27.04.2019 г., 1:54 ч.  

Студио хикс 

  Проза » Разкази
1260 7 26

 Стресна се насън и се събуди от собственото си изхъркване на кривия диван, надигна се и затътри още заспалите си крака към банята на мигащата светлина на телевизора, леко се бутна във фотьойла с дремещата му жена, банята го посрещна отворена и осветена, и изведнъж се вцепени пред размазаните кървави следи по плочките пред ваната.

 Обърна се и се втурна обратно към хола, щракна лампата и се вторачи в дребната ѝ, прегъната на две фигурка със скръстени ръце и увиснала глава настрани.

 Непроумяващо се заоглежда по пода за още някакви шокиращи следи и разсънил се внезапно от видяното, му проблясна, че не само вратата на банята беше отворена и светеше, а и входната зееше отворена и пристъпи крачки назад към антрето да я затвори, преди да предприеме нещо друго.

 Ръката му напипа нещо лепкаво по дръжката, a телевизорът продължаваше да примигва и говори с гласовете на българските субтитри с поредния сериал по фокс крайм...

 

© П Антонова Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Първите пет изречения »

15 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • днес качвам "Студио Х - 2",утре очаквайте следващите 5 изречения! 💕
  • Благодаря ти, Иржи, наистина ще останеш изненадана, обещавам!

    perperikon - за "говорещите субтитри": не си гледал филми по AXN - там най-често дават такива, с двоен превод, и букви, и саунд, но нямаше да е в синхрон със заглавието, за това написах фокс крайм
  • Точно като в "студио х"-започваш с края и после развиваш събитието....Вероятно ще е някаква страхотия,щом с тия 5 изречения подостри сетивата ни,Пепи....Желая ти успех!
  • аз отговорих, заглавието ми идва с идеята за разказа, първо в главата ми е идеята със заглавието и завръзката със сюжета, като не винаги знам как ще ми дойде краят точно. Окло заглавието вплитам сюжетните линии.

    Ена Гоцева от време навреме пуска стихотворение за довършване, на мен ми е забавно, когато я "хвана", се включвам. Както и често някое стихотворение да ми даде идея и пиша коментар в стихотворна форма.
  • Това със студентите са само упражнения. Едва ли им забраняват да сложат свое оригинално заглавие на продължението. Тук имаше един подобен опит с начало, зададено от Довереница, но не се прие добре. Имаше само петима престрашили се да продължат. Всъщност приказката беше за заглавието и за това как може то да е измислено преди самия разказ. Пак хитруваш, като променяш темата на разговора...
  • Гледала съм в НПФ обучение по английски език в американски и английски университети: преподавателят казва заглавие и няколко изречения, и продължават всички да "пишат" разказа, като и двата варианта използваха - или той посочваше кой да продължи, или по желание, и това става на момента! Същото е и при обучението в часа за поезия! задава им заглавие и стих, и всички се изреждат и продължават. Поставяха им и мн интересни домашни: думи, на които трябва не само да намерят, но и да научат наизуст възможно повече синоними и т.н.
  • Понякога в процеса на писането една фраза или цяло изречение ме карат тотално да променя заглавието. Понякога оставям и работното заглавие, дори и да звучи банално. Понякога търся двусмислено заглавие. Няма правила. Но във всеки случай първо е идеята за сюжета, а чак после умувам върху заглавието. Иначе заприличва на "Намерих си копче, сега ще си ушия балтон за него"... Прави ми впечатление, че много от заглавията в предизвикателствата повтарят темата. И когато видя няколко еднакви заглавия, направо ми се изправят косите. Малко креативност и малко разчовъркване на онова между ушите не би било никак зле... Лично мнение.
  • обикновено в началото, като се замислих И тука, и предишният "Ален Делон, ах, този син балон!", и "Ин вино веритас" - заглавието с начален сюжет, за виното не знаех как ще го приключа, някъде от както ми се появи леля Пенка, до края, сам се написа! Не пиша на файл, пиша направо тука във формата за качване, после "копвам" и си го съхранявам и в пощата!
    Как ме питаш - аз разкази от зимата пиша, в началото имам няколко очерка и пътеписа качени.

    пп
    Само на "По пътя" го написах първоначално както беше в предизвикателството, и по-късно го презаписах и като "Пътят"


    РОЗИ, същото е и при мен! Благодаря ти!
  • Ха! Поставяш един фундаментален, да не кажа "екзистенциален" въпрос! Кога измисляме заглавието? Преди да напишем разказа, или след като той е готов? Не говоря за работно заглавие, с което да си кръстим файла.
  • perperikon (Пер Перикон) - а не е ли изхитруване заглавието да се брои за изречение от 5-те? Защото разказ без заглавие - нали заглавието трябва да е ключът към темата? Първоначално си бяха 5 изречения без заглавието, защото прочитайки предизвикателството, го написах на прима виста без да съм дочела за заглавието, и след това се наложи да редактирам! Сложните изречения са ми най-прости!
    Продължението трябва да седна да го измисля...
  • Е, поне "...банята го посрещна отворена и.." си е за ново изречение! Хитруваш! И това за говорещите субтитри леко ме втрещи. Все пак съм любопитен да видя продължението!
  • по-скоро да пропиша еротични разкази, отколкото да пропея!
  • като не мога да пея... пак добре, че все нещо умея
  • Благодаря ви! 💐
  • Успех, Пепи! Хареса ми!
  • хаха
    като дете, преди да загася лампата, поглеждах и под леглото!
  • Вечер, в никакъв случай! Чета ги нощем.
  • Благодаря, всичко по реда си
    и ти като Коновски не четеш вечер такива "работи"
  • Глас. Чакам продължението!
  • Ха ха! Генек, благодаря ти! Разумен съвет!
  • Добре, добре... Четох го по обяд, та не се стрясках...
  • 😅! смени програмата! Не гледай вечер на тъмно фокс крайм!
    Благодаря ти!
    Следва продължение...
  • Пепи,и аз веднага се разсъних и давам глас щото не знам нататък какво ще се случи.Продължавай с описанието не ни оставяй в неведение.За всеки случай тази вечер няма да нощувам в апартамента си.
Предложения
: ??:??