12.07.2009 г., 17:36 ч.

Урок 

  Проза » Разкази
592 0 2
2 мин за четене

У Р О К

 

     Тази история се случи по време на една есенна бригада, в която участваха и ученици, и студенти, дошли да берат домати в село.

      Понеже често леглата в лагера не достигаха, бригадирите бяха настанявани и в частни домове. Бай Митко бе един от тези наемодатели, в чиято къща на два ката с пристройка отсядаха много деца и учители. Това бе един от най-хубавите моменти в годината за неговия  дванайсетгодишен син Тихомир, който учеше на село. Непознатият за него градски маниер на общуване между хората искрено го забавляваше.   

     Учителят Ясен Г., както всяка година, бе в самостоятелна стая. Той бе висок, строен, добре сложен, около четиридесет и две годишен мъж, ерген, с атлетична фигура, пленителна външност, от която се и възползваше винаги, когато му падне случай, тъй  като много обичаше жените.      

     По този повод учениците го наричаха Ясен Коцето и често му погаждаха номера по време на бригадите.

     В една от стаите се нанесоха две студентки. Към едната от тях той, естествено, не остана безразличен. През свободните следобеди двамата често се затваряха при него, уж да разговарят за науката. Но момчетата от неговия клас, дочули други неща отвътре, тайно решиха да му погодят онова, което се случи.

      Този следобед Митко беше седнал  на двора под лозницата и блажено посръбваше горещото си кафенце в компанията на жена си Стефка. А тя, забравила за своето, доплиташе един зелен чорап на сини райета и позадрямваше над него. Тихомир пък спеше на сянка в окачената за две ябълкови дървета мрежена люлка.

       Изведнъж от горния етаж се нададе страшен животински рев, който извади от следобедната дрямка обитателите на целия дом.

       Само след миг Ясен Коцето тичаше по чаршаф из доматите в градината и виеше от болка. Студентката, в уплахата си забравила, че също е гола, се появи на балкона пребледняла и гледаше смаяно. Митко се изправи и със зяпнала уста втренчи поглед в мадамата, додето паникьосаната му съпруга тичаше с чифт дрехи към голия нещастник на двора. Но като видя мъжа си как е зяпнал момичето, забрави за учителя, хукна към него и се разкрещя:

       - Ко си зяпнал бе? Коцкар такъв! Я влизай веднага вътре! Веднага! Младо му се дощяло… - и взе да го налага с панталоните по главата.

       -     А ти бе, не те ли е срам бе, деца има тука…       

-         Ще ви науча аз , ще ви науча-а-ааа. . . - крещеше учителят на увисналите по

прозорците момчета и момичета, които се превивиха от смях, задето, поради обзелата го страст, дори не бе забелязал изсипаните кабарчета върху леглото си...    

 

 

© Албена Стефанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • и тя е действителен случай както във всичките ми други разкази. Разказва се за времето на социализма, когато учениците и студентите задължително ходеха по бригади един месец в годината.
  • Весела случка!
Предложения
: ??:??