17.11.2007 г., 20:38 ч.

Толкова съм добра... 

  Проза » Хумористична
2029 0 37
4 мин за четене
 

Клюкарството е утешение за жените, които повече не обичат и които вече не са ухажвани. Ги дьо Мопасан.

И веднага да уточня - аз не клюкаря, а само си споделям, така да се каже.  И обичам. А как ме ухажват, но да не се хваля, че не е красиво. Ще ви разкажа друг път.

Ще ме пита снахата защо синовете ми до ден днешен си празнуват рождените дни вкъщи заедно с нас. И защо Коледа и Нова година пак са си у дома.

Ожени се голямият ми син. Всичко мина по вода и младоженците решиха да заминат някъде за една седмица. Ние с мъжа ми също си бяхме взели отпуската и също искахме да отморим няколко дни след приготовленията и еуфорията покрай сватбата.

Първи октомври, вали дъжд и е студено.Децата се приготвят да пътуват, ние също. По едно време снахата ме пита:

- Ние може ли да дойдем с вас?

- Мислех, че искате да сте сами.

Натоварваме се в колата и ще ходим на хотел с вътрешен и външен басейн с минерална вода. Какво като е студено, в хотела ще ни е гот. Пристигаме, хотелът е в ремонт. Да се връщаме ли? Наблизо е вилата ни и е много хубава. Но там е свекърчо и ще трябва да се копа, а децата са тръгнали на медена седмица и ние също. Най-близо е Самоков. Решихме да останем два-три дни, а после да отидем и на Боровец. Речено - сторено. Харесахме си един хотел и се настаняваме. Третият етаж е свободен. Предлагам на младите да се настаниме през апартамент, за да не са ни долепени стените, та да не се притесняват, че ще ги подслушвам. Излизаме да обядваме. Поръчваме си цялото меню. Измрели сме от глад. Пихме по ракийка, обядвахме и се скарахме кой да плати. Ние победихме с мъжа ми. С мене ще се кара тя. Нека знае кой ще командва от сега. Вечерта в една механичка пак глезотийки. Колко е хубаво да не бързаш за никъде и да имаш малко парички поне в единия джоб. Разходка след вечеря и питие в бара на хотела. Прибираме се по стаите уморени. По телевизията дават мач и мъжът ми, нали не е младоженец, сяда да го гледа. Понеже и аз не съм булка, съм си накупила всички списания и се опъвам в леглото да си чета. Те ти го влиза сина ми, да гледа мача с баща си, защото неговата загледала някакъв филм. Как може такова нещо, аз никога не бих направила така. Спалнята огромна и моите момчета си легнаха до мен да им е по-удобно. Те ти я след малко и снахата, било й скучно. И какво си мислите, казва ми да й направя место и си легна до мен. Оставете това, ами взе и моите списания да си чете. По едно време поглеждам, тя се сгушила в мен и заспала. Викам на сина ми:

- Ало, младоженците, нали е срамота първата „брачна" нощ да спите между мама и тате. За някои свекър и свекърва, с извинение.

- Майко, само да догледам мача.

- Ма нали и ти ще заспиш.

- При вас е по-топличко.

- Бегай, ти казвам, защото после ще ви разнасям из махалата и ще ви е срам да гледате хората в очите. Па, маме, ако мислите, че съм ви заченала „ин витро", жестоко се лъжете.

Несъобразителни деца. Едвам ги изгонихме. После ще ме пита снахата защо децата ми... А тя защо? Аз му викам на мъжо ми:

- Като се пенсионираме, душа, право в старчески дом, дано ни дадат самостоятелна стая.

- Няма смисъл, те и там ще ни намерят, така че по-добре у дома.

Сега чакаме да видим каква ще е другата снаха. Дано поне тя ни е шестица от тотото, защото виждате първата каква ни се падна. То не е за приказки. Бе няма един скандал да заформи като хората. Нейните едни никакви. Не като мойте. И никакво уважение, не ми вика „майко" или „маминко", а по име. Така си мечтаех някой да ми каже „мамо", щото мойте синковци и те ме наричат по име. Ей, ще си намразя името. Поне да се казвах Фигаро, по щеше да ми отива. Фигаро, донеси, Фигаро дай най-често, сещате се - пари. Какво друго. Но за това лошо възпитание баща им е виновен. Май аз съм си виновна. Аз как казвам на майка? Тамарче, Тамариелче, Томка. На това как му се викаше? Нещо като личен пример май беше. Правете си сметката какво правите пред децата си! Та сега чакам другия син да се зажени. Така ми се ходи на меден месец. Дали да не си ходиме сами?! Да бе, някой ще ни пита какво искаме. Сигурно ще дойдат и големите. Е това ако е меден месец.

 И така... После сядам и започвам да се обаждам на приятелките ми и да им разказвам за моите патила. Нали съм много добра, гледам да ги предпазя да не правят моите грешки. Ще ми ходят с децата си на меден... както и да е. А моя ми вика, че приличам на една реклама с пожарогасител, демек много говоря по телефона. Какво иска той, да вися пред блока като някоя клюкарка ли?! Аз да не съм такава, аз просто си споделям.

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Стами, Шопче, благодаря ви, че ме навестихте!!!
  • Страхотен смеховъртеж получих!
    Благодаря Светле

  • Амаче весело разказче,поздравче ,Светле!!!Страхотно настроението ми създаде!!!Тук нали сме си като едно голямо семейство ,трябва да си споделяме
  • Етчи, къде да ходят при толкова чепато дръвче като мен?! И плодовете и половинките и четвъртинките даже. Та дори дори малката ми прасковка е плътно до баба си. Абе за сега ги залъгвам да се навъртат покрай мен. Но до кога ли?!
  • Ах как обичам споделеното от теб Светле.
    Ти си ми като учебник - разгръщам те и чета, чета...
    Само едно ще ти кажа, никой не може да си избяга от жилката.
    Каквото дървото, такъв и плода, че и половинката на плода даже.

    Поздрав и усмивка за теб.
  • Криси, благодаря!!! Нина, дано цялата седмица ти е хубава!!! Е направо ми липсваше, Дарче!!! Нямаше кой да ме ядосва. А ти си същата като моите деца!!! Не съм била майка. Кого по-напред да сгрея? Мъжът ми и той зиморничав. Аз защо го ожених сина мислиш, за да има кой да го топли. А ти като ми седнеш в скута, добре че си слабинка, аз кога ще се науча да готвя, а? Ама ела, то по-добре да те друскам от колкото да готвя!!!
  • Люси, ставаш, признала съм те!!! Ице, само да ти кажа, ако се сгушиш в мен няма нужда от списания. Аз ще ти разказвам, разказвам... Петинка, на къде без теб?! То няма да мога да СПА. А на латиница е като тая Кали, не тя май беше с повечето ръце. Нефертити беше една друга, а сетих се май Изида, да. Те много си приличат дали не са нещо рода?! Да ти призная измъчих се бая, но ми се получи и на тая азбука.
  • Невероятна си !!!
    Добре ми започна седмицата !
    В студения и гаден понеделник,
    толкова доброта и светлина ...
    Имам нужда от твоята смехотерапия !!!
  • Възхищавам се на духа ти, Светле!
    Страхотен разказ, браво!!!
  • То и аз, нали... ъъъ, сега се уча да плета!
    Абе що не ме вземете със себе си в СПА-то бе, момичета, а?
    Обаче преди това ще се опитам да направя латинско Еф - нали сме тръгнали за Европата я!Само дето се чудя на кой ще се подпра, понеже на кирилица е лесно, ама я опитайте вие на латиница... ще ви гледам сеира, ей!
    Айдеее, и аз съм една клю.. - не бе, новинарка, и знам да пазя тайни!
    Красота си ми, Светланчик, светлина за очите/ когато съм без цайси де/!!!
    Цункиииииииии...!!!
  • Светле, да те питам? Имаш ли още от онези списания за гледане? И аз обичам да гледам така на леглото сгушен
    И да споделям...

    Поздравления за поредната доза настроение, сърничке!!!
  • Ееее, умницата ми тя! Ще споделя с приятелките за теб, така да знаеш.
    Мечта съм аз, мечта...мога да плета, мога да крещя, и да нареждам с цигарката в ръка по цял ден на мъжа Просто, идеалната снаха
  • Посто нямам думи, Люси!!! Снаха - мечта!!! Купила съм два дебели шиша и ще ти покажа как се плетат калци, много са моде този сезон. Искам да кажа есен - зима 2007 - 2008 година. Двеста лева е шалчето, сто и петдесет ръкавичките. Аз ще ги оплета по-евтинко и айде на процедури!!!
  • Знам, знам...ще гледам китката ти на коя страна е закачена
    На мъжете и за "Добро утро" ще им викам. Нали трябва да има веселие.
    Да знаеш, че ще си направя план за месеца, ден по ден за какво ще има скандал. Пък после с теб, заедно с плетките...на онова хотелче, спа центъра, сещаш се
  • Люси, нека да се разберем от сега, за да не стават инфекции! Имаш право на избор. За каквото си решиш, за това ще си крещиш. Само че ще викаш по мъжете. Да не се объркаш и да ми викнеш на мен, моля те, да не започваме с лошо!!! Щото съм много нежна, чакай да не чуе мъжа ми...
  • Нели, злато мое, мисли позитивно! Ти се отпускаш на едно, на две си опъваш крачетата, на три вече той идва, носи кафето и е млад и красив... Кой е тоя дето ти носи кафето в леглото?! Аз не съм клюкарка, ама ще видиме ние тая работа! Все на нея ще й се падат готини мъже! Здравей Танюшка!!! И аз всеки ден се опитвам да бъда по-добра. То на къде повече?! Та аз съм най-доброто за един мъж!!! Извинявай, това го повтарям на мъжа ми всяка сутрин. Увлякох се. Когато започна да ставам не толкова добра - две валерианчета ме оправят. Ставам нежна и бяла, не ти е работа. Професия сватбарка. Мисля да си направя сутрешно предаване "На ракийка със сватбарка"! Полезни съвети за дома и масата. - Когато мъжът ви ви сервира ракийка и салатка, не е редно да му тропате осем пъти с крак, защото сте поседнали удобно. По-лесно ще ви бъде да сложите ръцете на буквата "Ф" не латинско, а на кирилица и си цупите устничките. Това се прави, за да се сети да ви нареже и някакво мезенце, но по-тъничко. Приятен ден!!!
  • За втората снаха не се бой, Светле! Дала съм дума и ставам И скандал ще ти заформя, ако искаш. Само кажи от какво естество да е, защото много не ме бива по тая част. Но заради теб ще се науча, бе Маме
  • ))))))
    Значи, като с зададе някъде меден месец... ти си вече на щат назначена - хахааааа!
    Това утре ще го изпечатам на една приятелка, чиито дъщеря и зет мислеха да ходят на медена седмица. Божкееее, какви времена настанаха...от меден месец се превърна на медена седмица!
    Хей, благодаря ти за дозата смях! Признавам, че се пристрастявам, и ако една сутрин няма нещо такова твое, цял ден ми й кривуууу!
  • Здравей Светле!
    Разказът ти ме направи малко по-добра!
    Направи денят ми по-слънчев,нищо че навън е мрачно!
    Прегръщам те!
  • Светле, запомних , мила, ама...ако вземе да се спъне току пред мен...
  • О, Веси, мила моя, не й вярвай на Ерита! Тя ако знаеш каква е клюкрка. Тея дни какво научих за нея, но ще ти разкажа на четири очи. Хайде другите да си затворят очите!!!
  • Светланчице...Ти си най-добрата...новинарка
    Така ми каза и Ерита Феи.
    Знаеш ли,колко е права?
  • Добро утро, Джейни!!! Току що бях при теб и ме заплени страстния и нежен твой стих! Слагай кафето, момиче!!!
  • Добро утро Светлина!
    Ето от тук трябваше да започна деня си!
    Толкова си добра!!!
  • Креми, ние просто сме много добри новинарки, това е!!! Магдаленче, взаимно е!!! И ти повдигна моето, за което ти благодаря!!! Станало ти е готино, заради хубавата атмосфера, която цари тук! И защото си Добра!!! Доли, взе ми думите!!! Изпълних си обещанието Нели!!! И внимавай с кафетата!!! Нали запомни - ти си лежиш, а друг да ти сервира!
  • Дочаках го това!
    Невероятна историйка, наистина!
    Разсмя ме! Благодаря за настроението , Светле!
    Ей сега ще ида до кухнята и...най-много да кипна кафето...
  • От добра по-добра си, призната... Поздрав, Светле
  • Удивително..И на мен ми беше тежък ден, ама настроението ми се пооправи!
  • Многооо ...си добра!Светлина си ти.
    Знаеш ли , Светле, как ми подобри настроетието!
    Радвам ти се от сърце.С обич.
  • Е, казах ти аз... ние само си споделяме.
    Кой каквото иска, това да приказва!
    Поздрав, миличка!
  • Деси, не трябва да се бъркат споделяне с клюки. Аз например си споделих с Надето, че Петрова от другия вход си има любовник. И Надя да вземе да каже...И стана една... Смей се, Мариолче, смейкай си се, мила! Виждаш после какво те чака. Иванова, а кажи ми може ли меден месец да мине без мен?! Ако някой покрай теб се жени, викай ме, насреща съм, да знаеш. Вилдан, аз пак ще си споделя, но моля те не казвай на никого! Злате, мерси че ме светна!!! Значи вече можете спокойно да ми викате новинарка.
  • Ами, клюки! Това са си новини!
    Защо на новинарите не им казват клюкари!
    Поздрави, Светланке
  • Мерси за споделеното,разсмя ме от сърце!
  • Запазих самообладание само до...По телевизията дават мач
    и мъжът ми нали не е мласдоженец, сяда да го гледа...
    и като прихнах, та до края.Ами да се посмея, докато
    не са се оженили моите синове...
    Прегръдки, миличка!!!
  • Хехехе, то тва е обща болест..., споделянето, де!
    Ма, някой да не си мисли, че клюкарим, моля ви се..., няма нищо подобно!
    Поздрави и целувки, сърничке!
  • Същата съм и аз Майче. И хем им казвам да не казват, ама...И после аз съм им виновна, как ли пък не. Аз само на една - две приятелки най-много да кажа, ама то едни приятелки, не ти е работа. Клюкарки.
  • верно е, Светле, не си такава. И аз така казвам - не, че не мога да пазя тайни, ама на който кажа - не пази! Ти да видиш!
Предложения
: ??:??