12.05.2019 г., 10:40 ч.

В очакване на Химна за морето и вечността 

  Проза » Разкази, Други
519 3 17
1 мин за четене

          Спорeд древна японска философия и религия (знаете как свързано вървят философия и религия там, едно от обясненията, които нашият свят има за най-развитата технологична страна в света и в същото време с най-запазени морални ценности), когато човек е извървял своя житейски път, смята, че е изпълнил мисията си сред хората  и приеме, че е стигнал края, трябва да бъде пуснат да си иде. Семейният съвет решава, и подготвя ритуала: сковават лодка като с колиба, в която влиза  отиващият си, и заковават отвсякъде колибата, и пускат лодката в океана.

          Но се случват и обратни работи - съдбата решила друго. Мъж над 80 години, създал семейство, поколения, от години останал без жена, минавал 80-те и решил да си иде. Изпълнили всичко, изпратили го както е традицията, в последния му път, и пуснали закованата лодка в океана.
          Само минути след това се разразила буря, която изхвърлила и разбила лодката на брега. От нея жив излязъл мъжът и не щеш ли, скоро след това се прибрал у дома. Сега пък цялата фамилия отпразнувала с подобаващ ритуал завръщането му.
          И човекът преживял още десетина години на нашата земя, като вече не помислил да си ходи, оставил се в ръцете на съдбата, почти до 100.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

по

https://otkrovenia.com/bg/stihove/letyashtiyat-holandec

"Летящият холандец" на Гавараил45

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ели, честит празник, макар и на патерици!

    Благодаря ти!💐
  • Хубав разказ за размисъл! Явно Господ решава! Поздравления!
  • Gavrail45 (Гавраил Йосифов) - точно това е, на Хаваите пък всички близки излизат с лодки в океана, нареждат се в кръг и хвърлят цвета и праха на кремирания починал и с цветя и песни, хванати за ръце, го изпращат в последния му път също в океана!
  • Пепи,темата е много интересна и както се случва и коментарите са понякога крайни.А истината е винаги някъде по средата.Ако възприемем световният океан като една безкрайност това много го доближава до вечността.Тогава това изпращане с лодка в океана е може би подсъзнателния инстинкт че всъщност той отива във Вечността.
  • ЛиаНик - 💐
  • Един познат все казва,че "Ако ти е писано да се удавиш, няма да се обесиш. Та в тоя дух, ако имаш живот, ще го живееш . Кратко,но мъдро.
  • Когато пропадна в някоя черна дупка, сама си припомням такива... сега към тях прибавям и разказа на иржи 😅!

    Веси - така е!
    🌺🌻 🌺🌻 🌺
  • Животът ни е в ръцете на бог. Ще ни вземе, когато реши.
  • Докато ти изтеглят номера отгоре...Хубав пример за това, как Господ се развеселява, когато разбере човешките планове...
  • О, Иржи! 😅! не е лесно да си жив!
    Рози - 💐 да
  • Аз знам такава притча:Незнайно къде,много беден човек,ама толкова беден,че помолил съселяните му да го погребат жив-вече не му се живеело така.Тръгнала погребалната процесия,той в ковчег,както му е реда,но ги срещнал най-богатия селянин,попитал кой е мъртвецът,обяснили му кой и защо го погребват жив.Съжалил се богаташът и наредил да му дадат един чувал жито,докато си намери работа някъде..."Мъртвецът" чул,надигнал се и казал:"чувал с жито ли?О,това значи мелИ,месИ,печИ...пък чаааак тогава яж!"Не,е,е,носете ме,носете!Това е за мързеливия човек.А в твоята притча-Бог се е намесил,че не му е дошло времето ,само Той разполага със съдбите ни!
  • дано не ми се налага, но ми е писнало от анкети по интернет, вкл. и такива!
  • И аз, за това съм раздвоена
  • Аз и за това не знам дали съм ЗА или ПРОТИВ евтаназията
  • Господ ли,орисниците, които Е изпратил,но всеки си носи кръста!😇
    Наистина,в случая има нещо забележително...
  • Като дядо Добри! Такъв сват човек, Господ е решил, че има много работа на земята, преди да го прибере, за това и не е бързал...
  • Божията воля не винаги е колинеарна с нашата. Но и 10 /или 20 / години да живееш повече, какво е това сравнено с вечността? Човекът винаги си остава еднодневка, погледнато от един по-философски ъгъл.
    Поздравление, Пепи! Хвърляш в размисъл.
Предложения
: ??:??