6.03.2007 г., 17:39 ч.

Утре слънцето ще е наше  

  Проза
1302 0 11
4 мин за четене

 

 

По-скоро със сърцето си, отколкото с очите, видя познатото платно да приближава до брега. „Най-после” с въздишка си помисли тя. За пореден път излизаше преди изгрев слънце и се връщаше около полунощ. И тази сутрин я целуна леко по косите, мислейки, че спи дълбоко! Не знаеше, че веднага след затварянето на вратата, тя скачаше от леглото и го изпращаше с очи, докато лодката се изгуби зад хоризонта. А всяка вечер сядаше до прозореца и се взираше в тъмнината, кога ще доплува обратно.

С благодарност си спомняше, какво у него я покори преди няколко години. Не бе стегнатото му тяло, жадните му и едновременно с това много нежни устни. Не бяха омайващите думи, които и шепнеше в миговете на страстна любов. Не бяха опитните му ласки, с които покриваше всяко потайно кътче на нейното тяло. Завладя я убедеността в неговите очи, когато утешаваше нейната тъга:

- Мила моя, не тъгувай! Утре слънцето ще изгрее само за нас! Само повярвай и ще се случи. Само за теб и мен, разбираш ли? То ще е само наше! И всичко ще бъде прекрасно, като самата теб! Обичам те!

Живееха заедно от няколко години, но в последно време не му вървеше. По време на буря, когато никой не излизаше в морето, слушаше приказките на приятелите си за места и успешни дни на богат улов, а после вечерта двамата мечтаеха и на него да му потръгне. Но от няколко месеца късметът го изостави. Криво-ляво преживяваха с онова малко, което той улови и продаде или запази са тях самите. И с припечеленото от нея през деня, помагайки в гледането на чуждите деца.

Не можеше да забрави, как отначало всяка сутрин я събуждаше с целувки и думите:

-         Виж, мила, слънцето днес изгря само за нас! Ще се върна с пълна лодка! Обичам те!

Но хубавите дни на богат улов все не идваха и не идваха. Той се умълча и ставаше все по-замислен. Прибираше се все по-късно с надеждата, че тя вече ще си е легнала и няма да среща въпрос в красивите и очи. Започна да говори по-малко.

Видя как лодката заби нос в брега и се разбърза. Знаеше точно колко време му трябва да извади мрежите от лодката и да се изкачи до къщичката им. Все се надяваше, че ще чуе да я вика за помощ да изпразнят лодката от богатия улов. Но отново цареше познатата тишина.

Точно бе сложила вечерята на масата и отвън се чуха неговите стъпки. Но не влезе. Погледна през прозореца. Беше седнал на двора, навел глава. Нещо се преобърна в нея. Това вече не бе нейният любим. А толкова и се искаше да бъде. И реши да послуша сърцето си. Тихо отвори вратата. Той чу стъпките, но не се обърна. Не можеше. Срамуваше се от себе си, от всичко. Най-много от нейните очи. Боеше се, че един ден в тях ще прочете първия упрек.

Тя чувстваше всичко това. Приближи се до него. Той тихо извърна глава настрани. Но тя нежно го прегърна и, взирайки се в очите му, тихо прошепна:

          -    Мили мой, не тъгувай! Утре слънцето ще е наше! Повярвай ми! Нали никога не съм те лъгала! То ще изгрее само за нас! Само за теб и мен, разбираш ли? Обичам те!...

© Морякът Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Може би си права, Мими! Не зная! Но ако си я познал - тогава за нея не може да се пише по друг начин! Съгласна ли си?
  • Моряче, много хубаво разказваш за любов. Явно си я опознал! Поздрав!
  • Много ценя, че сте го прочели и написаните мнения!
  • Когато има някой до теб, който да ти вдъхва надежда, всичко ще бъде наред. Това е най-важното. Поздрав за разказа.
  • Пиша ти 6,защото разказът много ме трогна.Продължавай все така да пишеш!!
  • Благодаря, че ви е докоснало по този начин!
  • По необясним начин ме докосна разказа ти!
    Толкова чиста обич лъха от него!
    Поздрав от мен!
  • Много ми хареса разказа ти, Моряко!!!
    Дано и ти като героя ти имаш някой до тебе да те обича и окуражава!!!
    Поздрави!!!
  • Благодаря! Ина, така е, но нали е много трудно да се открие?
  • Страхотен си!!!Много ми хареса!!!
  • Благодаря на всички, които са го прочели! И особено на теб, Здравке, за оставеното мнение!
Предложения
: ??:??