Вървя по разбития тротоар под жаркото следобедно слънце. И макар да е пандемия, трафикът си е трафик, пиков час е, колите хвърчат по столичному.
От страничната улица пред мен излиза напречно една кола, и възползвала се от червената вълна и спрелия за минута поток надясно, пресича и спира в средата на булеварда, на трамвайните линии. И, а-ха, да вземе ляв завой към центъра, зелената вълна полита към "градо" барабар с един трамвай, стремглаво спускащ се по нанадолнището. Дзъннннн-дзянннн-трака-лупа-буммм...свирррррррр - и трамваят удря беззащитната колица. Потокът към центрото спря до следващата вълна, но късно: обикновеният човечец го отнесе.
На ъгъла на тротоара вече сме малка тълпа любознателни граждани: маските и жегата ли ще спрат отговорния електоратчик! И аз да снимам с телефона, да не остана по-назад.
"Трамвай удари кола!" - и "Зверска катастрофа с трамвай на столичен булевард" - очакваното заглавие в ония сайтове с гърмящите заглавия.
А в мен вече назрява една идея. Вървя към дома и си мисля, как ще разбуня задремалия народ в социалната мрежа. Почвам отдалече: как малкият човек е жива мишена в големия град, как непрекъснато се нарушават човешките му права и свободи, като приведа подобни примери от девет сайта с деветстотин линка донесени, и как накрая - ето, дори и не може да завива където си иска, от всякъде гонен: сертификати-миртификати и н'знам си още какво, че дори и блъскан от безмилостната машина на скапаната ни проста държава (трамваят е метафора на държавата). Да е завила гадината-машината, като не може да спре навреме! Ама не - силата е в Големия!
Вече ще е излязла статия в оня сайт с гърмящите заглавия, линк от него ще приведа.
И за доказателство ще кача и моята снимка и ще призова несъкрушимия български народен дух към крути мерки за борба с подтисниците на човешките права и свободи.
След някой час, като събера тон лайкове, ще призова будната съвест на раз/мирен протест!
Кой знае? Може и цяло движение да се роди - някое ново "Израждане", "СъживоТление" и т.н.
Хайде, отивам в глобалната мрежа и да мисля заглавие. Очаквам предложения, също и за лого, мото лото и всичко, както си му е редът!
© П Антонова Всички права запазени