28.12.2010 г., 13:48 ч.

Убежище 

  Проза
851 0 10

Малките измъчени от студа снежинки се завъртат сякаш презряни около бледите, тъжни, неонови светлини на пропития със зимен, влажен въздух град. Падат бавно, прогонвани от свирепата миризма на оловния вятър, прегърнал пустошта на кафявите, изсъхнали клони на дърветата.
Ние с теб сме обречени. Обречени да бъдем част от този грандиозен шедьовър на самозаблудата. Лъжем се. Безспирно. Студена игра. Ние сме пионки на зимата. Вътре в мен отдавна сезоните спряха да се менят. Направо воня на обреченост. В гърлото ми е заседнала огромна, жилеста буца тъга. Искам да я изтръгна заедно със студенината, залепнала като дъвка по сливиците ми. Искам да избягам от собствените си лъжи. Затова почвам да лъжа теб. Отмалялото ми от студ тяло те докосва. Прелъстява те. Лъже те, че е топло. За да те превърне в убежище. За собствената си зима.

© Ирен Попова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви!Честита Нова Година на всички!
  • Хареса ми! ЧНГ, Ирен
  • ... убеждаваш убежищата, че са точно това...
  • пишеш с душата и сърцето си, мила Ирен...
    затова е така истински въздействащо всичко, което пишеш...
    с много обич за теб..
  • Не знам с какво ще се занимаваш един ден, Иренче, но психологията ти е вродена. Ти си изключително прозорлива, вероятно защото си изключително наблюдателна, дори си нямаш на представа колко точно си описала едно човешко състояние, в което мнозина са били...
    Подсъзнателното използване на кратки изречения, говори за твоята убеденост, която е резултата на аналитичното ти мислене. Създават впечетление за забързаност и решителност, сякаш лирическата иска по- бързо да излезе от това сисъстояние, не го харесва, но не може да го отмине.
    Браво, Дечко!
  • Много ти благодаря!
  • Чудесно е Ирен!..Браво! Пишеш много красиво и вдъхновяващо!
  • Благодаря ви: )
  • Искам да избягам от собствените си лъжи. Затова почвам да лъжа теб.
    Психологична проза, която ми допада!С малко думи много казваш!С поздрави, Ирен!
  • Хубаво!
Предложения
: ??:??