21.09.2010 г., 13:17 ч.

Торбичка и паричка 

  Проза » Други
964 0 9
1 мин за четене

                В почивните дни водя детето си на разходка в парка.  След  като си поиграе и измори,  единственото чувство, което изпитва, е глад. Бързо сядаме навън и  той си поръчва пица.                           

В събота, тъкмо ни я  донесоха, към масата се приближи  малко циганче.  От тези, които всички добре  познаваме. С анцуг, върху него кьси панталони, нагоре с нещо като рокличка  с няколко ръкава. С големи плажни чехли – на босо. Държеше в ръка  торбичка,  до половина пълна с кестени. Загледа се в запечената  шунка с кашкавал. Преглътна. После прехвърли  торбичката  в другата си ръка. Мълчеше и гледаше. Отрязах едно парченце от пицата и му го подадох. Докато синът ми с пълна уста каже... нее,  циганчето  вече тичаше по улицата, а кестените  от торбичката подскачаха весело,  един по един, след него.  Празната торбичка  полетя  нагоре,  закапаха  чудни, есенни листа.  Полъхна.                                                                                   Плащаме, а до нас застанало  същото  момченце, но с една глава  по-височко. На секундата изпя:  Дай, како, 20 стотинки.  Слънцето грееше точно в лицето му. Красота! Не издържах и пуснах  в шепичката му  стотинката. Циганчето се усмихна, подхвърли  паричката нагоре и тя блесна в шепата му, като златна.                                   

 Заваляха един куп есенни листа. Есен е.

 

                                                                                                             Стефка Галева

                                                                                                            Гр. Сандански

 

© Стефка Галева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хубаво и интересно пишеш! Поздрав!
  • Благодаря! Ще ви отговоря. Поздрави, Антонио, Иво, Вале!
  • Много красиво пишеш!
  • ... проблемът е, когато благородството започне да се търгува - и от двете страни - наблюдавам просяците по Графа вече 5 години - неизменни, артистични, изчезват за извество време, връщат се, когато са ги позабравили... и в същото време сигурно има хора, които НЯМАТ, просто нямат... хора в нужда... но дали те протягат ръка за милостиня....
    Поздрав, Стефче, трябва да бъдем будни и внимателни.
  • Да, понякога толкова малко ни трябва...
  • !...!
  • Най - жалкото е, че това се случи...преди цели 11 години. Тогава имах надежди и за тях, и за нас! Сега? Май...дори и за себе си.Остава да пишем...тьжно и истински. Есенни, топли прегрьдки!
  • Състрадание, милосърдие, топлота... и есента засиява! Поздрав мила!
  • Много наболели въпроси поставяш, Стефи.
    Просещи деца, израсли по улицата, деца, на които се подхвърля къшей хляб или стотинка... Какво да се направи, за да живеят и те като истински хора? Откъде и как да се започне и защо още не се действа адекватно, а само се говори, а само някои се правят, че нещо правят?
    Абсолютно задължително възпитание и образование и то - от най-ранна възраст, с което държавата да се заеме и то - като майка, а не като мащеха, за да не се разчита само на милостинята на добрите хора, а наистина да се реши проблема.
    Поздрав за това, че поставяш важни за обществото ни въпроси!
Предложения
: ??:??