23.04.2008 г., 20:13 ч.

Размисли за живота 

  Проза
2025 0 2
1 мин за четене

Казват, че животът е джунгла, но нека го оприличим просто на гъста гора. А мъглата стелеща се между дърветата - трудностите, които срещаме по пътя си. Кой път ли? Пътят, който душите ни - безплътните призраци изминават, докато не стигнат онова специално дърво... Дървото, на което да положат, като на приятелско рамо, уморените си глави, да затворят очи и да получат тъй желаната почивка, да потънат в тъмнината. Всички минават през този път и преодоляват различни трудности. Виждат различни дървета, но всички изглеждат еднакви, но макар да не знаят как изглежда онова - специалното дърво продължават да го търсят до края на живота си. Не спират с най-чистото убеждение, че както в приказките всичко си има край и то не какъв да е, а щастлив. Но животът не е приказка и реалността е доста по-жестока. След дълги години на бродене и преборване с трудностите, измършавели и пребледнели до неузнаваемост най-накрая някои просто не издържат и се спират до най-близкото дърво. Изнемощяли облягат телата си и отпускат главите си на него. Бавно притварят очи, търсейки блажената тъмнина, тишина. Но както често се случва, животът поднася изненади и те не винаги са приятни, за последен път отваряйки очите си, те съзират онова специалното дърво, обляно в ярка светлина и мамещо с топлината на майчина прегръдка. С огромно разочарование откриват, че са се отказали малко преди да достигнат целта. Когато се случи така те просто нямат вече сили, за да направят последните няколко крачки и заспиват вечния си сън с последни сълзи на очи...

© Зори Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • мисля, че през целия си живот не съм чел нещо толкова тъжно и истинско.
    ...но някой имат късмет, други бързо се уморяват и си полягат под първото дърво и е толкова отпускащо, трети пък все се оглеждат...
  • Не си спомням кой, но някой ми беше споделил, че мечтите носят само разочарование, че човек трябва да се стреми единствено към целите си... За жалост малко са хората ,които имат силата да осъществяват целите си, за да следват докрай мечтите си...Повечето просто заспиват.Поздрав
Предложения
: ??:??