22.06.2012 г., 21:33 ч.

Щрих за откровеността 

  Проза » Други
783 0 2
1 мин за четене
Откровеността е неподправеност в съжденията и изразяване за истинската същност на нещата, ситуациите, поведението, качеството да даден продукт, или произведение на конкретна личност.
Целта за откровеността в конкретния диалог е разкриване на истината, стига да бъде пожелана от другата страна.
В случая говорим за мнение и искреност относно конкретиката.
Често се стига до парадокса дали е необходимо човек да бъде неподправен с поведението си, или най-често с яснотата на словото  да докаже на другия дали е постъпил правилно, или пък да сподели възхищението си.
Ако в конкретен диалог се изразят тези мнения, някои от участниците в него биха си помислили, че изказващият е антагонист или ласкател.
Откровеността винаги е насочена към определени персонажи: роднини, близки, приятели, познати или непознати. Всеки би я приел различно (позитивно, негативно или с озлобление).
Така че вероятността човек да бъде откровен (искрен) към определен персонаж, чийто характер и поведение не познава, може да спечели благоволение, приятелство, симпатия, но може да спечели негативизъм, омраза, дори и да си изпати.


© Николай Пеняшки-Плашков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Откровени и искрени или лицемерно - ласкателни? Откровени и искрени, естествено. Но ако има опасност да засегнем с откритостта си някого, то, моля, включете към вербалното послание, ако то е не съвсем положително, и невербално,което да показва добронамереност - езикът на тялото, жестът, движението на погледа,докосванията, усмивката...Така ще сме в пълна хармония със собствените си ценности и със света около нас. Благодаря ти,Николай, че ми даде възможност към твоите разсъждения,да добавя и моите! Поздрави!
  • Този щрих за откровенността - трябва да се прочете от повече потребители!
    Радвам се, че ви има!
Предложения
: ??:??