18.10.2019 г., 8:42 ч.  

Сам в бара 

  Проза » Други
1158 5 19
3 мин за четене

                                      На баровката М. и останалите баровски поетеси и поети

 

Любимо занятие – седя си в бара. Сам…

Не, фактически барът е пълен. Петък вечер. Малко свобода след работната седмица. Но никой от тук спасилите се не желае да подари свободата си. Най-вече на любимото същество. Любов – любов, но свободата…

И в бара е като в консервна кутия с цаца. Кой наляво, кой надясно. Цаца в собствен сос. А сосът е различен – кой е на уиски, кой на водка, кой на текила. Има разлика. Макар течността да е една и съща. Оригинална. Сам Мето я прави у дома си. Зная го, защото барманът ми е приятел. И затова ми сипва пак тоник. С лед.

Което отново ме връща при жена ми. Тонизираща и ледена…

Но съм дошъл да поживея малко като човек. Което означава – сам в бара. Извън него съм всичко друго – заместник на вибратора, вол на нивата, послушно магаре, сляп верен пес…

Тук съм аз. Защото съм сам. А самотата е най-ценна и най-защитаваща те сред тълпата. Затова всички сме сами. Дори тези – а може би най-вече те, които са по двойки или в компания. Пият заедно, всеки говори нещо, понякога дори се изслушват… И се усамотяват в гмежта от думи, алкохол, тела, лица-завеси…

Пия си тоника и си мисля. Поне така изглеждам. Всъщност, главата ми е старателно опразнена. За седмичното почистване. Никакви мисли, никакви идеи, никакви проблеми…

Освен един – старателно държа чашата и внимавам да не се олея. Физически и психиатрически. След седмичния потоп от грижи и проблеми, самотата отнася тинята нейде далеч, далеч.

Чак към идващия понеделник…

Две фигури едва не се блъсват в мен, та се налага за момент да върна съзнанието и леко направя път. Извиняват се. Мъж и жена. В смисъл на пол. Иначе е ясно. Ще се опитат да заметат проблемите си в някое легло. Или в кола. Или на поляна. Или…

А после, разменили проблемите си, ще разберат, че не са ги замели, а просто напъхали под душевните черджета. Където отдавна е струпан толкова житейски боклук, че всяка грижа, подушвайки го, пада и умира. Най-вече от завист…

В бара има немалко жени. И те бягат. От себе си. Когато жената иска да си почива по женски – тя отива с приятелка в кафенето и дълго, дълго разменят пресни клюки. Обсъждат околните, защото ги е страх да се взрат в себе си. Но реши ли се на подвиг – да надникне в душевната си бездна, жената постъпва като човек. Отива в бара. Където алкохолът разбива оковите в и около свободната личност. Тогава тя става част от архипелага самотни острови в бара – замълчала, превръщаща ежедневието в мисли, под въздействието на мощния катализатор…

Там пък някой е рухнал до бара. Едно време така отсечено са падали по барикадите. Днес барикади няма. Обаче, на човек все му се ще да рухне нейде. И да мине в друг свят. Някога – на идеалите и мечтите, днес на хаповете против главобол сутрин…

Много мисля…

Кимам на бармана. Приятелчето разбира – време е. И вади изпод тезгяха моята бутилка. Поне така ми разправя. Макар и двамата да знаем – от Метовите е.

Време е за усамотяване от самотата…

Наздраве, душо моя последна!

 

И друго - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Твоят герой е едно приятно изключение в бара. Той мисли. Обикновено там само се пие или се говори без да се мисли.
    Интересен разказ и чак и аз се замислих.
  • Благодаря, Щураче!
    Алкохолът е наградата и наказанието за човешкия живот...
  • Когато човек е жаден търси вода, когато е гладен търси храна, когато... няма да изброявам повече. А когато не знае какво иска отива на бар. На това се дължи успеха на кръчмите, пълно е не със самотни, а със смотани
  • Благодаря, Гавраиле!
    Утре сме в нашата кръчма...
  • Философски поглед върху самотата която ни прави чужди на самите нас поднесен в подходяща мизан сцена.
  • Благодаря, Ангелче!
    Знаеш ли каква идея ми подметна... Ще видиш...
  • Благодаря, адаш!
    За понеделник см подготвил нещо за кръчмето и поетите там.
  • Много мислиш, приятелю, казвам го, като човек страдащ от същото заболяване - само болки и проблеми, адаш... и елексира на Мето не помага...
    Поздравявам те.
  • Благодаря, ДПП, Стойчо, Дон!
  • Текстът, с неговата идейност и сгъстени наблюдения, ме отведе напряко към нещо:
    https://www.youtube.com/watch?v=gxEPV4kolz0
    Броячите на облаци и гледачите на хора може да са сами, но самотни биват твърде рядко.
  • Въпрос на гледна точка... но пък хубаво си я описал Все някой ще си намери "питието" тук.
  • В бара е като на пазара. Разликата е в цената...
  • Благодаря, Пепи, Мариана, Красе, Елке, Росилина, Юри, Младене!
    Просто си седя в бара... И гледам. А после го записвам.
    Младене,
    говорих за разликата между комунисти и партийци.
    И, впрочем, познавах един, който беше в Белене. Хванаха го с крадена нафта. Предполагам - по идеологически причини.
  • In vino veritas! Само по себе си човешкото същество търси себеподобни, за да оцелее. На барикадата, в бара, на пистата. Аз пък бягам - в парка, в планината, по булевардите и срещам вглъбени в собствената си вселена мъже и жени. И на финала рухваме изчерпани, изпразнени и малко по-щастливи...Понякога всичко, от което се нуждаем е малко самота в тишината!
  • Харесаха ми размислите! Да избягаме от проблемите, от сивия живот, от всекидневните задължения и...от половинките! Временната свобода е наложителна, иначе...Поздравления, чувството за хумор е прекрасно!
  • "...Извън бара...заместник на вибратора..." - чудесна находка! Барът - като ситуационна система за заместване на свободата, когато нямаме въображение за нея. Хареса ми, Геориги!

    П.П. По повод комунистите и вината им. По пътя на предложената от теб логика и нацистите не бяха виновни. А само Хитлер! Ама не е така.
  • Почвам да съжалявам защо не съм барман. 😋Толкова материал щях да имам сега за разказване .Хубаво и много замислящо е Георги!
  • В бара бързо могат да ти прекъснат усамотението, но пък ако попаднеш на някоя самотна душа и си размените проблемите има голяма вероятност да бутнете барикадата... Тоникът, ледът, или комбинацията от двете създава впечатление, че "жената постъпва като човек"... мисля си...
  • на бар е като в изповедалня...
Предложения
: ??:??