8.04.2020 г., 5:23 ч.

Тоалетна хартия... 

  Проза » Разкази
651 0 5
3 мин за четене

Ура  - днес си намерих тоалетна хартия! Влязох в магазина е два пакета с рола бяха останали на рафта. Купих ги. Зарадвах се - ще ги снимам и ще ги пусна на фейс-а с коментар - “Доказателство за способностите ми на ловец и събирач!” Сигурно ще имам много “харесвания”. То напоследък фейса се напълни с подобни коментари - хората по цял ден са в къщи и кой гледа какви глупости да пусне. А иначе нещата са сериозни…

В моя град няма много болни от Ковид-19. Знам,че в нашата болница има двама, един, от който е в интензивното отделение. В сестринската ни болница, която е превърната специално за база за Ковид-19 има десетина заболели. Иначе сума ти персонал уволниха - всички планови манипулации се прекратяват. При нас в отделението все още идват хора за рехабилитация - с фрактури и медицинско болни, но пациентите намаляха - дали ще ме уволнят и мен, питам се. Та аз едва преди половин година започнах работа като сестра и тъкмо започнах да събирам пари! Дори и в интензивното няма да ме вземат да гледам болни от Коронавирус - нямам опит. А плащат добре. В Ню Йорк плащат много добре - наемат сестри на временен договор със заплати по $4000-$5000 долара на седмица. Еха! Засужава ли си да рискуваш живота си за $5000 на седмица? Ами сигурно. Аз бих. Една приятелка - завършихме заедно - ми разказва, че се грижи за Ковид-19 болни, но ѝ дават само $2 долара отгоре на час. Заварено положение. Ех пари, пари. Понякога всичко се свежда до пари. Не че всичко е пари. Но и за него все пак трябват пари - не е моя мисъл. 

Тук болниците още аха-аха да фалират. Като казах няма планови операции и няма коронавирус...Така е - взеха решение - ще докарат от Ню Йорк болни. С Коронавирус. Сигурно е слух, викам си, като го чух. Не може ли да докарат други болни - нали и тях можем да лекуваме, защо точно Коронавирус? Даже май в старческия дом към болницата ще ги слагат за рехабилитиране - половината отделение са разчистили ми казват. Явно искат да заразят и да изпотрепят старците. Не нарочно. Всъщност, да. За пари. Коронавирусът струва пари. Явно лечението се плаща добре. Не обещаха ли да го поема държавата? Не е за солидарност, а за печелбарство. 

Вървя и се чудя защо си купих от магазина хартия и платих двойно, отколкото струва обикновено...после пак си мисля за парите и болниците.

Например затова, защо в толкова богата страна като Щатите, няма добре развита превантивна медицина. Нали така ни учат - един грам превенция струва колкото един килограм лечение. А тук чакаха, така да се каже, да ги удари влака. Имаха два месеца да се подготвят. Те, че са нефелни тия отгоре, нефелни са, но все пак...Мисля си,че проблема е , че в превантивната медицина няма пари и просто не съществуват механизми за предотвратяването на такива епидемии преди да се случат. Тоест трябваше да пламне гората, за да я заградят...каква файда от това? А няма добре развита превантивна медицина, защото какви пари ще направят болниците и фармацевтичните компании ако хората не се разболяват? Едно е да се предотврати заболяване, друго е да влезе в болницата човек и да го лекуват, пък после и лекарства до дупка да пие. Така се печелят пари! Разбира се този модел е пренесен и в Европа - въпреки държавното здравеопазване има достатъчно лобита, пък и моделът на мислене като е такъв, това са резултатите. 

Хех. Намислих се. Сега ще отида у нас и ще се затворя на спокойствие в тоалетната. Тоалетна хартия имам достатъчно.

© Роско Цолов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Разбира се, че всичко е пари, Роб. Според мен пандемията се превърна (или оригинално си беше замислена като такава) във война между САЩ и Китай. Оръжията, с които се води една война не трябва да са непременно конвенционални, нали? От друга страна обаче, имаме страни като Израел и Албания, където мерките за изолация се облекчават, понеже броят на заразените и умрели спада.
    И много още има, това е тема с продължение...
    Поздрави!
  • Да, голямо наакване падна в глобален мащаб. Не само лъсна голямото голо дупе, ми и се... Ясно е от първия ред...
    И аз над това разсъждавам. Пандемията не е метеорит, тя е просто пореден неизбежен исторически цикъл. И на хартия има стотици сценарии за справяне с такива в различните държави и институции...
    Оказа се, когато болестта дойде, че са писани на... Тоалетна хартия!...
    Поздравявам те.
  • Сега пълнят мрежата с реклами от платнени маски от "български производители", които бедният народ "трябва да подкрепи", за по 12-13 лв, а от парче плат от калъфка или чаршаф примерно, с 2 ластика, можеш да си ушиеш без пари.
    "Подкрепете българското" е другата страна на мафията, ще си напълнят джобовете... отново
  • Ако намериш и санитарни маски в аптеката, свиркай!
  • Коронавирусът струва пари.

    Не е смешно, горчиво е.
Предложения
: ??:??