26.06.2019 г., 21:00 ч.

Свинско с грах 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
622 1 5
1 мин за четене

Поиска голяма порция в ресторанта, толкова обичаше това ядене, още от малък. Беше му писнало от тези гурмета и префърцунени ястия. Искаше една проста препълнена чиния, порция свинско с грах. От срам ли, от какво, когато се хранеше по ресторанти, като изискан човек с костюм, беше го срам да си поръча нещо такова, да не го помислят за селяндур. Донесаха му огромна чиния, препълнена с мечтаната манджа. Огледа се като крадец, нямаше никой, а и бе забравил, че затвориха ресторанта специално за него. Поиска голяма лъжица и отпрати сервитьора с жест, от който той уплашен отстъпи и се скри в кухнята. Нагреба от граха и замляска, лигите му потекоха до чинията. Заграби пак с лъжицата и си напълни устата с още горещата яхния. Загреба, замляска и навсякъде хвърчаха грах, свинско и слюнка. Най-после чинията бе празна, пак се огледа и видя готвача да наднича опулен от вратата на кухнята. Не обърна внимание на мазните петна по костюма си, заклати одобрително глава и го повика с пръст.

– Хареса ли ви, господине? – смотолеви готвача.

Господинът бръкна с мазни още пръсти в панталона и извади двадесетолевка.

– На, да се почерпиш! – внезапно усети как му се гади.

След малко вече повръщаше на ресторантския скъп килим.

© Jivka Koleva Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Че какво му е на свинското с грах?
  • По завършено от това ,здраве !Поздрави!Може да напиша втора част ,например „Боб с лютеница ”или „Паприкаш”!Хубав ден!
  • Хареса ми образността в изказа, но ми е някак незавършено.
  • Благодаря,ще го направя!Приятен ден!
  • Много интересно пишеш! Но защо не се опиташ да напишеш пълноформатен разказ? Би излязло нещо много хубаво.
Предложения
: ??:??