12.03.2020 г., 10:10 ч.

Срещу виросо у Северозападо 

  Проза » Хумористична
754 2 2
2 мин за четене

... ... ... Веке цел месец се мота по белио свет неква сътвер, дека и викат курено вирус!

... ... ... И я се дзверим сал у тевелизоро, кога кой ш`да излее `а се шашави и `а ни предумва `а се омотваме с парцаляк през ýста, що он, таа гад виросо щел `а улезне от там у назе и саде `а ни изпотрепа изнетре – Е, оно кат зеиш, къ нема `а ти улезне к`во да е – оно муи улазят, оно оса ша улезне `а ти език уапе, та ш`земеш да загъкнеш! Оно и сврака ша улезне, та таа ли сътвер куревиросо ли нема `а улезне. Ама и тия гяволе у тевелизоро, къ ги разпраа един, дека одма ша зинеш от шашавиите му с те`то-оолкави ýста, га че ли ша се зажабиш  с кълка од мисирка `а изклофаш наеднъж и после ти викат “Затвори тия ýста, ти не улезне таа гад виросо!” и се омотай куто арабин, дека си гу видвал сал по пъто къде Божи Гроб!

... ... ... А я нал си имам длъга брáда, реко нема що `а дирим разни парцаляци, и те ше засучем мустаки, ше замотам  брáда и ... –  фертиг! – сичко ша а у ред и те, така! А он тевелизоро зе `а гълчи, дек требало `а стоиме на един остен далеко един от друг с бабичката.
... ... ... Я си реко, къ така ше го бъде тава – ли бабичката требе `а ми турне паницата с боб пред мене, нема я се протегам с лъжицата, га че чък от комшията ше краднем чорбицата, ил па ше ринем с лопатата у кочината на свинята.
... ... ... И си я реко, о-оо щем я тия шашавии да чуем, я ш`гу карам къ си я знам! – И турна бабичката паницата на сенията, турна ми е един филджан и я реко “Тури, бабичко, онова олющеното гьезве на огьино и сипи од оня, дека вика докторо дезимфектант, дека гу есенеска од джибрите пéко на селскио казан и го дóкара я близо шеесе грáдусе!
... ... ... И те, она бабичката си знаа – веднъга стъкми огьин, и на жаравата куто кипна онова гезве, куто залюте оня ми ти облак окол гезвето с греяната – Е, те сеги нек доа тоа вирос! – оно навремето тифо и холерата бегаа от филджано със скоросмъртницата, та таа ли гад ше му се изпепелкьа, ш`има да зима, нема го майсторо! Кой ти не верва, нека гу опита – нема лъга, нема измама - бъш дезимфектант, одма у петите бие, та ти главу завръти, га че ше я откьине таа пущина  - е, тогива глей сииро на виросо!

 

© Цветан Костадинов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??