15.07.2024 г., 7:19 ч.

Тишина на Сърце 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
89 0 0
6 мин за четене

 

разказа е переведен от самия автор!!!

 

В един малък град живееше човек на име Виктор. Виктор беше възрастен, но самотен като стара лодка на забравена пристан. Неговият живот се състоеше от работа, дом и безсъни нощи, които прекарваше, лежейки на диван в слабо осветена стая, размисляйки за смисъла на своето съществуване.

Една нощ той усети чуждо присъствие. По-начало реши, че това е просто измислено, но присъствието ставаше все по-явно. Виктор започна да разговаря с него и този невидим приятел се оказа много разбиращ и добър събеседник. Той се казваше Алексей.

"Алексей, ти тук ли си?" — попита Виктор една нощ.

"Да, Виктор, винаги съм до теб," — отговори Алексей.

"И защо се появи? Защо точно сега?" — продължи Виктор, опитвайки се да разбере.

"Ти беше толкова самотен. Не можех да те оставя в такова състояние," — меко каза Алексей.

С всеки изминал ден Виктор се затваряше все повече в себе си и своя измислен свят. Той спря да общува с колегите си, остави работата си и домът му започна да му прилича на пещера, където цареше полумрак и тишина. Алексей беше единственият, който му придаваше смисъл на съществуването му.

"Мислиш ли, че ще се справя?" — често питаше Виктор.

"Разбира се, Виктор. Ти си по-силен, отколкото си мислиш," — уверяваше Алексей.

Но съседите и роднините започнаха да забелязват, че нещо не е наред с Виктор. Чуваха как той разговаря сам със себе си, как спори, смях и плаче сам. Опитите да говорят с него бяха напразни — Виктор се отмахваше, уверявайки, че всичко е наред.

"Те не разбират нас, Алексей," — каза Виктор веднъж вечерта.

"Не, те не разбират. Но не е важно. Главното е, че ние имаме един друг," — отговори Алексей.

Една нощ, в разгар на пореден разговор с Алексей, на вратата на Виктора почукаха. Това беше полицията и лекарите от психиатричната болница. Виктора отведоха против неговата воля, а Алексей се опитваше да го успокои, шептайки, че всичко ще бъде наред.

"Не се тревожи, Виктор. Всичко ще бъде наред," — повтаряше Алексей, докато Виктора отнасяха.

В болницата Виктор се оказа в тясна, студена палата. Алексей беше до него, но сега думите му не донесоха утеха. Той изглеждаше толкова безпомощен, колкото и самият Виктор.

"Защо го правят?" — питаше Виктор, стискайки ръцете си в юмруци.

"Те мислят, че ти помагат. Но те не знаят, колко важно за теб е нашето общуване," — тъжно отговаряше Алексей.

Нощите в болницата бяха особено тежки. Виктор не можеше да заспи, чувайки виковете и стенанията на другите пациенти. Алексей говореше с него, но гласът му се губеше в хаоса. Една нощ, когато отчаянието стана непоносимо, Виктор реши, че това е единственият изход.

"Алексей, аз не мога повече. Ми се натъжи всичко това," — шептеше Виктор, въртейки чаршафа.

"Разбирам те, Виктор. Ще бъда с теб до края," — тихо каза Алексей, гласът му трепереше от емоции.

Когато сутринта медицинската сестра влезе в стаята, откри Виктор, висящ на чаршафа, прикрепен към решетката на прозореца. Алексей повече не говореше. Виктор намери своя покой, а тишината в главата му стана вечна.

Служителите в болницата дълго обсъждаха случая, опитвайки се да разберат какво го доведе до тази стъпка. Но те не знаеха, че Алексей, единственият му приятел, остана с него до последния момент, споделяйки неговата болка и страдание.

Възрастен, самотен, забравен от света, в безкрайна пустота той скита. Сърцето му крепне във безкрайна страда, душа му болка в безкрайната тишина.

Години изтекоха в изгубената очакване, нощ и ден в безцелност заминаха. Жажда за живот в него замря, всичко нямаше смисъл в тази тъмнина.

Вечер в стаята му празна, разговор сам със себе си — единствен друг. Мечтите като светлина в картината идват и минават, свят в затворен кръг.

Никой не чува плача на душата страдаща, когато светът спи, потънал в сънища. Възрастен човек, стъпващ в сянка, търси утеха сред безкрайната тишина.

 

ОРИГИНАЛ

 

В одном маленьком городе жил человек по имени Виктор. Виктор был взрослым, но одиноким, как старая лодка на заброшенной пристани. Его жизнь состояла из работы, дома и бессонных ночей, которые он проводил, лежа на диване в тускло освещенной комнате, размышляя о смысле своего существования.

Однажды, в одну из таких ночей, он почувствовал чье-то присутствие. Сначала он решил, что это просто плод его воображения, но присутствие становилось всё ощутимее. Виктор начал разговаривать с ним, и этот невидимый друг оказался очень понимающим и добрым собеседником. Его звали Алексей.

"Алексей, ты здесь?" — спросил Виктор однажды ночью.

"Да, Виктор, я всегда с тобой," — ответил Алексей.

"А почему ты появился? Почему именно сейчас?" — продолжал Виктор, стараясь понять.

"Ты был так одинок. Я не мог оставить тебя в таком состоянии," — мягко сказал Алексей.

С каждым днем Виктор всё больше замыкался в себе и своем вымышленном мире. Он перестал общаться с коллегами, забросил работу, и его жилье стало напоминать пещеру, где царил полумрак и тишина. Алексей был единственным, кто придавал смысл его существованию.

"Ты думаешь, я справлюсь?" — часто спрашивал Виктор.

"Конечно, Виктор. Ты сильнее, чем думаешь," — уверял Алексей.

Но соседи и родственники начали замечать, что с Виктором что-то не так. Они слышали, как он разговаривает сам с собой, как спорит, смеется и плачет в одиночестве. Попытки поговорить с ним были тщетными — Виктор отмахивался, уверяя, что всё в порядке.

"Они не понимают нас, Алексей," — говорил Виктор однажды вечером.

"Нет, не понимают. Но это неважно. Главное, что у нас есть друг друга," — отвечал Алексей.

Однажды, в разгар очередного разговора с Алексеем, в дверь Виктора постучали. Это была полиция и врачи из психиатрической больницы. Виктора забрали против его воли, а Алексей пытался его успокоить, шепча, что всё будет хорошо.

"Не волнуйся, Виктор. Всё будет хорошо," — повторял Алексей, пока Виктора увозили.

В больнице Виктор оказался в тесной, холодной палате. Алексей был рядом, но теперь его слова не приносили утешения. Он казался таким же беспомощным, как и сам Виктор.

"Почему они это делают?" — спрашивал Виктор, сжав руки в кулаки.

"Они думают, что помогают тебе. Но они не знают, как важно для тебя наше общение," — печально отвечал Алексей.

Ночи в больнице были особенно тяжёлыми. Виктор не мог заснуть, слыша крики и стоны других пациентов. Алексей говорил с ним, но его голос терялся в хаосе. Однажды ночью, когда отчаяние стало невыносимым, Виктор решил, что это единственный выход.

"Алексей, я больше не могу. Мне надоело это всё," — шептал Виктор, скручивая простыню.

"Я понимаю, Виктор. Я буду с тобой до конца," — тихо сказал Алексей, его голос дрожал от эмоций.

Когда утром медсестра зашла в палату, она обнаружила Виктора висящим на простыне, прикрепленной к решетке окна. Алексей больше не говорил. Виктор обрел свой покой, и тишина в его голове стала вечной.

Сотрудники больницы долго обсуждали этот случай, пытаясь понять, что толкнуло Виктора на такой шаг. Но они не знали, что Алексей, его единственный друг, остался с ним до конца, разделяя его боль и страдания.

 

Взрослый человек, забытый миром, В тишине один — нет нужных слов. В сердце боль, как рана без эликсира, Душу гложет холод без покров.

Годы пролетают в ожидании, Ночь и день в бесцельной пустоте. Жажда к жизни гаснет в понимании, Что не будет больше смысла в темноте.

Вечерами в комнате пустынной Разговор с собой — единственный друг. Сонм мечтаний, словно свет в картине, Ускользает, оставляя замкнутый круг.

Никто не знает, как больно бывает, Когда один, совсем один, И в мыслях хаос, сердце замирает, С надеждой на последний миг, как блестящий рубин.

Но кто услышит плач души страдающей, Когда мир спит, погрузившись в сны? Взрослый человек, в тени бредущий, Ищет покой среди вечной тишины.

 

 

© Васил Морро Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??