13.12.2008 г., 11:29 ч.

Шоуто на царя 

  Проза » Други
858 0 8
7 мин за четене
 

26 септември 2002 

 

Шоуто на царя

 

 

Идеен проект за забавно-развлекателно тв шоу за народа

 

 

Ваше Величество, предлагам на вниманието Ви идейния проект "Шоуто на Царя", водена преди всичко от няколко високоблагородни цели. Най-главната от тях е, че както е ясно от Вашите комюникета, хлябът вече няма да е проблем за народа. Остават зрелищата. Запълвайки тази програмна празнота, това шоу ще Ви помогне да осигурите и точното работно място на многото Ваши последователи, особено тези, които все не могат да си намерят мястото.

С почитание:

Весела Йосифова

 

 

Примерен сценарий

 

 

Подчертавам, че най-ценното в този сценарий е неговата многовариантност. Във всеки един момент основните участващи могат да бъдат подменени с по-подходящи такиви, в зависимост от посланието, което искате да отправите към народа. На практика, той е неизчерпаем от гледна точка на игрите с народа (имам предвид "Игри с публиката", Ваше Величество).

 

Опирайки се на вече изградените традиции в този жанр, шоуто ще започва с балет "Градина"(от англ. ез., Ваше Величество - garden, но за благозвучие може да се произнесе и като във фр. ез.: балет "Жардèн"). Пасторална картина - селска поляна, борчета, овчар, куче и кротко стадо. Музика - попфолк. Смесен състав от артисти, певци и танцьори. Първо борче - Димитър Ламбовски (заради прозрачните му познанства с Маджо, Баджо и другите баджанаци). Овчици - Тошо Тошев (без пура в ръката), Бойко Василев (който винаги правилно блее), Милена Милотинова (която има опит в блеенето без да й се разбира) и в ролята на палавата сива козичка - Любка Качакова. В десния ъгъл на сцената (в далечината) - Ники Василев върти царската гега съсредоточено и все повече се отдалечава от погледа на зрителите. В ролята на грижовния, но строг овчар - Огнян Герджиков (свирещ унесено на кавал). Когато стадото започне да се разпилява по сцената, той започва да си размахва оставката, за да съхрани красотата на пасторалния пейзаж. Жалко, Ваше Величество, че най-подходящият за ролята "Девета дупка на кавала" Венци Димитров вече не е във Вашите редици, но може много успешно да бъде заменен с Тошо Пейков.

 

Познай силуета

 

 

Докато балет "Жардèн" възпроизвежда мила родна картинка, в центъра на сцената бавно се издига декорът на играта "Познай силуета" (тук е ясна асоциацията с Долната земя). Зад паравана се откроява кардиналскосив силует. Тъй като никой няма да иска да го разпознае, тази игра не предвижда награди, а само послание към народа. Играта се изчерпва с това, че в края на шоуто силуета излиза зачулен с черна маска иззад паравана, воден от генерал Борисов. Посланието: и на народът ще му олекне като разбере, че най-големият патриот на царя бил най-големият мазохист на републиката или обратното. Независимо в какъв ред ще е посланието, ефектът ще е еднакъв и сигурен. 

 

Монопол

 

 

Едновременно с извеждането на силуета, на сцената излиза водещ, т.е. министър Шулева и започва играта "Монопол". Играта е предназначена да развива инициативността.

Въпрос към участника: Какво бихте направили като Ви дадем 5 000 лв. кредит?

 

Желаещите да участват в тази игра трябва бързичко да пресметнат как биха вложили най-добре парите.

Пример: играч - възрастен пенсионер, който ще ги вложи на депозит. С лихвите ще може да си купува 1 кг лук месечно, който ако го продаде с 10% печалба, за 1 година ще събере пари за още килограм и половина лук. Следващата година ще засее този лук и т.н.

 

Тъй като има много изобретателни българи (особено пенсионерите, Ваше Величество), което заплашва да удължи много играта, на главата на участника се поставя едно менче с мляко (спомнете си приказката за Пиерета), което той много внимателно ще пази от разливане. Но като стигне до етапа с печалбата от лука да си е подсигурил към хляба и мляко, от щастие участникът вече ще жестикулира и ... ще разлее млякото. С което участието му в играта свършва.

 

Докато трае играта с публиката, в двата ъгъла на сцената танцуват (но не и на Кол) момичетата на късмета. Най-подходящите за тези роли, Ваше Величество, са Юлиана Дончева и Диляна Грозданова, които вече няма да реагират спонтанно на слухове за леки жени в листите Ви, защото ще си тежат на мястото.

 

Преглед на печата

 

 

Прегледът на печата, Ваше Величество, за разлика от "Шоуто на Слави", ще бъде под знака на "Утрешен вестник". Далеч по-интересно ще бъде за зрителите да научават какво ще се случва в държавата на следващия ден. Нещо повече - при голямото съдействие на някои медии, ще можем да поднасяме на публиката информация за това, кои от Вашите обещания днес, утре ще ги отречете.

 

Гост на шоуто

 

 

Няма да скрия от Вас, че тази част от шоуто ме измъчи най-много, тъй като никак не ми се искаше да повтаряме вече познати форми. Разбира се, не след дълго стигнах до извода, че гостът трябва да бъде един и същ във всяко шоу. Този гост, както вече се досещате, ще бъде Вие, Ваше Величество. Тук интригата е, че публиката ще трябва да отгатва всеки път на кой Ваш роднина ще гостувате, когато в държавата стане напечено.

 

Колелото на късмета

 

 

Вместо да разказвате неприлични вицове, с тази игра ще дадете последен шанс на публиката. Последната игра, както знаете, трябва да бъде най-атрактивната. Най-важните сектори на Колелото на късмета са:

- Сектор "500 млн. щ.д. зад царя" - макар че е най-големият сектор, трудно ще се улучва, защото е тежък и винаги дърпа колелото назад. Все пак, ако някой има късмет да го улучи, от таблото изскача един гущер (по асоциация, Ваше Величество, с долара - "гущер"), откъсва си опашката и от нея потичат зелените пари. Гущерът, разбира се, ще се възроди пред очите на смаяната публиката и ще се скрие под някой напечен камък до следващото шоу.

- Сектор "Фалит" - ако участникът го улучи, Ваше Величество отива да го утеши, че е загубил всичко спечелено дотук. След което - слизате от сцената.

 

 

PS: Ваше Величество, тъй като с "Шоуто на Царя" вече се запълва една празнота в Програмата Ви, моля да ме насочите откъде мога да се снабдя със самата Ви Програма, за да мога да работя и върху други нейни пропуски, тъй като сега му е времето.

 

 

 

© Весела ЙОСИФОВА Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Тоя парцал ще си отиде от сцената и без сценарий! Само гледай!
  • БРАВО!Другото на пощата!
  • Това го четох на "закрити врати" Сега само минавам, за да ти кажа, че сценарият много си го бива! А героите - немам думи!!!
    Евалла!
  • Персонажите са на точното място, времето- подходящо...
    Страхотен сценарий-помисли за хонорара,макар,че царят е малко пинтия...Поздравления!
  • Ти си уникална!!!
  • "Този гост, както вече се досещате, ще бъде Вие, Ваше Величество. Тук интригата е, че публиката ще трябва да отгатва всеки път на кой Ваш роднина ще гостувате, когато в държавата стане напечено."

    Публиката-смях или сълзи, или и двете
  • Оргинална си както винаги...Поздравления!!!
  • Веси що не се обади предварително?Поне за кастинга да беше ми звъннала!Исках да се пробвам за някоя роля.То...всъщност аз съм си в шоуто де,една от овчицитe,дето си пасем кротичко,с наведени главици.
    Хереса ми твоя сценарий!Ще е с по-добър успех отколкото "Шоуто на канала"или на Слави!
Предложения
: ??:??