29.05.2006 г., 19:55 ч.

Такси 

  Проза
889 0 0
2 мин за четене
Уморен съм!
Вече не се и ядосвам когато пак ме попитат дали съм срещал прословутия галактически стопаджия.Не съм !Така или иначе стопаджиите са си или авантаджии ,или каторжници на които срока току-що е изтекал,и гледат по най бързия начин да се запилеят някъде по периферията където контрола е по слаб.И в двата случая не махат на такси,така че нито съм го срещал,нито пък ми и трябва да го срещам.Не знам защо все питат за него,и в началото се ядосвах,и обяснявах надълго и нашироко какви странни създания и неприятни изненади дебнат всеки неразумно решил да спре в някоя отбивка за да се разсее от дългия път.Обичам като пътувам да си мълча,да се любувам на мълчанието и понякога да го разреждам тук там с някоя мисъл.Нооо клиента винаги бил прав,-не мога да ги понасям!Разни бърбориви дето не им млъква устата през целия път,и колкото и уклончиво да отговаряш на въпросите,не се досещат да се облегнат,да си подремнат,да ядат,да дъвчат нещо!-дъвка!,бамбук!автомобилна гума!-Но да мълчат!!Не мога за Бога да остана насаме със собствените си мисли.Ами големите семейства? пътуващи към новата си планета? помъкнали всичката покъщина ,баби,дядовци,деца,кучета и котки......После не мога по една седмица да напусна пречиствателната станция ,и почти винаги ми налагат двойна карантина.
Не е лесно!Определено не е лесна нашата професия ,понякога вътре в душата си направо плача.Изсмуква ни този живот,така е измислено всичко ,че все викаш :а още малко,а стисни още малко зъби,дай този заем да оправя,дай онзи....и така системата те притиска.Обсебва ти времето,мислите ,обсебва теб,ставаш болтче,гайка,шплент,троха...Абее-ставаш нищо!И когато те изплюе ,разбираш че са те изплюли защото и без това вече за нищо не ставаш.....
Тоя пътник е мълчалив,мога да си позволя да ми е симпатичен.Не ми прилича да пътува по служба,а и багажа му е малко ако се мести окончателно.Мълчалив е,обичам тишината.Не се заглеждам по звездите,даже координатите не следя,така да ми е втръснало пътуването и този еднообразен пейзаж.Броячът на твърди частици сигнализира че има вятър,вероятно е полъх от отдавна изгърмяла Свръхнова ,но ехото продължава да се отразява ту в един ту в друг звезден куб.Този край на Галактиката уж на пръв поглед не изглежда различен ,а е в пъти по слабо заселен.Гледам котировките на борсата на недвижими имоти за този сектор-планети които другаде биха стрували почти колкото три прераждания,тук са около четири пъти по евтини.И то планети,ама планети!Чисто нови ,консервирани в начален стадий на биосферата-настанявай се и дърпай шалтера!Иначе рециклираните са по евтини навсякъде,или пък ако сам си я рециклираш е почти без пари,но взима време ,средства за дезинфекция,поръчваш нов проект,чакаш,плащаш,и пак чакаш....Сиромашка работа!И не се знае знае ли се.Така един приятел се набута с такава планета,и направо му се взе здравето от разправии.Новичкото си е новичко.Аз моята си я харесвам!Нищо че жена ми я избра.Всъщност харесвам я въпреки че жена ми я избра.Но така е,когато избираш от каталог на най класна фирма е така.То евтиното винаги излиза по скъпо,пък и нека завиждат комшиите.Не мога да ги понасям с тяхното дребнаво любопитство...................................................

© Барон фон Микрофон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??