17.01.2022 г., 10:44 ч.

Тези отгоре знаят, тези отдолу изпълняват 

  Проза » Разкази, Хумористична
201 6 8
1 мин за четене

Сутрин ги вдигаха едновременно. Така, както трябва. А как трябва знаеха тези, които ги вдигаха. За вдиганите беше излишно да се товарят с подобни сиви ежедневни мисли…

После започваха работа. Така, както трябва. А как трябва знаеха тези, които бяха над тях. Просто задължително беше да се изпълнява правилно поисканото. Останалото – празни помисли през загубено време.

Нуждата от извършваното не се аргументираше. Тези отгоре знаеха кое, кога, къде, как. Но не обясняваха. Най-вече – защо…

Правилата си бяха правила. Вдигат те – изпълняваш. Трябва! Не се споменава дори „Трябва!“. Тъй като то е база за размисли. Ами ако поискаш да разбереш защо „Трябва!“? не мисли, казано е – значи има някаква нужда, значи тя е важна, значи е необходимо самопренебрежение…

Което е прекъсване на логиката на изпълнителя. Обяснение, което ще доведе дори до… Бррр! Въпроси… А после – недай си, Боже! – до някакви отговори…

Които надали щяха да пасват на шаблона на онези отгоре. И си бяха откровено посегателство над установеното и законово заковано статукво…

Затова тези отдолу изпълняваха и не питаха. Дори привечер, когато след представлението, онези отгоре сбираха накуп марионетките и ги подреждаха в кутиите.

До следващия ден на правилно и безпрекословно изпълнение. През това време горните пишеха сценарии и пиеси, посочваха марионетките – изпълнители, репетираха как по-добре да използват дървените кукли за своите висши цели…

А тези отдолу безгрижно лежаха по определените им места. Има кой да мисли вместо дървените им глави…

 

 

На гости в блога ми - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Дочке, Стойчо!
  • Самостоятелното мислене уврежда тялото.Но виж ако мислиш каквото ти наредят- тогава може.
  • Знам, че ми харесва...
    Защо да мисля:колко ми е готино!
    Ааау!Като има кой да свърши работата:защо да съм аз?!
    Мисълта и мечтите са нещо опасно.
    Ей така стават революциите!
  • Благодаря, Красе, Надя!
  • Подсети ме, сенсей:
    https://youtu.be/UkZMxb616_U
  • отгоре знаят всичко, а законът трябва да се спазва... особено когато тия отгоре са го измислили, при това заради всички са мислили, най-вече заради тия отдолу; преди време един много обичаше законите, които го обслужват; потръгна му, но и други си написаха закони - да не са по-глупави... та става все по-интересно
  • Благодаря, Милена!
  • То от толкова знаене отгоре и сега гледам света на какъв хал е. Ако човек приеме, че е достоен само за марионетка, започва да се държи като такава. Дажи му харесва, защото не е необходимо да мисли и да взема решения на своя глава. Но, ако открие и приеме, че е роден с дух, разум и свободна воля, ще усети как свободата му отвътре пораства, и в скоро време и делата му ще започнат да носят белезите на вътрешната му свобода. Защото „Да живееш, значи да се бориш - робът за свободата, а свободният за съвършенството", както е казал Яне Сандански.
Предложения
: ??:??