14.05.2019 г., 23:38 ч.

Възмездието за Ана 

  Проза » Разкази
573 1 10
4 мин за четене

Беше четвъртък вечерта. Направих си пуканки и седнах пред телевизията. Беше любимото ми предаване за издирване на изчезнали хора... Когато започна предаването  водещата разказа за една жена, от другия край на страната, която била „зарязала“ децата и семейството си... Вече 10 месеца нямало нито вест нито кост от нея. Показаха снимката, на жената. Висока с тъмни дълги коси и кръгли очила... Викам си аз на кой ми прилича тази жена? По едно време започнаха да се обаждат хора от различни части на страната. И когато се обади един човек от нашия град и каза, че я вижда всеки ден на еди коя си улица. .изведнъж скочих. Та това беше Ана! Да това беше тя. Само ,дето си беше боядисала косата червена и не носеше очила. Обадих се на наша обща позната, но тя не беше сигурна дали е Ана. Изчаках до края на предаването, когато водещата съобщи, че жената е намерена и се намира в нашия град…                                                                                                        Ана ми отвори вратата. Беше по халат, рошава и със зачервени очи.                                                                     - Разбра, значи... влизай де - каза тя, но сълзите и не спряха да се стичат.                                                                - Ще си сипя и аз едно да ти правя компания - казах аз и взех шишето с уиски.                                                             Тя само кимна с глава и запали цигара.  Когато отпих споделих мълчанието и за минути. Какво може да е било това, да накара една майка да зареже децата и семейството си?                                                                             - Знаеш ли, бях щастливо омъжена. Обичах съпруга си повече от всичко на света. Родих му един син, след три години родих и дъщеря ни. Живеехме в наш собствен дом. Родителите ни бяха построили къща на два етажа. Единия за мен другия за сестра ми. Ние със сестра ми се обичахме много .Тя беше най-добрата ми приятелка. По някога се ядосвах, че беше слабостта на майка ми. Но с годините я превъзмогнах. Сестра ми, беше много по-различна от мен. Красива като ангел. С руси коси  и сини очи. А аз приличам на майка си. С тъмни очи и тъмни коси. Майка ми и сестра ми много ми помагаха в отглеждането на децата ми .Свекърва ми, ме мразеше. Бяхме в лоши отношения с нея. Била съм грозна. А тя искала да има красиви внуци. Не дойде нито веднъж да си види внучетата. Аз бях учителка, както разбра. Съпругът ми беше военен .Бяхме семейство за пример. Изведнъж мъжът ми започна да пие, ставаха ,често скандали в къщи. Сестра ми ,си беше намерила приятел и той от време на време спеше у нас. Един ден съпругът ми се сби със него. Не можех да си обясня поведението му. След което момчето повече никога не дойде. Сестра ми разбра, че е бременна и реши да запази детето. Казах и ,че ще си отгледаме заедно. Минаха три месеца. Беше един прекрасен майски ден. Бях тръгнала за училище, но се сетих, че забравих тетрадките на децата в къщи .Бях почти на половината път, но реших да се върна. Когато влезнах в къщи ,изведнъж чух неистови викове от спалнята.  Бутнах вратата видях как съпругът ми оправяше сестра ми…                                                                                   - Е, стига де-аз се задавих                                                                                                                                               - И знаеш ли  не стига, че ги хванах така – оказа се, че тя е бременна от него. Че винаги го била обичала …майка ми се качи защото чу скандала и от нея с учудване разбирам, че тя е знаела за всичко ,но си е мълчала. За капак ,сестра ми в истерията си ми казва, че свекърва ми я накарала ,да остави детето, защото искала красиво внуче и черешката на тортата беше майка ми ,която каза“ Е, нищо де какво толкова, ще си ги отгледате заедно децата ….. Тогава просто си взех чантата ,качих се в колата и заминах… без да знам за къде…                                                                                                                                                                                                  - Сега разбирам, защо водещата каза накрая, че истината е съвсем различна от представената история на роднините…                                                                                                                                                                   -Виждаш ли Ира, как собствените ти роднини могат да се окажат най-големите ти врагове .Знам какво ще ме попиташ, за децата. Да мъчно ми беше за тях  ,но преживях такъв шок, че в този момент ,единственото което исках е да се махна от тази къща. Не си мисли ,че не съм ходила да ги видя. Всяка седмица когато имам почивка ,къде мислиш, че ходя? За това си боядисах косата, сложих си лещи .Смених си начина на обличане. И името ми не е същото …                                                                                                                        Седнах до нея и я прегърнах. Тя се разплака .                                                                                                         -Не се притеснявай, сега вече ще можеш да си вземеш децата.                                                                                 -Да, водещата ми обеща да ми помогне …       Представяш ли си ,как ме представиха пред света .Една майка, която не се интересува от децата си…Станала и си тръгнала..                                                                              -О, да дори споменаха, нещо за друг мъж!                                                                                                                     - И всички съседи ,ме мислят за черната овца, без дори да подозират истината!                                                      -Да не ти пука .Те си мислеха ,че ще ти изкарат очите ,но ти изписаха веждите! Тази водеща има такива връзки ,че каквото и да правят ,децата ще си ги вземеш!                                                                                                       -Не ми пука Ира за съседите. Душата ми заболя от болест за която е причина роднинската злоба и завист .И тази болест не се лекува. Тя външно утихва, но вътрешно кърви . Не можеш да се примириш с мисълта ,че този нож е забит ,не от някой случен, не от съсед и приятел дори…а от собствената ти кръв…И повярвай ми, боли ,много боли.                                                                                                                                                 -Не се притеснявай, Господ  дава на всеки заслуженото.                                                                                Ана наведе глава ,отпи от чашата и каза:                                                                                                                            - Знаеш ли ,какво научих от водещата? Сестра ми я блъснала кола .Загубила е детето си е останала инвалид за винаги..  Човекът е странно същество. Той казва ,че вярва в Бога, но в същия момент е в противоречие с неговите закони .

© Ирида Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Е, все тая - какъвто и да е комплексът, съперничество между сестри винаги е имало. Гадното е, че не се спира само до там...
  • Чудесен разказ!
  • Katriona.в случая говорим за Каинов комплекс.Когато по малкото дете вижда по-голямото/брат или сестра/ като съперник!
  • Не съм съгласна, че темата е преекспонирана. Просто не знаете какво значи съперничество между сестри, каква неосъзната омраза блика от страна на по-голямата. Медицински е доказан синдрома на по-голямото дете. Чудесен разказ!
  • Не е само до мислене, а и до морал на тъмно: мъж да посегне на балдъзата, сестра на мъжа на сестра си - не ми се коментира такава простотия, като животните
  • Да наистина е така. За истинско съжаление,въпреки,че живеем в 21 век ,все още има хора с много ограничено мислене! Лошото е,че от това винаги страдат невинни.
  • Страшна е!
    Преди години имах една колежка на около 35, мома. Била женена няколко преди това за някакъв в Елинпелинско без брак, пробно, и понеже не забременяла веднага, свекърва ѝ я пращала посред зима да пере на двора, мъжът ѝ викал по нея, хвърлял каквото му попадне. Анушка си събрала багажа един ден и избягала в София, когато аз я познавах, беше се дипломирала с висше и доста успешно се справяше с кариерата, Пътищата ни се разделиха, и след 2-3 г се срещнахме случайно в парка, Ани буташе количка с бебе. На оня тъпанар му водели още жени за женене, но все не забременявали, причината се оказала в него. Като знаех Анушка какво е преживяла в онова село, не вярвах, че в днешно време има такива диваци.
    Жестоко е. от тогава знам, че в живота няма рано, няма късно, има само да се случи. Щастието няма възраст.
  • Станислава Историята не е измислена .За съжаление е истинска.
  • Грозни, красиви внуци, преекспонирана история, доста. Децата ще пораснат и ще си хванат пътя, но да приемеш за възмездие сестра ти да остане инвалид за цял живот?
    Как ги измисляте такива!
    Но коя съм аз да съдя...
  • Господ съди! Тъжно...
Предложения
: ??:??