11.06.2014 г., 22:26 ч.  

Тя и Той 

  Проза » Разкази
970 0 6
1 мин за четене

                                                    Тя и Той

   По средата на алеята като антична статуя изправяше снагата си хубава жена.
Беше се облякла в цветовете на тъгата. На вратлето ѝ късче небе безоблачно
потрепваше от топлия полъх на вятъра. Тя напрегнато очакваше него.
   "Любовта ни пресъхна и потъна в пясъците на ежедневието... Как и защо?" - жената се оглеждаше като жадна животинка сред коритото на отдавна пресъхнала река.  А наоколо по алеите, насядала направо по пейките, по бордюрите и по тревата, бе пълно с любов. И хората пиеха от нея с нескрита радост.
   - Бях невнимателен! Сърцето ми се беше препълнило от обич и копнеж към тебе.
Поставих го несигурен отпреде ти. И дали защото се вълнуваше и ръцете ти
трепереха, но ти, несръчната, го пое рязко. После капчици от моята обич полетяха към бялата ти рокля. - Тя позна гласа му и се извърна.
   - В яда си изля останалите обич, нежност и страст направо на пода и се зае
с роклята си. А аз стоях пред тебе като обрана лозница. И сега такъв стоя, само че
листата на лозницата пожълтяха и някой ден ще изсъхнат.
Кървавочервените гроздови зърна, от които правех виното, са само спомен за мен.
   Тя се пресегна и грижовно го погали.
   - Да, жадна съм! Да, пие ми се от теб и затова ще те плевя и окопавам. Ще те
поливам със сълзите си. Търпелива ще чакам плодовете отново да узреят. И ако чужда женска ръка ги откъсне... Аз... ще оближа напуканите си устни и ще се скрия в лозето. И пак ще те плевя и окопавам. И сълзите си няма да пестя, та да могат гроздовете узреят. Защото обичам виното, направено от нежност, страст и топлина.

СО11062014СФ

© Свободей Огражденец Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хубаво, мног.
    Толкова нежност и обич... дай Боже всекиму
    Наслада си!
    Благодаря ти!
  • Признавам, Свободей, че не бях те чела досега и твоят коментар ме накара да проявя интерес.
    Благодаря ти.
    А този текст е една красива лирична импресия.
    Тук има много повече емоции и поезия, отколкото в някои стихове.
    Ще прочета и други твои неща и ще следя публикациите ти.
    Защото ме обогатяваш с преживявания...
  • !
  • Голяма красота този текст.
    Всяка буквичка пулсира от нежност.
  • Много любов и страст има между редовете.Хареса ми.
  • Прочетох се в писанката ти!
    " Да, жадна съм! Да, пие ми се от теб и затова ще те плевя и окопавам. Ще те поливам със сълзите си."
Предложения
: ??:??