3.02.2022 г., 15:29 ч.

 Три пъти дубъл ВЕ....2 

  Проза » Разкази, Други
668 0 4
Произведение от няколко части « към първа част
4 мин за четене

              Все още бях под впечатленията на преживяното...

              Какви добри ученици и актьори са всички в този офис,... вярно играят режисираната постановка,... Но докато има балами, ще има и хитреци. Ами тези неща от кога бяха модерни,.. тези хора не са ли чували за подобни неща, или жаждата за пари ги заслепява и подтиква, или щом аз съм се минал, защо да не прекарам и теб...

              Диамант,.. диамант,...не беше ли това някаква форма на въглерода,...нещо като графит, структурата им не представляваше ли  успоредни шестоъгълници от въглеродни атоми ,.. нахлуха в главата ми спомени от училищната химия,... как беше , графитът при висока температура и налягане

води до преобразуването му в друга аморфна форма на въглерода,... в диамант.

Е, ами то тогава разновидност на графита са коксът, саждите, въглена,... значи навсякъде сме заобиколени с диаманти.... Диамант, за какво ли му е на обикновенния човек.

              Изключих мобилния си и го включих чак в 18 часа в неделя...

Сякаш на секундата, Венчето...чакай сега, първо отивам в тоалетната, после салатка за узото, и ако все така настояваш ще ти се обадя...Ау, тези са полудели, сякаш на автоматично звънене са включили...

Пинах глътка узо, не за кураж, ами  ей така за кеф над хорската мечта за бързо забогатяване..

- Алооо...- нарочно проточих гласа си - Венче, , не можах да ида  и днес,.. бях на работа до преди малко,.. видях, че си ме търсила, а там няма покритие... Знаеш ли...

- Знам,..знам, че си  несериозен,.. лъжец и измамник - през плач изрече тя - А така се надявахме , че ще се запишеш...Поне склони ли твоите колеги....Не очаквах да си такъв, ти ме попари...

Чакай, дай ми го -  настървеният  глас на Нели -  Кой си ти бе, че да се подиграваш с нас,... това сме българите, помолиш го за нещо, хем ще те излъже, хем работа няма да свърши...През седмицата хващаш   за ушите ония другите и отивате заедно във фирмата,... трима пишеш на мое име,... тримата на Вена,.. Ясно ли е...На дръж си телефона, ма...

Лелейй, тази толкова страшна, добре че съм  далече, иначе жив може да ме одере. Те се минали, сега трябва да минат и други,... странна логика..

В слушалката се чуваше подсмърчанията на Венчето...

- Венче, включи на високоговорител и слушайте внимателно - на свой ред взех думата - Знаете ли  че едно просто моливче може да се нарече диамант, и той е графит, и диамантът е графит и само една въглеродна връзка между атомите им придава здравина на единия и мекота на другия...

Сега без заобиколки,...вие сте се минали с доста голяма сума, която сте внесли и за ваши близки,

Ние шестимата не можем да ви избутаме напред за главен копач, миньор и тъй нататък...По-лесно щеше да е да ви дам по 130 евро, вместо да потъваме заедно. Запомнете, диамантът е неделим, това не е благороден метал сребро, злато, платина, всяко парче да има стойност,.. и всеки диамант има своя сертификат. А знаете ли  един карат диамант колко тежи, не е два грама, спестили са запетайката отпред, ...онази жена нищо не спомена за сертификат, а без него, диаманта е просто стъкълце, като тези дето са по бижутата в китайските магазини за едно евро... А, направи ли ви впечатление добрата организация по вземането на 130 евро,.. мнимите разговори по телефона, купищата пликове и кутийки с '' диаманти ''...

Дочух суфлирането на Нели '' Поне да иде той за теб да се запише ма, през седмицата '''

- О, Нели - продължих  с поредната лъжа -  Няма да мога,...утре си заминавам за България отпуска за три седмици,.. А вие внимавайте в подобни оферти, стъпвайте внимателно... Съжалявам...

Приятен гурбет и внимавайте...

                 Не дочаках отговора и затворих...

                 Гледам мобилния в ръката си,... лека усмивка се плъзна по устните ми

                 Все едно чувах гласовете им

'' три пъти двойно ве,...а, аз бях магазинерка,.. ако знаеш за интернет....''

'' кой си ти бе..., българинът, хем ще те излъже, хем работа няма да свърши...''

                Кой,кой съм аз,... може би един  буден сред толкова спящи.

                Бях забравил за диамантите, докато един ден не минах случайно през този район на Калитея,... любопитството ми надделя. Я   да видя лустрото на '' небесен диамант..''

Ролетните щори спуснати и по тях залепени табелки '' дава се под наем,..кв.метра,.. телефон...;

Поогледах се , на отсрешния тротоар  някакво магазинче

- Кирие, виждам пак дават под наем онова помешение,... нали доскоро имаше някакъв офис , какво стана с тях,.. сигурно са в по-голям офис - попитах уж случайно с бира в ръка

- Не знам точно - словоохотливо каза той -  Но , една привечер натовариха на камионче, кашини,.. компютри ли , какво ли,... но бюра, столове, шкафеве са си вътре,,,Казват, била някаква строителна фирма, та  привършила работа и се местят или фалирала ли,.. от доста време собствениците на сградата търсят нови наематели... Дано не го вземат за магазин, че тогава аз трябва да затварям...

                Допих бирата си, благодарих и бавно закрачих, с поглед към диамантения офис...

                Колко ли мечти стоят  заключени зад желязните кепенци...

 

 

.................................край.................

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Имаше една поговорка" Ум царува, ум робува, ум патки пасе", хареса ми, Петър! Поздрав!
  • Ох Таня, до конец остана,,..говорех тогава на моята позната, че не й трябва,.. а тя се набута...
    Троя, наистина изпитана формула за ловене на доверчиви хора навсякъде по света...
  • Напълно логичен финал. Точно така лъжат, а после бягат. Измамниците навсякъде си приличат.
  • Добре, че не си потънал с тези диамантени истории
Предложения
: ??:??