19.08.2007 г., 13:10 ч.

Въпрос на вкус 

  Проза
1185 0 27
4 мин за четене
 

                                                                         Въпрос на вкус


  В девети клас си имах приятел Боби от нашия клас. Той беше приятел на моето гадже Янис и аз го запознах с моята приятелка Жени. Така излизахме заедно и ни беше весело.  В девети клас ние с Жени изглеждахме много добре за годините си, защото четяхме списанията на майките си и полезните съвети прилагахме върху себе си. Така например в седми клас четохме, че за да нямаме бръчки около устата трябва да правиме следните упражнения: Да произнасяме по няколко пъти гласните О и И. Само дето не бяхме забелязали, че става въпрос за по-напреднала възраст. Но ние искахме да си изглеждаме от рано добре и... Лято е, жега, прозорците отворени и ние с нея в нас пред огледалото се цепиме та пушек се вдига.  Зад блока ни чуват приятелките ни и ни викат, ние се показваме на балкона и казваме, че имаме малко работа и ще слеземе по-късно, точно като дамите във списанието. „ Поне викайте по-леко, знаете ли къде се чувате?!" Стоиме още десет минути пред огледалото и установяваме, че упражненията имат ефект - никакви бръчки около устните ни не се забелязват. Оказа се много бързо въздействието и то в седми клас, просто да не повярваш. Какви чудеса стават. Значи, за да изглеждате добре почвайте от детската градина.

  И така в девети клас ние с Божидар, той е по-луд от мене, се сдушихме и по цяла нощ си говориме по телефона, глупости. Слушаме музика, хилиме се. Щуротии. Янис като ми се разсърди и като те се скарат с Жени, ние си препредаваме клюките. Не ни стига, че по цяла нощ се хилиме, ами и през деня сме заедно. Запознава ме с майка си и й казва: „Запознай се, това ми е първа братовчедка" .Жената шах , ама къде да ходи се запознаваме. По-щур от него не познавам. Отивам в тях на гости.

- Искаш ли кафе?

- Не.

- Поне малко?

- Не искам бе, Боби!

- Да ама аз съм ти направил.

- Пий си го сам.

- Да бе. Сега ще го прибера и другия път като дойдеш ще ти го стопля.

- Точно така ще стане и аз ще го изпия, нали?

  Да ама отивам другия път и той вади същата чаша покрита с парче вестник...

  Само че всеки път аз ходя у тях, а той  в нас нито веднъж. Ние бяхме се пристрастили един към друк като Куку и Пипи. Луда работа, страхотни приятели станахме. Трябва да ходиме някъде и аз, за да не ме чака го викам да дойде до нас. Влиза той и ме чака да се гримирам час - два и си говориме. Запознавам го с майка. Те си говорят докато се облека и излизаме. Вечерта майка ме пита:

  • - Кое е това момче?
  • - Боби, приятелче.
  • - Много грозен, бе маме!

А, ма тя много ме нервира, как ще ми обижда приятелите. Викам си аз такъв номер ще ти извъртя маме, че...

       -      Маме, ние с него сме гаджета, защо не ти харесва?

На другия ден Боби пак е у нас и пак си говорят с мама, докато аз си сложа туш за мигли. На тази преклонна възраст трябва да се поддържаме да изглеждаме добре. После пак с него изчезваме на кафе или до Жени и Янис. Бяхме страхотна група! Вечерта майка ми казва:

  • - Ма, маме, той Боби има много хубави очи!
  • - Аз като ти казвам, ти не ми вярваш. Ние с него много се разбираме. Той ме уважава и даже си мечтаеме като завършиме да се ожениме. Мен никой не ме разбира така, както той.

След още няколко срещи мама каза:

  • - Боби даже е симпатичен!
  • - Маме, ние с него като се ожениме ти ще кажеш, че е дори красив.

Е, после и обясних, че ми е само приятел, но после не посмя за някой да каже, че е грозен, защото не знаеше какво мога да й сервирам. Та така по повод красотата. Лично аз питах дали съм хубава само татко, защото той ми отговаряше така:

       Ти приличаш на мен. А на мен мама ми е казвала, че гледа, гледа, но по-хубав от мене не вижда. А мама никога не ме е лъгала. Та така, ако питам мама, друго ще ми каже, затова не я питам. Тя би ми казала: „Въпрос на вкус. За едни може да си красива, за други гроз... Е как ли пък няма нея да я питам  Татко е прав, неговата майка не лъже, а мойта понякога послъгва, като в случая с Боби. Добре, че не приличам на мама. Татко е по-хубав от нея! Въпрос на вкус.

  

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Вероник, Галка, благодаря ви! Невяна, ти всякак сис си хубава, от мен да го знаеш! Искрена, мерси за хубавите пожелания! Мариола, благодаря ти за милите думи! Етчи, рано ти е оше! Маринчева, и аз като тебе миналата година завърших гимназия и едни спомени... Йосева, весели, ама красиви, кой като нас?!
  • въпрос на вкус ли?

    под твоите разкази,
    всички имаме един вкус
    и сме весели,
    красиви,
    гроз....
    и каквито си искаме.

    благодарско
    и на теб,
    и на майка ти.
    За баща ти знаем)
  • Ей, четеш се на един дъх! Сега ме върна с едни спомени в гимназията! Благодаря за което!
  • Да, много добър вкус имаш Светле (към всичко).
    Абе не знам майка ти дали понякога послъгва, ама пък не може да и се отрече, че има страхотен вкус (щом е избрала татко ти).
    Пък за упражненията ... аз още не съм ги почвала, чакам само да стана на петнайсе (по акъл) и ще ги отпочна.

    Поздрав и усмивка за теб от мен.
  • Голяма си сладурана с разказите си невероятно-
    хубави!!!Поздрав!!!
  • Имаш невероятни разкази. Пишеш много увлекателно. Пожелавам ти много усмивки и само щастливи мигове
  • Браво!!!
    Поздравления,мила!
  • абе и на мен таман взеха бая да ми личат бръчките и моя да ми го напомня често - често и хоп! - заплоди ме .Та на годинки вече се сдобих с едно малко чудо и с много излишни килца.Бръчките ми се изгладихаааааа - трепач! Обаче сега моичкия вика , че като ме взел съм била приятно закръглена , асега вече - неприятно...Не мож им угоди ! Въпрос на вкус ...
  • Мъжът ти се шегувка. Какви бръчки? Аз заставам пред огледалото с едно старо яке от мачкан лак. Гледам якето гледам си лицето, ма много съм свежа ти казвам. Прегръдки за теб, за мъжа ти само една. ДА ВЗЕМЕш ДА ГО УДУшИш ОТ ПРЕГРЪДКИ!!!
  • Трябва да ме светнеш по въпроса за бръчките, ама за мен май вече е късничко, така са ме нападнали, че няма оттърване, но пък ми ходят. Като казах на моят да ми купи крем против бръчки, той ми каза, че няма смисъл много ми ходели на възраста
    Поздрави и усмивки Светле, и до скоро!
  • Дарче, айде да ни е честита Новата илядо деветс... т.е. две илядю и тая година!!! А наздраве!!! Като чух за купона и долетех.
  • Мая, ти па къде?! Накъде по-хубава, на къде?! Яна, прегръдки и за теб!!! Деси, може да съм хахава, но все пак - уникатче!!! Петинка, з;ато, защо ми разкри рецептата?! Ужас!
  • Светле, само като чужд съм. Ако съм свой щяхме да сме роднини.
    Обаче като масажирам, ще пъшкаш...
    Че инак губя ритъм. А Стами като се дърпа, ще и се смеят на нея, че ще има бръчки.
    Поздрави отново!!!
  • Анета, хубав вкус имаш!!! Ина, това ми липсва!!! Таня, така спестяваш от парите за лекарства. После ще си купиме кола. Атанасова и ти ма кефиш яко!!!
  • Мерси много, Ице! Сега ако не си намеря някой, ти ще ме масажираш! Хак ти е като даваш такива съвети!!! Гери, само теб ще слушам. Винаги си усмихната, сигурно затова си красива!!! Криси, радвам се, че ти е весело при мен!!!
  • Що не Ицето, бе Стами, аз бих го пробвала!!! Само не знам като сме си толкова близки, чужд ли ни се пада или свой. Ако е чужд аз съм първа в списъка, защото...

  • Хехе....посмях се от сърце,мислех да използвам и аз методът ти за гласните буквички,но както казваш явно съм закъсняла още от детската градина е трябвало да загрявам!!!Но много ми допадна съвета на Ицетоо хммм май ще излезе прав за това подмладяване,при удобен случай ще го пробвам.Съвета де..ей, ти какво си помисли Свеланке,не Ицето !!!
    Поздравче,сърничке!!!
  • Като знам как се хилиш, съм уверена, че ползваш... нещо друго!
    Абе ще да е някоя друга методика, да знайш!!!
    Дали не се наричаше "смехотерапия за разкрасяване и подмладяване", а?
    Обичкам те, Светланке!!!
  • Хехех, страхотна заразия с настроение...!!!
    Цунки, Светланке..., уникатче хахаво!!!
  • Много сладко,Светле,откъсна ме от сметките и цифрите по неповторим начин.Прегръщам те!!!
  • ахаххахахха - Светлано, ще ме умориш чудесно ми почва седмицата с теб. тичам към огледалото вече
  • Хахахахахахахахахахах.Нямам какво да кажаКефиш ма
  • Поздравче Светле!
    Взех си дозичката смях преди лягане и мога спокойна да заспя!
  • Е, въпрос на вкус!
    Аз съм си избрала тебе да чета и ще те чета!
    Поздравче!
  • Хаха ...
    Весело!
  • Поздрав, хубавелке! Мнооого усмивки за теб! И ти да ми се усмихнеш, ей, няма да ги слушаш някои, дето разправят, че усмивките "образуват" бръчки!
  • Ама ти си хубава и сега. Не че те познавам от по рано, ама така ще е било. То си личи. Сигурно прилагаш новата методика против бръчки. Това с "О" и с "И" е остаряло. Сега ако искаш да нямаш бръчки, ползвай чужд мъж да те масажира. Оставаш вечно млада.

    Поздрави за поредните усмивки, Светле!!!
Предложения
: ??:??