30.09.2011 г., 8:47 ч.

Щастието е в най-малките неща 

  Проза » Други
1959 0 1
2 мин за четене

Има неща, които не могат да бъдат докоснати и неща, които не могат да бъдат разбрани. Има неща, които не могат да бъдат видяни и неща, които не можеш да опишеш с думи. Неща, които можеш единствено да почувстваш с всяко късче от сърцето си, с всяка пора от душата си, с всяка частица от тялото си. Едва тогава се докосваш до тях.
Всички говорим за щастие. Всички слушаме за него и се стремим към него. Всички се борим и плачем за една глътка радост. През целия си живот вървим по стръмните пътища, преминаваме през трудностите, които ни се изпречват, преодоляваме препятствията, които ни спират, рискуваме всичко, което имаме, раздаваме се, молим се със сълзи на очите и продължаваме да живеем в търсене на щастието. Само че, знаете ли, че колкото и да го дирим из света, то не е навън. То е в самите нас. Диша тежко в гърдите ни. Диша тежко, затворено в клетка в сърцето ни. То чака да го пуснем да излезе. То само чака да му дадем свобода. То само чака да разпери крилата си над нас и да ни следва. А ние цял живот го търсим. Колко иронично, нали? 

Огледай се, мили човеко! Ти, който мечтаеш да бъдеш щастлив. Ти, който години наред се бориш и вървиш сам и се молиш да почувстваш онази сладост на радостта. Ти, който дълго време си вярвал, и дълго време си обичал, и дълго време си търсил късче от тази несравнима душевна красота. Огледай се и виж, че щастието е в теб. Открий начина, по който да го почувстваш. Защото то винаги се крие в най-малките неща. Отвори сърцето си, отвори очите си, отвори и душата си и излез. Вдишай дълбоко и ми кажи, сега какво усещаш?! Ти дишаш. Каква по-голяма радост от това? Затвори очите си и почувствай полъха на лекият ветрец. Ти чувстваш. Каква по-голяма радост от това? Сега погледни в нечии детски очи. Съзираш ли каква магия се излъчва от тях? Виждаш ли широките им лъчезарни усмивки? Какво вълшебство се сътворява от тях! Душата ти им се усмихва. Каква по-голяма радост от това? Прибери се и виж хората около теб. Това е твоето семейство, независимо от колко члена е. То е твоето семейство! Това са очите, които те гледат с обожание. Това са ръцете, които ще ти помогнат, когато паднеш. Това са сърцата, които те обичат! Ти имаш някого, на чието рамо да опреш глава. Какво по-голямо щастие от това? 

Щастието е в теб и чака да го пуснеш. Погледни нещата под друг ъгъл. Наречи ги с истинските им имена. Вглеждай се в тях. Почувствай ги. Следвай ги. Изживявай ги! Ти живееш. Какво по-голямо щастие от това?

© Лилия Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??