Jan 19, 2022, 10:41 AM

Трамвай удари кола 

  Prose » Humoristic
390 5 23
2 мин reading

        Вървя по разбития тротоар под жаркото следобедно слънце. И макар да е пандемия, трафикът си е трафик, пиков час е, колите хвърчат по  столичному.

        От страничната улица пред мен излиза напречно една кола, и възползвала се от червената вълна и спрелия за минута поток надясно, пресича и спира в средата на булеварда, на трамвайните линии. И, а-ха, да вземе ляв завой към центъра, зелената вълна полита към "градо" барабар с един трамвай, стремглаво спускащ се по нанадолнището. Дзъннннн-дзянннн-трака-лупа-буммм...свирррррррр - и трамваят удря беззащитната колица. Потокът към центрото спря до следващата вълна, но късно: обикновеният човечец го отнесе.

         На ъгъла на тротоара вече сме малка тълпа любознателни граждани: маските и жегата ли ще спрат отговорния електоратчик! И аз да снимам с телефона, да не остана по-назад.

         "Трамвай удари кола!" - и "Зверска катастрофа с трамвай на столичен булевард" - очакваното заглавие в ония сайтове с гърмящите заглавия.

         А в мен вече назрява една идея. Вървя към дома и си мисля, как ще разбуня задремалия народ в социалната мрежа. Почвам отдалече: как малкият човек е жива мишена в големия град, как непрекъснато се нарушават човешките му права и свободи, като приведа подобни примери от девет сайта с деветстотин линка донесени, и как накрая - ето, дори и не може да завива където си иска, от всякъде гонен: сертификати-миртификати и н'знам си още какво, че дори и блъскан от безмилостната машина на скапаната ни проста държава (трамваят е метафора на държавата). Да е завила гадината-машината, като не може да спре навреме! Ама не - силата е в Големия!

         Вече ще е излязла статия в оня сайт с  гърмящите заглавия, линк  от него ще приведа.

         И за доказателство ще кача и моята снимка  и ще призова несъкрушимия български народен дух към крути мерки за борба с подтисниците на човешките права и свободи.

         След някой час, като събера тон лайкове, ще призова будната съвест на раз/мирен протест!

         Кой знае? Може и цяло движение да се роди - някое ново "Израждане", "СъживоТление" и т.н.

         Хайде, отивам в глобалната мрежа и да мисля заглавие. Очаквам предложения, също и за лого, мото лото и всичко, както си му е редът!

© П Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • zlatna - благодаря!
  • 😊
    Хубава вечер, palenka(Пепи)!
  • Ей Пеппи не играеш честно ! Моралът не печеливша формула ......подвеждащ младите си подръжници! В перспектива се оказва - моралът е всичко! Усмивка!
  • perfectstranger (Димитър Станчев) - военна промишленост, трафик, фармация, медии: 4-те най-печеливши сфери в света. Да умееш да продаваш не просто информация, а мега информация! Моралът не е в печелившата формула.

    Миг31 (Миг) - "Нашият морал е най-морален!" И мотото е готово! 😅 🤣 Както казва французинът - нашата любовница е най-хубава! 😅
  • Публицистиката има две функции - да информира и да въздейства. Рядко се говори за най-важната й функция всъщност - да манипулира. Журналистиката е като историята - служи не на истината, а на силните на деня, което предполага, че вижда в събитията не това, което е, а това което иска или трябва да види по необходимост, т.е. по поръчка. Социалните мрежи са друга бира. Всъщност хора вече няма, хора в нашата мила татковина. Едно време при социализма ни учеха, че присъщите му особености предполагат превъзходството му над капитализма, сега капитализмът го наричат демокрация и не ни учат, но ни внушават същото с обратен знак, че т.нар. демокрация с присъщите й особености превъзхожда социализма. Стигнал съм до извода, че изобщо не е въпрос на капитализъм или социализъм, а на организация на държавата и обществото.
  • "Тесла Балтия Метла И Сие" сите ще ви помете!
    И като тайфун найлонови торби по дърветата ще ви понесе! 👍
  • Понеже почти не използвам социални мрежи, идвам пред ЦУМ с метлата. Ще давам уроци по летене. По метлата ще ме познаеш.
  • Валя - бл за напомнянето, записвам си!
  • ММм дааа..Така е! Да не забравите и тениски с надпис и плакат да извадите ЛОЛ
  • Iztrebitel. адаш и Mine - трамвайните линии са на народа! Както казваше Другарят - "От народа - за народа!" Как ще отнемат правото на народа и волята му да му казват къде да завива, спира, паркира? Дай да го удряме и блъскаме - да, ама не!
    "Тесла Балтия И Сие" сите ще ви помете!
  • О Пееппи измислих ти име на "социалното движение" и не, не в "Трамвай № 5" , а "Тесла" - хем е модно и хем мноооого актуално! Едно "Благодаря" ще е достатъчно не искам "авторско " право! Усмивка!
  • Ауу, потресаващо,.. такова нещо само в БГ може да се случи, Ама как може, този трамвай има ли технически преглед, а гражданска,.. Безотговорни хора сме, ей,.. Да не се окаже ватманът да е с алкохолна проба или без книжка,...Ей, ще се избием по равното бе...
    Ами онзи шофьор дали има зелен сертификат или е менте...
    / събрани реплики от малката тълпа любознателни...//
  • Много си права, поддържам те, понякога такива новини ще ти вземат акъла! Хареса ми.
  • Niki_art (Николай Василев) - вече имам поддържници и листа във фейса, още някой и друг лайк и ще ме намериш на ъгъла на ЦУМ да събирам подписи. По голямата тетрадка ще ме познаеш!
  • Усмихна ме,Пепи!
    Опасна си!
  • Изтребител -
    😎 Политическа кариера мисля да градя,
    а по пътя към върха няма интригантство и лъжа,
    всичко е само интереси - от всичко месиш ли, месиш!
    Крайният резултат оправдава средствата!
    Важното е лайкове и протести да има,
    ай да не издребняваме кой дава и кой взима!
    (Законът на новата "Политическа зима"

    пп
    благодаря и за редакцията!

    пп
    да се чете траНвай!
  • Може. Юри, един по душа политикант всичко може, неговият ъгъл не е крайъгълен камък, а е окръжност!😀😀

    пп
    да се чете траНвай!
  • О Пееппии , ти като палнеш и те ти "революционна ситуация" . Ама е нормално , че са ни смотани върховете и стари мотрисите ! Усмивкааааааа!
  • Пепи, може и така:
    Трамвай се блъска във кола!
    Колата не пострада.
    А във трамвая няколко тела
    се мачкат без пощада! 😀😀
  • Таняяя! - 😊
  • Будна съвест на героинята
  • генек - Благодаря! (два палеца)
  • Палец!
    Хубаво.
Random works
: ??:??