 16:22 ч.  

Простички мисли на един обикновен човек - 19 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
982 3 12
8 мин за четене

 

 

 

 

Шепичка златни зрънца

 

Тъй както вятърът отделя зърното от плявата, така и Животът отсява онези, които не си тежат на мястото. Постепенно, с годините се научих, да бъда едновременно и сито и вятър и да оставям до себе си неща и хора, изпълнени със смисъл, вяра и надежда. Понякога реколтата не е богата - в дланта ми се мъдрят само няколко зрънца. Но те са безброй пъти по-ценни от стотиците крини плява, които времето не спира да насипва в краката ми. От всяко такова зрънце, пониква ново приятелство, избуява отново Любов, или изгрява като красиво утро нова надежда. Смисълът на това - да пресяваш непрекъснато, се крие в желанието, ти самият, да посяваш зърното за все по-благодатен хляб за онези, които идват, или ще дойдат след теб. Защото такава е повелята на Живота. Такъв е пътят на Истината - труден, неведом, но засищащ духа, подобно на прясно изпечен дъхав хляб. И когато в края на своя ден, се обърнеш назад, да виждаш, как, чак докъдето стига погледът ти, нежно се полюшва от вятъра море от натежали житни класове - твоите дни, изживени в Обич и надежда…

 

Кирил Ганчев / Кирето/, 02.02.2023 г., Бургас

 

 

 

Представяш си, как искаш да премине денят ти по един начин. Някои правят така, че той протича по съвсем друг. Вечерта, в самия му край, ти се иска да не беше срещал хора изобщо...

19.10.2022 г.

 

 

Когато помолиш хората да ти влязат в положението, повечето го правят на драго сърце. С бутонките напред.

19.10.2022 г.

 

 

Голямата Любов е най-красивото от всички разочарования за един творец, защото той не намира думи да я изрази.

17.04.2022 г.

 

Изгревът - това е усмивката на деня, а залезът - неговата щастлива прозявка преди сън.

20.07.2021 г.

 

 

Простите хора са като простите числа - делят само на 1 и само със себе си.

17.12.2022г.

 

 

Все повече се убеждавам, че няма полза да се държиш като Любезния Лос. По-убедителен си, когато държиш Любезния ЛосТ.

16.12.2022г.

 

 

Човек започва истински да остарява и тялом и духом от мига, в който за пръв път завиди на някого.

12.12.2022 г.

 

 

Мечтаеше да получи поле за изява. Дадoха му - минно...

28.11.2022 г.

 

 

По-скоро можеш да получиш втори шанс от снайперист с Паркинсон, отколкото от жена.

23.11.2022 г.

 

 

Единствената непреходна красота, това е красотата на ума.

24.09.2022г.

 

 

Преумора - седиш и гледаш в една точка, докато тя постоянно се приближава и накрая се превръща в бездна.

12.09.2022 г.

 

 

Напоследък ми е адски трудно да изтърпя маймуните, които напират да ми дават съвети, как да стана по-добър човек.

10.09.2022 г.

 

 

Трудно е да спориш с жена, когато ви делят два вагона с думи.

/ ремикс върху словата на Тодор Колев /

10.09.2022 г.

 

 

В крайна сметка монарсите се сменят, но робите си остават същите.

09.09.2022 г.

 

 

Кулинарен въпрос:

Някой знае ли рецепта, как да сготвя злите езици?

08.09.2022 г.

 

 

В една по-съвременна версия, Бай Ганьо не убива своя създател, а го превръща в свое точно копие.

06.09.2022 г.

 

 

Единствените дървета, които не са застрашени от незаконна сеч, са българските футболни нациионали.

05.09.2022 г.

 

 

Имам чувството, че всички жени, на които попадам, алпинистки -  бързат да ми се качат на главата.

31.08.2022 г.

 

 

Хората с разбити сърца са любимци на кардиолозите.

30.08.2022 г.

 

 

ЗА КНИГИТЕ

Книгата ти помага да пребродиш различни страни, да прекосиш морета и океани. Дава ти криле да полетиш, да стигнеш непознати светове и измерения. Книгата носи нови знания и мъдрост, които други, са събирали в продължение на векове. Извисява те над невежеството, над човешката суета и незнанието. Тя събира всички достижения на човешките прозрения, интелект и ум, обогатява ги по свой си вълшебен начин и ги връща на теб – четящия, във вид на светлина и енергия, които те движат напред във времето и пространството...

Книгата е едновременно и магия и вълшебство, тя е лек за душата ти, когато изнемогваш сред мрак, сред насилие и духовна нищета. От страниците, написани с Любов и надежда, поемаш първите си глътки Истина и започваш да проглеждаш за всичко. Учиш се да понасяш страданията с достойнство, да бъдеш търпелив и да уважаваш другите. Започваш да разбираш различията между хората и да уважаваш смисъла, който всеки влага в своите страници.

Книгата ти помага да останеш Човек сред бушуващите пламъци на една война . Научава те как да оцеляваш и съхраниш разума си в името на едно ново начало. Всяка страница, изпълнена с осъзнато битие, те прави мъдър и устойчив на всяко зло. Книгата, е лековит извор, в който щом се потопиш, всички рани в душата ти, заздравяват бързо, оставяйки върху теб единствено белезите от всяко пречистване и израстване.

Книгата е начин да общуваш с други умове и създания от миналото, настоящето и бъдещето, да се убеждаваш колко неразривно е свързано всичко и колко хармонично е устроено, за да съществува и да се променя непрекъснато.

Тя е нещо като прегръдка, с която обгръщаш Дървото на Живота и му благодариш за онова, което си сега, бил си и ще бъдеш някога...

16.05.2022 г. , Бургас

 

 

Кирил Ганчев / Кирето / - 2022 - февруари 2023 г., Бургас

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздравления, Кире! Мисли като житни зрънца, намерили са почва и са пуснали коренчета, а сега са като поле с пшеница. Спрях се, послушах и се насладих.
  • Много са остроумни и забавни. Разсмя ме с алпинистките и маймуните. Свят шарен.
  • Благодаря, Роси! Ще се постарая да ги направя още по-добри. Поздрави, Вале! Нека всички бъдем...Хора, а не просто човеци! Радвам се, че отново си тук, брате Безжичен! Опитах се да представя нещо по-различно от познатото, дано съм успял. Различен съм, Анита, да, улучила си същината. С времето човек си вади поуки, става ако не по-мъдър, то поне по-опитен. Поздравче! Сърдечни поздрави на теб, Наде! Вики, ще наминавам, когато мога, обещавам. Радвам се, че те откривам отново тук! Здравей, Ники, опитвам се да ги събера на едно място, за да ги издам, но знаеш как е напоследък...мислим за други неща. Надявам се все пак, да намеря толкова смел и луд издател, който да ми предложи да ги издаде! Дон Макбъч, засега съм само в бъчвата на Диоген. Но се надявам да открия и фенера му Поздрави, брат! Здравей, Пепи! Любовта е основната движеща сила на този грешен свят! Съгласен съм с теб!
    Благодаря Ви искрено, Хора! Бъдете благословени, здрави и обичани!
  • Всички са право в десетката! Поздравления!
  • Бъди, Кире.
  • Браво, приятелю! Нямаше те известно време. Пак твоята мъдрост ни показва истинските неща. Браво!
    Този път освен афоризмите и "простичките мисли" си представил и две есета, което е много хубаво! Успех и продължавай. Има кои да са много любопитни към и за твоите неща.
  • Бих ги нарекла - улегнали мисли. Малко по-различен си тук.
  • Разкош!
  • Липсваш!
  • Великолепно! В най-скоро време ти пожелавам всичко да се появи на книжен носител.
  • Бат Кире, направо цепиш мрака с фенера на Диоген!
  • "Хората с разбити сърца са любимци на кардиолозите", а поетите с разбити сърца - на жените! 😉
    Привет, Кире! Особено това за любовта страшно ми хареса!
Предложения
: ??:??