27.04.2008 г., 17:33 ч.

Спомен от миналото 

  Проза
1920 0 7
1 мин за четене

Понякога се чувстваме така сами... в онези тихи вечери, в които си спомняме за нещо отминало. Нещо, което много ни липсва. Нещо от щастливите ни слънчеви дни, потънали в смях, или от нощите, в чиито покой сме затваряли очи и спокойно сме се унасяли в съня, така нежен, сякаш погален от полъха на вятъра. И така спокоен... поради една единствена причина... че сме си у дома...
Понякога копнеем пак да усетим онази топлота, пазеща ни в студените дни,
да почувстваме това, което така болезнено ни липсва... Ще ни се то никога да не си е тръгвало, макар че когато сме го имали, не сме осъзнавали каква цена има за нас.
Мечтаем за последна среща с него и таим някаква малка надежда, че ако получим тази среща, то ще се върне при нас.
  Какво ни липсва – човек; някакъв детски спомен; или дори нещо, което сме желали, а не сме имали късмета да изживеем, просто копнеж...

Истината е, че тази празнота идва от това, че миналото отдавна ни е напуснало, но ние нямаме сили да го проумеем или навярно не искаме. Не искаме да кажем "сбогом" на прашната уличка до нашия дом... не искаме да кажем "сбогом" и на онова дръвче, чиито клонки са докосвали прозорчето ни. Как силно желаем да не си отиват онези вечери, в които сме седяли с часове на терасата и сме слушали шума от дъждовните капки или пък онези нощи, в които сме бленували да не откъсваме поглед от небесния купол, обсипан със звезди, ала унесени в песента на щуреца, сме заспивали в приказен сън.

Нещо ни липсва и това е онзи мъничък пламък, горящ в сърца, които са щастливи... онова приказно минало от детството, което като малки сме мечтали да заменим, ала пораснали – осъзнали цената му, всъщност толкова  висока, съдейки по онази пустош в душите, когато вечер останем сами със спомена...

© Ирен Попова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря
  • Нещо ни липсва...
    Винаги е така, Ирен, затова все нещо търсим...
    Харесва ми как мислиш и начина по който пресъздаваш тези мисли. Красив е.
  • Спомени...минало...изпълнени с носталгия вечери...колко красиво нещо е човешката душа...много ми хареса този прекрасен полет на мисълта
  • да...спомени...хубаво нещо са...докато го четях се сетих за всички мои спомени,които ме топлят в нощите когато се чувствам сама или просто имам нужда от топлина и подкрепа...на профила на едно момиче в сайта прочетох нещо,което много ми хареса-Спомените ни са единствения ад,от който не можем да се спасим и единствения рай,от който не могат да ни изгонят!
    хареса ми!поздрав!
  • Благодаря на всички
  • Много е нежно!Браво!
  • Прекрасно...! Поетично написано!
    Красиви и нежни са мислите ти...
    с обич, Ирен. Светли дни ти пожелавам!
Предложения
: ??:??