20.06.2007 г., 9:56 ч.

Що ги не оставят на мира крадците 

  Проза
950 0 17
2 мин за четене

Що ги не оставят на мира крадците, нали и те хляб трябва да ядат!

Както е знайно и широко известно, в последните години кражбите са наше ежедневие. Почти не остана българско семейство, дето не са го отарашили, или гражданин да не са го преджобили. От друга страна, съм доволна от тази ситуация. Иначе за какво ще си бъбрим с моята съседка? Щото по-рано к’во? Съберем се на клюки и одумваме комшиите. По едно време се отчаяхме – всички ги бяхме оплюли и нямаше за какво да си говорим... Сега с кражбите – екстра работа! Като се видим и почваме:
- Ти знаеш ли, на Иванови им разбили мазето и им отмъкнали зимнината. Така им се пада! Цяло лято кой к’во прави, те все на вилата – буркани затварят. Ние като си нямаме вила, сме си спокойни – мазето ни е празно.
- Чу ли, на Петрови им откраднали посред бял ден японския телевизор барабар с видеото. Аз що викам: не ми трябва видео! Ни DVD ми требе. Хем не ми харесват, пък и пари нямаме, та си спя спокойно. Да ги видя сега без видео к’во ще правят, като не могат да се гледат един друг!
- Ами Георгиеви от партера? Свили им всички инструменти, дето ги довлекоха от чужбина – туй хилти-милти, поялници, машинарийки - в торбата! Хак им е! Ние сме съкратени и пак не работим, а той и на работа, и на частно в събота и неделя бачка.
- Ами оня от петия етаж? Задигнали му мерцедеса, та опищя блока Що се не държи естествено, мъжки? Голяма работа! И на нас ни задигнаха стария „Москвич”, ама аз съм благодарна, че мъжът ми все под него лежеше. А оттогава сегиз-тогиз и за мене се сеща. Ако ги знам кои са, бих ги почерпила даже!
И въобще се чудя защо не променят законите в смисъл да насърчават крадците да работят по-усърдно, нали и те хляб трябва да ядат, семейства да хранят? И примерно на стотната кражба да им честват юбилей, а който прекали може нещо да го смъмрят, но лекичко, без бой и нарушаване на човешките права! В Европа сме все пак. Но не ми се вярва след юбилейната кражба някой да се хване пак на работа, щото ако умножим броя на крадците (дето никой не го знае точно) по стотина кражбички примерно, картинката става ясна. Бандюгите няма да има вече какво да обират. По този начин кражбите съвсем ще изчезнат!

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Я, така и на мен ми се сбъдна едно желание!!!
  • Става! Съгласен! Първото желание е да си приватизирам Златна рибка!Второто - втора Златна рибка! Позна ли третото. Пък с тяхна помощ - ти си знаеш! Всичко, което си очаквала да поискам като благодарност!
  • АНИ, ПО-ДОБРЕ СЕ СМЕЙ, ВМЕСТО ДА ПЛАЧЕШ!!! Вили, с ваша помощ и до там ще стигна. Ще гласуваш ли за мен на следващите избори? Ще ти изпълня три желания!!!
  • Направо си за председател на законодателната комисия на ООН!
  • Както се казва срамна работа няма, нито лоша, щом човек е професионалист по специалноста си, нали така ...

    Смях, смях и сълзи, а на потърпевшите, честито (както се казва).

    Поздрав и усмивка.
  • Рико, благодаря ти! Петинка, ти си бисерче! Креми, ще ти кажа като се видиме! Инче, щях да стана бижутер, ако правех бисери. Ели - Алиса, много ти благодаря! Само да не ни забравиш като станеш Първа дама!Леле, Ице, това ако стане, какво кафе ще ви правя...по няколко пъти! Пили ли сте със сол? А,чай от чубрица? Ще ви разбия!!!
  • Майче, чак ми се къса сърцето за тях! Нинче, благодаря, че ме подсети за магистратите! Еми, една глава, за какво по-напред, кажи ми? Как можах да ги пропусна, но ще помисля и за тях, обещавам! Танче, първите седем години са много важни. Аз може би, затова изглеждам по-млада, защото ми липсват. Стами, не им е лесно. Галка, благодаря ти! Дарче, много съм свестна! Деси, чудо съм, ама чучулято.
  • Хахаха, ти си чудо!
    Много ме разтоварваш
  • Как се сещащ за всичко!
    Уникална си,Светле!
    Обожавам разказите ти!
    Поздравления!!!
  • Ех,Светле..Светле....как ги измисляш само ,за всекиго се сещаш
    Та и за крадците горкичките...
  • Знаеш ли Светле!Този разказ ме натъжи!Мисля си,защо повечето сме на принципа :"Не аз да съм добре,а Вуте да е зле!"Така ли сме устроени хората,или живота такъв ни направи!?
    Целувам те Светле!Всяка твоя тема е повод за размисъл
  • Хехехехе...
    Как ги измисляш бе човек?!
    Сладурка!
  • Идиличка картинка, направо бисерче!
  • Поздравления!
  • Ей това Светле. Оправна жена. Ти си само за законодател. Само да има кой да те забележи. Ама и ние от смях нямаме време да го направим. Я да вземем да те издигнем за кандидат от наше селу Откровеново. В краен случай за министър на културата. Културно ще ни го тургаш...по едно кафе, водка и порция смях.

    Поздрави за усмивките, Светле!!!
  • А като изчезнат кражбите ,
    какво ще работят магистратите ?
    И те са хора !
    Не си помислила за всички !
  • колко си състрадателна и как мислиш за всички!
Предложения
: ??:??