26.10.2021 г., 10:38 ч.

Съвсем неприлични и антинародни размисли 

  Проза » Други
204 0 4
2 мин за четене

Идат пак избори. След които избраните ще избират правителство. Което трябва да ръководи държавата – не народа, той е неуправляем! – през нахлуващата и чупещата вратата криза.

Така че – очакваме на кормилото да застанат професионалисти. Управленци…

Само дето съм скептик. Все ни предлагат някакви… Един преподавал политикономия, друг страстно шарел из хазарта, трети имал за първа работа премиерстването, четвърти спец по опъване на маркучи и леене на вода, пети шефствал над двайсетина продавачи, шести… седми…

Макар аз със здравия селски манталитет да си зная: ако имам проблеми с ВиК системата – не търся журналист или готвач. Викам водомайстор.

Не, аз мога да намеря журналист или готвач, но какъв смисъл? Каква полза?

И, ако водата хептен избие, вината няма да е на неподозиращия занаята извикан, а моя. Защото съм пълен невежа и самоуверен наивник.

А родните избраници предлагат непрофесионалисти за премиери и министри. Които… Може да са свестни хора /да, бе – свестен човек няма да си гледа занаята, ами ще се вре в политиката!/, но да приемем, че са изключение – свестни.

Само дето и тръбите, и кабелите, и държавата не щат да оценят морала и духа на заелия се с тях, а искат майстор.

Стар виц. „Пешо, ще ме закараш ли с кравата до съседното село?“, „Що, ти не можеш ли?“ – вика Пешо, имайки предвид управлението на колата, „Бе, аз мога, ама кравата си иска бик“…

Е, нашите пишман политикани са убедени, че могат. Да заместят бика. И напъват…

Защото са непрофесионалисти…

А са на важното място като избиращи властта, защото са посочени. Не като професионалисти. По реклама, по цвят, на инат…

Сульо и Пульо зяпат политически реклами, вярват им, гласуват за… За други Сульо и Пульо…

Тоест – непрофесионалистите в политиката са там, защото са ги избрали непрофесионалистите в политиката???

Ама нали… Демокрация? Глас народен – глас Божи? Изборите за всички? Право???

Така е…

И – затова е…

Други въпроси нямам. Ама и отговорите, дето имам, са едни неприлични и недемократични…

Извинете за грубото събуждане…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе!
    Не мога да се излекувам - все мисля и питам...
  • Генек, много ти пречи мисленето. На някои им пречи вратовръзката, притиска ги така задушаващо, ама търпят, стискат. Щом е в името на свободата. А свобода без кинти за тях е като въпростите без решения за теб Задавай си въпроси само на ниво лични възможности, избирай най-добрия и правилен отговор, разглеждай го положително в рамките на няколко петилетки напред и после си пусни канализацията, гледай един жеографик като например читата как преследва диви зайци и ония на зиг-заг я правят луда, но накрая... и спи спокойно. Това последното най-успокоява. чакай, че заприличах на личен лекар с тия неприлични раздумки ... ..един иска бик, друг иска млЕко, а къде отиде разликата от 30 и повече вече години..
  • Благодаря, Миночка!
    Вие в крави, ние във волове. Което е още по-зле...
  • Вярно е, пък и сравнението с бика, ми хареса, добро попадение.
    Но след изборите, пак ще се превърнем, в стадо крави, за съжаление. Уж българите сме били с висок коефициент на интелигентност, но ги заплитаме едни, че и Господ не може да ни помогне! Хареса ми!
Предложения
: ??:??