10.11.2010 г., 11:30 ч.

Просто мисъл 

  Проза » Фантастика и фентъзи
707 0 3
5 мин за четене

ЕКСКЛУЗИВНИ НОВИНИ

Все повече зачестяват посещенията в болница, поради необясним тежък обрив от коприва. Пациентите не могат да обяснят как се е получил той по това време на годината. А мнозина дори не са имали контакт с каквото и да било зелено растение от седмици. Непрекъснато нарастват и свидетелствата на очевидци, че са видели т. нар. „Зелени охюви”. За зрителите, които все още не са чували за тях, наш кореспондент специално издири считания вече за експерт-охлюволог г-н Ангелов. Именно той пръв постави темата за „Злите зелени охлюви” преди време в известен български сайт за творчество. 

- Годподин Ангелов, искам да попитам най-напред: вярвахте ли вие, че зли зелени охлюви са реални, когато писахте злокобно нашумялото напоследък - „За всичко са виновни...”? 

- А вие смятате ли, че вашите мисли са реални? 

- Труден въпрос... Да, мисля, че може да се каже, че ги считам за реални... Да. 

- Е, в такъв случай може да приемем, че да - смятах злите зелени охлюви, че съществуват. 

- Не ви разбирам, нима искате да кажете, че въпросните охлюви са просто мисли? 

- Да, смятам, че това имах предвид. И следователно са реални. 

- Но как мислите на един човек могат да причинят въпросните обриви? Или смятате, че това е нещо като нов вид шарка? 

- Не, не, мисля, че именно охлювите са причина за тази... Да, мисля, че „епидемия” е най-точната дума. А относно мислите, е, за жалост, те не бяха само на един човек и именно в това е бедата. 

- Искате да кажете, че някой ви е помогнал в написването на „За всичко са виновни” ли? 

- Не, сам написах творбата и уверявам ви, дълбоко съжалявам. 

- Не ви разбирам... 

- Искам да кажа, че всеки, който е чел злощастното произведение, ми е нещо като съучастник. Всеки, който го е чел, оттогава неминуемо е помислял поне за миг за „Злите зелени охлюви”. А това е достатъчно. Така с всеки посетител една нова мисъл-охлюв е плъзвала зловредно из страната. 

- И все пак това в крайна сметка си остават само мисли, как те биха могли да предизвикат съответния обрив? 

- Уви, всичко в началото е просто мисъл. И колкото повече хора мислят една мисъл, тя толкова по-дълго се запазва... Представете си, че тази мисъл се запази десетки години. И един нереализирал се професор в един момент в бъдещето реши да кръстоса ДНК-то на охлюв с това на копривата? И представете си, че същият този професор реши да изпрати този охлюв назад във времето (защото тогава това вече е напълно възможно). И всичко това, само за да може да се провъзгласи за създател на страшилището за неговите съвременници - „Злият зелен охлюв”? 

- Н-н-но имате ли доказателства, че това наистина се е случило... искам да кажа - ще се случи? 

- За жалост, съм сигурен, че това наистина ще стане. 

- Но след като това ще стане в бъдещето, хората от онова време вече ще знаят, нали сега в момента т.е. в тяхното минало са гледали предаването? 

- Злите зелени охлюви няма да бъдат спрени. Дори в момента те гледат предаването и набират невероятна мощ. Не забравяйте - те разполагат с техника, открита десетилетия напред. 

- Искате да кажете, че те са разумни същества? 

- Всеки, който в момента ни гледа, вече си мисли, че са такива. В мислите на професора - професор Снейл, те са такива. Той ще се постарае. 

- Снейл? Та това не значи ли също охлюв? 

- Да, той се постара името му да бъде запомнено и в по-далечно минало. 

- Но след като знаете последиците, защо се съгласихте на това интервю? 

- Най-напред, вашата телевизия бе дасадно настоятелна... И второ... Вие сигурни ли сте как ще се маскират съществата от бъдещето?? 

- С-сте... С-с-сте ли вие зъл зелен охлюв? 

- Не ме разбрахте правилно, някои части - неизгодните части от това интервю ще бъдат заличени от паметта на хората скоро, малко след като свършат новините всъщност. Аз се съгласих на това интервю, само за да предупредя хората от още по-далечното бъдеще, това след професора. От днес нататък цензурата ще бъде повсеместна. Но аз имам надежда, макар и за жалост за поколения дълго след нашето. 

- А те, това бъдно поколение, защо не дойде да ни спаси? 

- Защото ако ни спасят, нашите спасители няма да се родят. А ако те не се родят, тогава няма да има кой да се върне от бъдещето да ни спаси. Практически - невъзможно е. 

- Добре, малко да разведрим обстановката... Бихте ли ми казали това предаване по радиото, което сте описали в „За всичко са виновни”, бихте ли казали, състоя ли се действително, или е просто мисъл? 

- Пак казвате просто мисъл, не стана ли ясно току-що, че мислите съвсем не са нещо просто?... Въпреки това - да, състоя се в действителност. 

- А защо никой, освен вас, не го помни? 

- Бе заличено. Аз го запомних, само защото по онова време бях на морския бряг, точно до морето. В миналото са пратени голи охлюви, и те си имат страхове. Мразят солта и се страхуват от солените пръски. Уви, България е малка и по онова време аз съм бил единственият толкова близо до морето, слушащ радио по слушалките. 

- Как промиват мозъци? 

- С мозъко-избистряща слуз, те са охлюви все пак. 

- И кое е радиото, по което слушахте въпросната вечер? 

- „Хоризонт”, пишеше го на телефона ми, въпреки че не помня предаването и водещата, нито името на слушателя. Капка умоизбистряща слуз е уцелила и мен, докато са промивали мозъците на колегите ми. Разминах се леко. Но след новините обаче няма да бъде така, сигурен съм. 

- А слузта невидима ли е, как никой не я е забелязал, не оставя ли следи. 

- Всъщност оставя - прилича на мъгла. И така, като се замисля, не е останала напълно незабелязана. В една конкурентна ви телевизия мой съфамилник, ако мога така да се изразя, съобщи за странна мъгла над София. Е, това беше след вечерта на предаването... 

- Благодаря ви, господин Ангелов. Лека вечер и... бистър ум. 

- Бистър ум и на вас!

- Хубаво интервю. А, Гена?

- Да, наистина хубаво... Е, мисля, че можем да обобщим - охлювите си отмъщават за геноцида, упражнен върху тях чрез варене - в някои краища на страната и света. 

- Лека вечер и бистър ум!

- Бистър ум на всички! 3-2-1 - реклама! 

- Много странно интервю, а? 

- Да!... Я, колко мъгливо стана, май пак объркахме прогнозата... А за какво ли беше? 

- Как за какво, за епидемията от шарка, разбира се! Но медикаментът май не струва, няма да се ваксинирам засега.

© Борислав Ангелов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • (това е втори разказ от поредицата за „охлювите.”)

    1. - „За всичко са виновни...”
    2. - „Просто мисъл”
    3. - „(най) Новият световен ред”
  • ех, обикнах ги тия зли зелени охлюви.. (h) :D xD
  • Варените охлови са много вкусни, дано не ми отмьстят
Предложения
: ??:??