14.07.2023 г., 10:43 ч.

Все се обаждам 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
209 5 3
2 мин за четене

Опашката пред баничарницата. Кучето по навик обмирисва краката на хората наоколо. Стига до един полицай – американски тип. С шкембе, висящо над колана.

Той го поглежда:

-     Само да не вдигне крак…

Светкавично казвам – без да се замислям:

-     А, още няма политическо отношение към властта…

хххх

Полицаят замълчава, после казва:

-     Имахме пинчерче. Женско. А те са едни аглесивни – лаят, хапят…

Продължавам:

-     Пинчерче в семейството е добре за момчетата. От малки се подготвят за брака…

хххх-    

Този път не се обадих…

Видях български русофоб. Натурален. Не, не ония проститутки по медиите – те са бизнес класа, продават муцуната и фирмата си. А истински българин, провинциалист, възрастен…

От пръв поглед го преценяваш и оценяваш. Кльощав, с панталон, стегнат с колана под гърдите чак, гръмък глас – предполагаемо глух или искащ и при тая власт да демонстрира правилността си. Макар от пръв поглед да личи – не е успял да се продаде, никому не е нужен…

И приказва от единия тротоар на някакъв нормален човек. Който се опитва да се измъкне от словесните клещи, ама тоя го спира. „Знам ги руснаците – пияници. Само пият и се бият. Те затова победиха германците… Нали ги видях /?/ - гледах един филм /Аха, аргументацията е страхотна! И аз съм убеден, че динозаврите са живи – нали гледах „Джурасик парк“/… На една гара намериха цистерна със спирт и руснака вика: „Хлопци, елате!“, та я забутаха при танковете…“

За младите – епизод от „Освобождение“, съветски войник и полски /Франтишек Печка, познат от „Четиримата такива и онова“/ намериха цистерна със спирт, а до нея друга, с гориво. Та забутаха по линията горивото…

А човечецът… Що да му се смея? Господ го наказал, а възрастта взела и малкото парченце акъл, съсухрено от времето…

Но ги има – искрени русофоби. Тоя поне не възпява нацистите в стихове…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Красе!
    А за отзивите хорта са прави - аз съм дърт, ама те още ще живеят тук...
  • Една българка пише- пристигнахме, но все едно съм на друга планета; е, нямам идея- тя е попаднала на друга планета или страната е отишла на друга планета, така и не се разбрахме; Един поляк вика- в Европа знаят повече за това, което се случва тук (тц,тц...), е, ама и ние знаем повече от тях за това, което става там, нищо, че сме в Америка...
  • Като гледам колко коментари има... Живи да сме, че те ония на " Титаник" са били здрави...
Предложения
: ??:??