1.12.2011 г., 18:56 ч.

Септември е ... 

  Проза » Други
664 0 0
2 мин за четене

Деветият месец от календарната година - според тълковния речник.

Септември е началото на учебната година. Още с обръщането на страницата от календара и вече са се изтърколили 15 дни, и идва първият учебен ден за всички малчугани и вече не толкова малчугани. Който е чел книгите от списъка със задължителна литература – чел, който не е – да му мисли.

Септември вече не се пие сезонно модерното Мохито и изтънчения Космополитън, къде с резен лайм, къде с фламбирана коричка портокал, но все пак никъде по оригиналната рецепта със сок cranberry (червена боровинка).

Главната през септември започва да изглежда все по-тясна. Завърналите се морски летуващи и селски туристи с финес и завидна чупка показват бронзовия си загар.

Офисите още в началото на септември започват да се пълнят с цялостния състав от персонал, с малки изключения на тези, които са решили да отложат отпуската си за циганското лято или просто не им се е отдала възможността да се попрепържат на жаркото слънце в разгара на летния сезон.

Септември нежно смъква температурата надолу, но от време на време и все по-често небето започва да сълзи и даже до гневно пороен дъжд в неочаквано неприятната комбинация с напорист вятър или иначе речено бурите.

Септември е възможността да се възползваш от баснословно ниските цени на разпродажбите, ако разбира се е останало нещо, което да те грабне и още по-малко вероятното - да е останал точно твоят номер. Ако ли пък не – започвай да обзавеждаш гардероба си с новите есенни колекции, къде създадени, като че ли точно за теб, къде втрещяващо смешни и неподходящи, особено ако са и с фрапиращо завишени цени.

Септември е началото на новите телевизионни програми. Особено развълнувани са пенсионерите, за които чрез новите сезони на сериалите се открива възможността за разнообразие, или поне те така си мислят, тъй като във венецуелските сериали сюжетите се препокриват и само имената на героите се различава (но и това не винаги). Свежа нотка в тези сапунени води са нашумелите напоследък турски сериали, но не е за пренебрегване и нестихващият интерес към вечния „Дързост и красота”.

Септември е лежерната нотка, която напомня, че идва есента и докато мигнеш, и тази година се е претърколила. Но септември е и моментът, когато си спомняш за изминалото лято и всички горещи моменти, от които някои изплуват в съзнанието ти мигновенно, други се губят безследно, трети - не са за припомняне. Но дори самият Хемингуей е казал: “Живей така, че да те е срам да разказваш, но да ти е приятно да си спомняш”.

Септември е... това е твоят септември – изживей го!

 

© Любов-Антоанет Чараджийска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??