30.09.2023 г., 11:48 ч.

Урок за сърцето 

  Проза » Разкази, Приказки и произведения за деца
227 0 1
4 мин за четене

- Деца, днес ще учим за Сърцето! - казала учителката драга. - Кой ще ми каже какво представлява то?

- Сърцето е най-важният орган в човешкото тяло, без него никой не може да живее! - отговорил умникът на класа.

- Точно така! А някой ще ми каже ли, какво всъщност е съкращението на думата Сърце? - попитала учителката и всички ученици се спогледали, понеже не знаели отговора на този въпрос.

- Не можем да отговорим, госпожо! - обадила се плахото момиче в средата на стаята.

- Добре, тогава нека го научим заедно! Искате ли?

- Да! - извикали всички одобрително.

- Така, да започнем с буквата “С”! - казала госпожата и написала буквичката на дъската. - “С” идва от ... - спряла тя и дала думата на учениците.

- Светлина! - обадила се една от ученичките, които седяли на последните чинове.

- Точно така, а Светлината е равна на добротата. Ако държим сърцето си добро и честно, то винаги ще блести осияно в светлина! - обяснила учителката и децата си го записали в тетрадките. - Сега, нататък, продължаваме с буквата “Ъ”! - казала госпожата и я написала на дъската с черния маркер.

- Няма много думи с “Ъ”! - отвърнал умникът на класа.

- Така е, но все пак нека да помислим, все трябва да има една! - казала госпожата и се загледала замислена в дъската. След малко един ученик вдигнал ръка и учителката се обърнала да го посочи.

- Госпожо, може "Ъпгрейд". Знам, че не е българска дума, но ще свърши работа, понеже сърцето ни помага да се усъвършенстваме всеки ден, като ставаме все по-добри!

- Отлично! - казала госпожата и записала думата на дъската. - Така, продължаваме с “Р”!

- Може ли аз, госпожо? - попитал един ученик от задните чинове, които по принцип не говорел много.

- Давай! - насърчила го госпожата.

- “Р” може да е за Ръка, понеже бях чел някъде, че щом си свиеш ръката на юмрук, това показвало колко е голямо сърцето ти!

- Правилно, много добре! - похвалила го госпожата и ученикът се усмихнал. Докато пишела думата на дъската, умникът на класа се изправил и казал:

- Следващата буква е “Ц” и мисля, че знам коя е най-подходящата дума!

- Слушаме те! - обърнала се към него госпожата.

- Цяло, госпожо, защото обичаме родителите си с цялото си сърце! - казал той.

- Много добре! - поощрила го госпожата и записала думата на дъската. - Така, остана само “Е”! - казала госпожата.

Учениците започнали да вдигат ръка, кой от кой по-напред, но тя ги спряла. - Този път аз ще предложа дума, става ли?

- Слушаме Ви, госпожо! - отговорил целият клас и зачакал с нетърпение каква ще е последната дума.

- “Е” като  Емануил. Някой знае ли какво означава това име? - попитала ги госпожата и целият клас се обърнал към умника, но и той не знаел, затова вдигнал рамене.

- Емануил на еврейски означава “Бог е с нас”! - отговорила госпожата и след това обяснила защо е избрала точно тази дума докато я записва на дъската - Бог вижда нашите сърца, деца, и затова трябва да внимаваме какво правим, понеже един ден ще отговаряме пред Него за своите дела, и ако види, че в сърцето ни няма светлина и добрина, ще ни отпрати от своите владения! - обяснила госпожата и целият клас я погледнал с отворена уста и записал думата и значението й в тетрадките си.

- И така, деца, да направим обобщение! Хайде заедно! “С” е ...

- Светлината или добротата във сърцето! - казали всички ученици.

- Така... “Ъ”!

- Ъ-то идва от ъпгрейд, защото сърцето ни помага да се усъвършенстваме всеки ден, като ставаме по-добри!

- Отлично, “Р”!

- Р-то идва от ръка, понеже като я свием на юмрук, разбираме големината на сърцето си!

- Много добре! “Ц”!

- Ц-то е за цяло, защото обичаме с цялото си сърце!

- Перфектно! И накрая “Е”!

- Е-то е за Емануил, защото Бог винаги е с нас!

- Гордея се с вас, деца! - похвалила ги учителката и им изръкопляскала.

© Ева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за този урок, учителко любима! Винаги ще пазя думите на моята начална учителка в сърцето си. Тя ни учещи да бъдем добри, да де грижим за себе си, за ближния и за природата. Учеше ни да бъдем себе си и да следваме мечтите си, поощряваше най-доброто в нас. И ни научи че всеки ден ще научаваме нови неща, защото човек винаги се учи. Благодаря ти за този урок за сърцето. По една от дисциплините към матистратурата ми - “иновации в образованието” имахме като курсова задача да представим своята иновация и тъй като смятам че доста неща трябва да се променят, тази задача ме затрудни, докато една приятелка не предложи да обмисля варианта за часове по добрина. Веднага се влюбих в тази идея. На първо място трабва са учим децата, ученшците си да бъдат добри чрез личния пример и приемайки ги за равни…
    Отново благодаря ти за този урок за сърцето, Ева! Хареса ми много!
Предложения
: ??:??