1.10.2010 г., 14:13 ч.

Рок енд рол китарни дуели 

  Проза » Други
1322 0 1
3 мин за четене
Дами и господа, днес на ринга ще се качат най-големите рок китаристи, за да кръстосат техника и фантазия на свирене в един уникален виртуален дуел. Дръжте се, за да не паднете, отворете прозорците, за да не се счупят стъклата от ударната вълна - очакват ви здрави рок децибели. Сега е моментът да отмъстите на съседите-чалгари, защото звукът ще бъде безмилостен. Или, както е казал поетът: "Жици-и-и-и-и!"...
Първи дуел: Ричи Блекмор срещу Джими Пейдж

Предупреждавам: това е дуел от тежката категория - не е за хора с лабилни нерви!

Ричи Блекмор:
1. Техника: Пръстите на Ричи се движат ловко и пъргаво по грифа, развивайки превишена скорост на свирене, но техниката им на владеене и водене на мелодията в шеметните завои между акордите е толкова съвършена, че китарата остава послушно в правия път на вярната тоналност. Шестица!
2. Фантазия: Откъм фантазия Ричи изостава - акордите му излизат прекалено технически хладнокръвно, като изстреляни с автомат, насечено. Петица.
Джими Пейдж:
1. Техника: Джими е чувствително по-бавен от своя опонент и създава усещане за разпиляност в изграждането на мелодията, която е симпатична, но не и убедителна по отношение на техниката. Петица.
2. Фантазия: Мелодиите, изсвирени от Пейдж, са ефирно лирични, чувствени като докосване на влюбени ръце, плавно носещи се във въздуха, рисуващи бароково цялата съкровеност на човешката фантазия. Шестица!
Равен резултат!

Втори дуел: Слеш срещу Кърк Хамет


Пак предупреждавам: тук ще се лее кръв - тези двамата са жестоки китаристи!

Слеш:
1. Техника: Техника и Слеш?! Все едно да има нещо общо между огъня и водата. Слеш свири технически толкова ирационално, почти мистично, но всъщност пиянски небрежно, че по-лесно може да се докаже съществуването на извънземен живот, отколкото техника на свирене на Слеш. Но липсата на техника е неговата техника. И чар! Обаче... Четири (Съжалявам, Слеш!)
2. Фантазия: Той успява да стигне с безумен полет до небесата на Фантазията и да се задържи там на крилете на огнения екстаз, а след това да се върне обратно с драматизма на есенен лист, откъснат от вятъра и паднал, нежно милвайки самотата на алеята в залязващ парк. Леле, какво написах!... Шестица!
Кърк Хамет:
1. Техника: Кърк е достоен последовател на школата на Джо Сатриани и Ричи Блекмор - дори ги изпреварва по скорост и прецизност, внасяйки своето си специфично "къдрене" на мелодията с насечена игра на пръстите по грифа. Шестица!
2. Фантазия: Е, не - тръгва добре, с фантазия и в един момент губи търпение, натиска газта до ламарината и пак демонстрира колко километра в час може да вдигне по грифа. Това вече го знаем!... Тройка!
Победа за Слеш! Но признавам, че съм безсрамно небезпристрастен...

Трети дуел: Марк Нопфлър срещу Крис Риа


Тук няма да ви предупреждавам - тези са кротки.

Марк Нопфлър:
1. Техника: Марк е съсредоточено точен - свири мелодично чисто и емоционално овладяно, кратко и ясно, без излишна орнаментика, но въпреки това - почти хипнотично. Как така го прави - въпрос на техника! Затова - шестица!
2. Фантазия: ... Но пък е прекалено самообладан, което дърпа юздите на Фантазията и тя не може да се развихри. Петица. С минус.
Крис Риа:
1. Техника: Крис "пипа" бавно, блусарски самовглъбено и извайва тоновете почти ску
лпторно релефно. Акордите му са точни - отиват направо в целта, в сърдечната област, без излишно мелодраматични перипетии, директно... Това е блус! И тотална шестица!
2. Фантазия: По-скоро неговото е изповед - мъжка, дрезгава, красива. А това събужда Фантазията - до сълзи. Но истински. Шестица!
Победа за Крис.
... Но всъщност в тези виртуални дуели и победените са победители. А най-големите победители сте всички вие, които винаги можете да чуете тези страхотни китаристи!

© Петър Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??