16.10.2018 г., 16:45 ч.

Синът на шефа 

  Проза
1126 5 15
2 мин за четене

  Помните ли, имаше една повест, „Синът на полка”? Е,това е само сходство по звучене. Няма нищо общо! Сигурно всеки от вас познава поне едно богато, значимо за града, или от по-голяма величина семейство. Знае децата му и техните подвизи... Аз знам не едно такова семейство, но само един младеж ми се наби в очите и реших да го включа в цикъла „ Портрети”.

   Та, той е син на дребни предприемачи. Дребни, дребни, ама бяха доста по-едри и влиятелни, но си свиха бизнеса.Красив, млад мъж, около двадесет годишен, завършил колеж в Англия. Ще кажете: лигльо някакъв, със прическа петльов гребен, татуси и пиърсинг! Нищо подобно! Момчето е културно, скромно, много отворено и приятно. Помага на баща си в бизнеса. Да не мислите, че тати му е измислил кабинет и тлъста заплата? Не! Момче за всичко! Виждам ги в търговския офис да подготвя заявки, виждам го да хвърчи с колата, да разнася документи, виждам го и с лопатата, да чисти канала, където се мият коли, или да тика натоварена робичка... Често си говорим. Има за какво. Той знае доста и не му е проблем която и да е тема. Говори и се усмихва, без да прави разлика, на каква позиция е човекът. Дори да има забележка, казва я така, че да не обиди човека. Без да искам го сравнявам с наглите и арогантни потомци на други познати семейства, с нахалните постове във фейса на негови връстници, или по-малки от него! Тогава уважението ми към него нараства многократно, а към родителите му - още повече! Все пак, доста са се постарали, за да възпитат такъв младеж, на фона на всеобщата простащина. По едно време изчезна. Викам си, омръзнало му е. Ама, не! Дойде! „Къде беше” - питам.

- Кандидатствах! Социология!

- Че то, няма общо с бизнеса на баща ти... Пък и... Кой ще му помага?

- А! Аз ще работя! Записах задочно!

Замислих се, колко усилия са нужни да се задържи един дребен, или среден бизнес на пазара... За семействата, които зависят от това, но не си дават сметка. Заети са да завиждат. И за това младо, красиво момче, поникнало като цвете на асфалта. Искрено пожелах успех и щастие на родителите му и на него! Пожелах и той да намери приложение на новото си образование в бизнеса на баща си. Да го поеме и развие! Бъдещето зависи от такива като него, а не от пискливите и претенциозни връстници, нито пък от завистливците, дето чакат някой да им подреди живота! Искрено му желая здраве, сили и кураж! И... много щастие!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Мария!
  • Поздравявам те за написаното,Марги! Напълно споделям позицията ти! Аплодисменти! За мен бе удоволствие да прочета!
  • Благодаря ти ,Райничка! Добре си ми дошла Доче! Имаме нужда от светулчици да ни водят, та...
  • И моето уважение нараства към такива млади хора. Прочетох с интерес.
  • Маргаритка-много увлекателно пишеш! Много ти се отдава! Браво!
  • Благодаря ви, Марианка и Кети.С огромно усърдие, като Дионис, с лампата, диря добри типажи за галерията си. Сега се чудя, дали да не включа и някой антипод за сравнение...
  • Права си, Марго, човек трябва да има очи не само за черното и бялото, на тоя свят има и сиво. Така и с човеците, само да охулваме или да славословим, би означавало, че сме ослепели!
  • Добро утро, Приятели! Много ви благодаря, че вместо да почивате, сте прочели за моя герой. Когато замислях този проект, не си давах сметка колко трудно ще си намеря герои. Дали аз съм старомодна и не разбирам днешните хора, или наистина стойностните хора са станали толкова малко? Но в едно съм убедена: именно те, тези редки хора, могат да ни върнат в правия път и да ни дадат бъдеще. Още веднъж: Благодаря!
  • Хубав портрет на младеж за пример!
    Дано повече такива поемат нещата.
    Чудесно си успяла да се справиш, Маргарита!
    Поздравления!
  • Всички се стараем а като погледнем много малко са поникналите кълнове.
  • На такива деца казвам"Браво". Само така животът е стойностен и сладък. Лесно е да получиш всичко наготово, но не е сладко!
  • Това е правилният начин на възпитаване. Не само, защото и аз го прилагам, а защото наистина се вижда добрият резултат. Много майки грешат с прекомерното си раздаване, така децата не могат да оценят реалните стойности и заживяват с неадекватен мироглед.
  • Хубава идея за тези портрети, Маргарита. Имаме нужда от примери в тези времена. Такива простички и изчистени на пръв поглед, а всъщност толкова дълбоки... Поздрави.
  • Благодаря ти, Съкровище мое! И при него, както при Бай Мишо, героите няма да научат от мен, че са станали мои портрети! Но, нека се знае, че все още имаме маица за спасение на рода български! В нея ми е надеждата и за това описвам такива хора. Благодаря ти!
  • И аз, Марго, като теб, познавам и от двата вида - и като героя ти, и като другите. Всичко е до характер и до това дали родителите са се постарали не да възпитат, а да покажат как се живее, като достоен човек, уважаващ другите, а така- и себе си. Поздрави!
Предложения
: ??:??