16.12.2017 г., 23:35 ч.

Просто една снежна сутрин 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
871 0 4
1 мин за четене

Без изобщо да преувеличавам, вчера беше най-щастливия ми ден от мнооооого време насам. Вчерашната сутрин беше най-красивото нещо в живота ми, поне за което в момента се сещам. Натрупалия сняг по дърветата, храстите, жиците, пейките. Светлината на изгряващото слънце отзад, ама неразцъфнала още светлина, леко розовееща и в същото време пламъчна, от която снега и леда стават огнен кристал. Меко, топло, благословено, като подарък. Тишината, която само снега може да донесе. И чистотата! И спокойствието. И спомените, и дълбочината на чувството, и възможността да спреш и да кажеш - "О!! Да, това е! Всичко друго няма и не е имало значение. За къде всъщност бързаш през всичкото това време, човече?!?" И да отправиш просълзявайки се импровизирана /защото никога не си знаел истинска/ молитва някъде дъъъълбоко, много дълбоко в себе си, изцяло благодарствена молитва, без грам искане в нея. Само благодарност. Някъде бях чела, че когато нищо не искаш, значи си щастлив. Нарочно извиках в себе си хайкуто, защото предизвиква да превърнеш пороя от думи в три кратички ритмични и строги реда. "Хайку не е изразът, а съществуването на нещо." Мда, няма нужда да го изразяваш, нито обясняваш, то просто съществува. И ти целия си в него. Там, в този миг. После в трамвая някой беше написал отчетливо на гърба на седалката "Carpe diem!"..... А аз просто отивах на зъболекар... Майко мила!

 

Студено утро.
Слънце зад снега по клоните.
Чисто щастие.

© Диана Божилова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хубаво... Благодаря ви!
  • Carpe diem...не е лошо да си го казваме често и да се наслаждаваме, дори и да няма пухкав сняг като при мен... Но има прадколедна украса, лампички, мирис на лебкухен /австрийските коледни сладки/, какво повече му трябва на човек? А.. още един човек за топлинка и да си припомним, че се обичаме!
  • Знам си аз, че Вселената е симпатяга. :D :D
  • Хахахах :D Вселената е искала да те развесели с един красив изгрев преди зъболекаря :D
Предложения
: ??:??