24.10.2017 г., 8:44 ч.

За дядото, златната рибка и бабата 

  Проза » Хумористична
873 1 4
2 мин за четене

Дядо и рибка
Уловил дядото златната рибка. Казала му тя:
- Пусни ме, дядо, едно желание поне ще ти изпълня.
Почесал се по врата дядото. Какво желание? Пенсията му дори финансовият министър казал, че не може да вдигне, други работи и с кран не щели, апетитът му падал и той...
Обаче, проблемът бил в това, че имал маса други желания, та се чудел кое от тях да избере…
- Искаш ли да превърна бабата в младо момиче? - рекла рибката.
Нервно подскочил дядото, едва въдицата не изпуснал:
- Каквоооо? Та веднага да замине на валутни заработки в Амстердам? И мен кой ще ме завива нощем?
- Тогава да ти дам голяма, хубава къща?
- Да, да! - махнал с ръка дядото - И после да не спя  нощем от страх да не ме оберат, да не дремвам денем, че пак вдигат данъка върху къщата. Пък наследниците... Не, не...
- Добре, де - казала задъхващата се вече рибка - Ако ти подаря фирма и те направя президент?
- Ти луда ли си? - възкликнал старецът - И да дойдат рекетьори, застрахователи, данъчни, пожарникари, санитари, от общината и нормални обирджии... Я слушай, остави ме да си доживея доколкото мога спокойно старините. Туй ми е желанието - забрави, че те хванах!
И я метнал обратно във водата.

 


Пак за дядото и златната рибка
Отишъл дядо за риба на стария язовир. Изтеглил въдицата... И що да види - на кукичката висяла златната рибка.
Зарадвал се дядото - на бабата герданче от лъскавите люспи щял да направи, поне един час да не мърмори. Пък рибката отворила уста и казала:
- Пусни ме, дядо, моля ти се! Три желания ще ти изпълня...
Чак подскочил дядото, едва въдицата не изтървал:
- Ама ти говориш ли?
- Да - рекла рибката - ти в детската градина приказката за мен не си ли слушал?
- О, не! - въздъхнал дядото - В къщи бабата мърморосва цял ден, по радиото и телевизора само обещават и обясняват защо не ставало, синовете и внуците как се живее ме поучават, а сега и рибите започнаха да ми дават акъл...
Поогледал се, наблизо само някакъв рибар с петметров път кесил, та не го чувал, и викнал:
- Имам едно само желание - поне ти млъкни! - и я метнал по-далече във водата.
Та оттогава никой не е срещал говорящата златна рибка и затова сме на това дередже - няма кой да ни помогне…


Още за дядото и златната рибка
-    Златна рибке, искам три желания! Три!... Ей, чуваш ли? Аха, това било първото ми... Добре, искам всички да станат дебели и алчни... Или хамбургерът да стане 10 стотинки...
Пък, като се изравним - ще видя какво още искам... Аха, сетих се - искам и бидонче с бира и... какво мезе? Я ти стани на чироз...

 

И още за дядото и златната рибка
- Къде отиваш, дядо?
- При Златната рибка, бабата иска нова къща.
- Къде отиваш, дядо?
- При Златната рибка, бабата иска нови мебели.
- Къде отиваш, дядо?
- При Златната рибка, бабата иска нова кола.
- Къде отиваш, дядо?
- При Златната рибка. За нова баба...

Дядо и рибка
Метнал дядото мрежата в морето, дърпа я – а на въженцето надпис: „Мрежата е недостъпна“…

Социална
Живели дядо и баба в малка къщичка накрай село. А деца нямали. Пък и не им трябвали - с тия пенсии как да ги изхранят?

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Из сборника "Приказки и легенди отнякъде"

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??