3.08.2017 г., 13:06 ч.

Седма Божия заповед 

  Проза » Други
1608 1 8
5 мин за четене

Седма Божия заповед

НЕ ПРЕЛЮБОДЕЙСТВАЙ

 

Според Божия закон прелюбодеянието е едно от най-тежките морални престъпления. В седмата заповед  Бог защитава основния принцип на живота – любовта, а заедно с нея и семейството.

Защо Бог държи на святостта в семейните отношения?

В някаква степен Адам (първият човек) си издейства жена (Ева). Бог прецени, че желанието му е разумно и го удовлетвори.  Поради Божията  суверенност  Неговото решение да определи един мъж с една жена не подлежи на обсъждане. Той е имал Свои съображения. Ако беше необходимо, Той щеше да сътвори на Адам още една или повече жени. Обстоятелството, че  благословил този съюз и дал право да се умножава, говори за одобрението Му. Макар и със сътресения, той просъществува и се изпълнява векове наред.

Ще каже някой, защо прелюбодейството , само малко по-различен вид любов, е грях, след като в Библията изключително много се препоръчва любовта?  Защото тук  не става въпрос за истинска любов, а за сексуални взаимоотношения между мъж и жена извън семейството, т.е. изневяра на единия или другия  партньор, което е грях против тялото.

Прелюбодейството, нарушава Божията воля. Нарушава се и дадения при сключване на брака завет (обещание) между двамата партньори. Освен това Бог казва, че в бракът мъжът и жената стават едно тяло: „Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът (Битие 2:24). „ Така щото не са вече двама, а една плът” ( Матей 19:6). Това вероятно има значение в духовния свят, което за нас все още е неизвестно.

 В Библията , когато нещо е много важно, то се повтаря няколко пъти на различни места.  Ето част от стиховете в нейна подкрепа: „Женитбата нека бъде на почит у всички и леглото неосквернено, защото Бог ще съди блудниците и прелюбодейците ( Евреи 13:4); „ Не пожелавай жената на ближния си (Второзаконие 5:21); „Дяконите да бъдат мъже всеки на една жена  и да управляват добре чадата си и домовете си „( Тимотей 3:12).

Според Мойсеевия закон  прелюбодейство е било наказвано със смърт ( Левит 20:10, 21:9; Йоан 8:5). В Новия Завет Христос отменя това:” Исус й рече: Жено, къде са тези, (които те обвиняваха)? Никой ли не те осъди? И тя отговори: Никой, Господи. Исус рече: Нито Аз те осъждам; иди си, отсега  не съгрешавай вече” ( Йоан 8:10-11). Но Той  отива и по-далече,  като казва, "Чули сте, че е било казано: "Не прелюбодействувай". Но Аз ви казвам, че всеки, който гледа жена, за да я пожелае, вече е прелюбодействувал с нея в сърцето си." (Матей. 5 : 27-28 ).  По този начин се разбира и връзката между физическата и психическата страна на  съответното деяние

С цел да съхранява семейството Бог е и против разводите:  „онова, което Бог е съчетал, човек да го не разлъчва (Марк 10:9 ); „и мъж да не напуща жена си” (1 Коринтяни 7:11). Разводът се разрешава само при определени условия.

Отношението към брака и семейството не винаги е било такова, каквото е днес. От първи век сл. Хр. до скоро (60-те години на 20 век)  много народи са се съобразявали с Божиите изисквания. Призивът  „правете любов, а не война” на т. нар. сексуална революция на хипитата през 60-те години на миналия век повлияха пагубно на моралните устои в обществото. От тогава започнаха да се разпространяват различни теории отричащи необходимостта от брак и семейство. Затова и никак не е чудно разрушителното им влияние върху много други области на обществения живот. Всички виждаме  последствията – самотни родители, деца в домове за сираци,  размиване на границите между добро и зло, пренебрегване на моралните ценности.

Прелюбодейството не се ограничава само в рамките на изневярата. То води и до други грехове – лъжа, лицемерие, болести, нарушаване взаимоотношенията между партньорите в семейството, което неминуемо се отразява  зле върху възпитанието на децата и затруднява отглеждането на боголюбиво поколение.

Животът на „семейни начала”,  който се практикува напоследък, всъщност в Библията се определя като блудство, което Бог също не одобрява.

Какви са последствията? Няма убиване с камъни, последиците са в духовната сфера:

„ неправедните няма да наследят Божието царство? Недейте се лъга. Нито блудниците, нито идолопоклонниците, нито прелюбодейците, нито малакийците, нито мъжеложниците…”

(1 Коринтяни 6:9).

Как да се излезе от тази ситуация? Бог прощава изневярата, както при всеки друг грях,  ако грешникът се покае и престане да го върши. Това разбираме и от прощението, което Христос даде на прелюбодейката.

Чрез спазването на тази заповед Бог ни подлага на един вид изпитание, тест за проверка устойчивостта на вярата ни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • (продължение от предния коментар) Ако има опасност Земята да се пренасели, Бог ще намери механизми да го предотврати, защото е Творец и знае какво да направи. Известно е, например, че след война се раждат повече момчета. Кой контролира раждаемостта? Бог отваря и затваря утробата. В Словото Му се казва : Исая 66:9 „Аз, Който довеждам до раждане, не бих ли направил да роди? казва Господ; Аз, Който правя да раждат, Затворил ли бих утробата? казва твоят Бог”.” А съперницата й я дразнеше много, за да я направи да тъжи, за гдето Господ беше затворил утробата й. 1 Царе 1:6 .
    До скоро (преди откриването на метода за изкуствено оплождане - ин витро) – контролът на зачеването не беше във възможностите на човека. Все още, обаче не сме наясно относно последствията от този метод, какви ще израснат децата -ин витро? Имам впечатления, че голям % от тях са с различни аномалии, повече от заченатите по нормален начин. Ако се разровя, вероятно ще открия и съответна статистика.
    (следва)
  • Дали земните ресурси са на изчерпване не може да сме сигурни. Това, за „златния милиард” ако е вярно е неразумно и плод на злонамерени мозъци. Дали Земята наистина се е напълнила? Колко много ненаселени места има - гори, планини, пустини. При съвременната наука и техника не би било проблем да се населят и такива места. Нима условията на Марс, закъдето са се запътили учените напоследък , са по-благоприятни? Причината за гладуващо население на някои места е в неравномерното разпределение на капиталите , в алчността на шепа хора, стремящи се да контролират ресурси и богатства на Земята. По последни данни 100-150 финансови корпорации владеят голяма част от световните богатства. И ако техните интереси бяха за доброто на хората , щеше да е добре, но , за жалост, не е така.
    Ако се съмняваме, че настоящото състояние на хората не е известно на Бога, значи не сме наясно с основни Негови качества на характера. На Него миналото, настоящето и бъдещето на човечеството изцяло Му е известно
  • Благодаря на Вятъречи за Исая 54:15-17, Насърчена съм.
  • За Анастасия: Исая 54:15-17.
  • Благодаря на всички за интереса и коментарите. На йеромонах и lgby ще отговоря с отделна статия.
  • Бог забранява абортите, кондомите и прекъснатия полов акт, като е казал: Множете се! Но когато го е казал людете по Земята са били има няма пет - шест милиона, а сега сме се нароили до осем милиарда. И продължаваме бодро да се множим, като изчерпваме вероломно божите ресурси.

    Интересно ми е какво би казал Бог днес...

    Инак стилистично е много добре, само защо не е в есета?
  • !
    Поздравления, Stasi.1!
  • Интересно- от религиозна гледна точка ,прелюбодействието не е непростимо.Ами от чисто морална такава? Колко от нас , биха намерили сили да простят изневяра ,дори разкаянието да е истинско и грехът да не се повтори никога?
Предложения
: ??:??