21.08.2017 г., 16:12 ч.

За честта на мъжа VI 

  Проза
538 1 0
2 мин за четене

Има много неща, които пораждат страх, но само смелия и безстрашния устоява на бурите и ураганите. В твоята природа е да не се боиш, но да бъдеш смел и да водиш битките в живота си със смело и честно сърце. Запомни, че по божията воля ти си свободен човек, човек със свободно сърце. Имай волята и куража винаги да го следваш! Казано е "Бяхте едно и станахте две и сега какво ще направите?". Един бил някога човека и ето появила се и жената. Ти, приятелю, трябва да се обединиш с жена си, тъй да станете едно. Вярвай в нея и закриляй я и нека тя вярва в теб, и тя да те пази. Бъдете едно цяло със слети души и сърца. Борете се заедно, като любими другари и в старост ще ви бъде по-леко и спокойно. Приятелю, няма по-добродетелна любов от тая между мъжа и жената, понеже от тая свята любов се ражда новия живот. Запомни, че тройно въже не се къса лесно, сиреч челядта ти, жена ти и ти сте това въже. Много жени има, но една е истинската в която чувстваш да бие собственото ти сърце, в чийто очи виждаш собствената си душа. Когато я намериш дръж се здраво за нея и не я изпускай. Бди над нея, както лъва бди над лъвицата си. Живота помни героите си, честта и доблестта са вечни! Не си сам! Покажи смелостта си, покажи доблестта и честта си на целия свят, никога не падай духом. Запомни, че в твоите ръце е живота ти, грабни го и живей! Не се отказвай, не спирай пред нищо. Давай, когато можеш да дадеш. Протегни ръка и помогни, когато се налага. От залъка си давай, когато някой има нужда. Покажи доброта и винаги бъди смел в начинанията си. Бъди доблестен, мъдър и справедлив. Бъди човек, приятелю. Запомни, че нищо не може да надвие добротата и честността. Хората не следват парите и богатството, но смелостта, доброто и честното сърце! Винаги говори истината и само истината, без да се боиш, без да се страхуваш от каквото и да е. Кураж, вяра и смелост във всяко едно твое начинание. Ако не света, то твоите си ще те помнят и вечно ще живееш в памета им. Не бъди горд, както слепците, чиято гордост е заблуда и пиянство, но делата ти и думите ти - те да те правят горд. Те и само те пазят честта ти. Брат ти е твой брат и твоя кръв, не го оставяй никога и за нищо на света. Помни как сте спали и сте се хранили заедно, как сте играели заедно. Може ли приятел да ти е по-скъп от брат ти? Никога! Брат ти трябва да ти е и скъп приятел, по-скъп от всички останали. Кой ще потърсиш, когато имаш най-много нужда, ако не брат си, сина на майка ти и баща ти. Брат за брата мре и скача в огъня за него! Това запомни от мен, приятелю...

© Давид Иванов Всички права запазени

Следва продължение

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??