14.12.2022 г., 11:42 ч.

Рудолф 

  Проза » Други
648 1 0
2 мин за четене

  

- Хо-хо-хо – изхохока добрия старец и озадачено се поглади по брадата. Беше пътувал 430 километра само за да открие, че къщата е тъмна и никой не го очаква. Зарече се повече да не се доверява на писма, завършващи с „обичам те, дядо Коледа!“ - някои деца имаха странно чувство за хумор. Откъм еленския впряг дойде подигравателно изпръхтяване – пак онзи Рудолф, с неговото вечно „Аз казах ли ти!“ Да си гледа работата това чифтокопитно филе, дядо Коледа трябва да радва дечицата по света, независимо, че някои от тях не го заслужават. Погледна още веднъж към пустата къща, седна в шейната и пое към следващия адрес. Докато пътуваха дочу как Рудолф разправя на останалите елени какъв балък е дядо Коледа и как го било яд, че навремето си  пропилял шанса да работи в дивечовъдно стопанство.

След 730 километра стигнаха до град Вимербю, който беше следващата дестинация от обиколката. В левия му ъгъл млада краварка в съчетание с петниста крава снимаше коледно-рекламен клип. Щом го видя, тя се засмя широко, все едно рекламираше паста за зъби, а не бучка масло:

- Здравей, добри старецо, очакваме те с нетърпение!

Настроението му веднага се подобри, той видимо живна и червеният му нос леко се вирна – имаше смисъл, мамка му! Почувства се нужен и желан и реши да пийне нещо по този повод, но първо работата. Пристъпи към първата къща, чиито огрени от коледната камина прозорци приличаха на румени бузи и изхохока пред прага й. Тозчас се дочу топуркане на детски крачета, понесли радостни възгласи, и вратата подканящо зейна.

- Я да видим сега кой е бил послушен, послушен, послушен! – изгръмоти добродушния му бас. Чифт грейнали детски очета се впериха право в червения му нос. Той бръкна в торбата и извади пожарен камион, който можеше да пръска вода. Джуджетата много се гордееха с него, бяха го изработвали 17 дни и нощи. Направи си селфи с детето, защото те така му бяха поръчали. Детето му изпя някаква коледна песничка за елена Рудолф, което го подразни: чифтокопитният интригант не заслужаваше това внимание. Врътна се ядосано и остави детето с отворена устичка. Реши да се напие тутакси.

След два часа в небето над Пордим коледният патрул спря криволичеща около облаците шейна. В ней се беше разпищолил мъртвопият старец, с червен кожух и огромен нос, който гръмотевично хъркаше. Един от елените им съобщи, че той редовно карал пиян и бил предпоставка за въздушно транпсортно произшествие. Полицаите веднага влязоха в строг режим и написаха дълъг акт. Поради липса на адекватен водач, на когото да го връчат, те го закачиха на рогата на елена-клюкар и си тръгнаха.

И тази година Рудолф щеше да се размине с коледния бонус но,честно казано,  въобще не му пукаше.

© Илиян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??