30.10.2022 г., 12:28 ч.

Щастието - относително понятие 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
254 1 7
1 мин за четене

                                              "Има хора, които имат пари и хора, които са богати."
                                                                                                                                                                                                    Коко Шанел
                                                                                   
  Какво е щастието?! Въпрос стар колкото Света. За една голяма част от хората - да обичат и да бъдат обичани. За някои е да се наядат, да се напият, да си изгледат сериала. За други - да пътешестват по Света. За трети - да работят денонощно. За четвърти - да имат голямо семейство; докато пораснат децата, да започнат да се появяват внуци и цял живот с това да се занимават...Има и такива, които записват специалност след специалност, курс след курс и цял живот учат. 
  Много е важно всеки да "си бяга в неговата лента" и да не "гледа в канчетата на другите"! Да не държи сметка за това другите колко работят, колко пари получават, с кои си лягат, какъв им е бита и т.н. Защото приоритетите на всеки са различни. Ако за един щастието е да чисти и подрежда по цял ден, за друг може да е творчеството; ако за един е да отглежда деца, за друг е да покорява върхове; ако за някой е в яденето и пиенето, за друг е в здравословния начин на живот. Ако за някой най-важна е свободата, за друг може приоритет да бъде търсене на сродната душа и създаването на семейство на всяка цена. Ако един е щастлив с малкото, което има, друг не е...И т.н. и т. н.
  
  Но животът е толкова пъстър, че за болшинството от хората в него има от всичко по много. "Всяко нещо с времето си и време за всяко нещо!..." Може би истински щастлив е този, който владее изкуството да балансира между няколко основни приоритета в живота си. Които периодично да заменя с други. Като за целта трябва да е с отворено съзнание и душа към хората и Света като цяло. Да излиза понякога от зоната си на комфорт - за да влизат нови неща и хора в живота му...И да може да си позволи лукса да си почива отвреме на време от всички тях!...

© Радослава Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за мнението, robertratman (R)! Честит празник на всички!
  • Мисля, за мен, а и за много хора щастието е свързано с възможността да имам свободно време. Щастливци са тези, които имат повече свободно време. Тогава могат да правят едно или всички тези неща, които си изброила. За съжаление в наше време има все по-малко свободно време. Със сигурност това е вярно за повечето хора в България
  • Благодаря за коментарите!
  • В много от изброените "хобита" има от нашия манталитет.
    Но колко от порочните недъзи имат щастливо състояние?
    Щастието не винаги е осъзнато състояние, както е при децата и лудите.
    Може би, хората на ръчния труд са осъзнато съзидателни,но и техните професии намаляват, например хлебопекари,грънчари,обущари, шивачи и прочие.
    Все повече си пожелаваме щастие, но все по-малко го усещаме в света на материалното изобилие.
    Полезно четиво!
    Поздравления, Радослава!
  • Да не бъркаме щастието с удоволствието.
    В търсене на щастието много хора прибягват към различни удоволствия. Малки бягства от реалността.
    С Джаки.
  • Щастието е състояние на духа в даден конкретен момент. Състояние на преизпълненост, еуфория, радост. Това, което ти описваш е удоволетворителен начин на живот. Разсъжденията ти ги одобрявам, хората сме различни, с различни интереси, желания, възгледи.
  • Хибави и точни разсъждения!
Предложения
: ??:??