19.02.2022 г., 13:22 ч.

Разединяващите кюфтета 

  Проза » Разкази, Хумористична
334 4 13
1 мин за четене

Правеше ги бабата всяка неделя. Почивен ден, за разтоварване. И събиране около трапезата. На която кюфтетата бяха основното украшение.

Имаше, разбира се, съдина с хляб, друга със салата, трета с прибори…

Но основното бяха чиниите с кюфтета. Много чинии. Според броя на присъстващите, обединени в семейството.

В средата беше чинията за дядото – кюфтенца от мека кайма, без подправки, да не дразни нежния вече стомах. До нея – чинията на самата баба. Пак кюфтенца, но с индрише – както била я свикнала майка й.

Там беше чинията на сина – едри, мазни, сочни кюфтаци. Пламтящи дори при поглед – пълни с чер пипер и накълцано люто чушле, за апетит. И тази на жена му – дребни кюфтенца от заместители на каймата. Макар дядото да казваше, че и каймата е заместител на месото, но…

Внучето на баба също хапваше яки кюфтаци, но без чер пипер и люто чушле. Засега.

Накрая, в малка чинийка, беше се разположило диетичното вегетарианско кюфте на внучката. Малко, защото тя пазеше линия, макар бабите да харесват деца с окръжност. Пък като станеше и веганче…

Всеки – със своето.

Но пък по документи се водеха семейство…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Дочке!
  • По документи колко обещания се дават... Но пък кюфтетата са реалност, която свързва напитките, които обединяват
  • "Храната прави борбата", или „Рънътъ праи бурбътъ“. - е крилата фраза изречена от бореца Лютви Ахмедов (и приписвана на Дан Колов). А и кюфтета са храна - повод за борба.
  • Благодаря, Миночка!
  • Георги, как хубаво си го казал, в едно семейство сме " Разни хора, разни идеали" а за един цял народ! Хареса ми!
  • Благодаря, Катя, Гергана, Стойчо, Ники, Богдане!
    Богдане, препоръчвам ти поредицата "Пестеливи разкази".
  • Всеки с вкуса си...
    Гладът сплотява хората, а изобилието ги прави индивидуални консуматори.
  • Това си е кулинарен екшън.🤣 Горката баба.
  • Сочно!
    Готов си да конкурираш Ути.
    Имаш талант да правиш къс разказ.
    Остава да намериш и значима кауза, която да поднесеш в кратце.
  • Усмихна ме, Георги!
    Може кюфтенцата да са всякакви дори и от тиквички!
  • Благодаря, Пепи, Таня!
  • Много вкусни кюфтета
  • Златна баба! За мен по едно от всичките! 😛 аз съм от обединителите!
Предложения
: ??:??